Site icon IAS

אל על תקבל תמיכה לוגיסטית מלופטהנזה תמורת כ-125 מיליון דולר

אל על חתמה אתמול  הסכם עם חברה לופטהנזה טכניק לקבלת שירותי תמיכה לוגיסטית ל- 16 מטוסים מדגם בואינג 787 דרימליינר שהיא רכשה וחכרה. הודות להסכם זה תחסוך אל על בהשקעה במלאי  הרכיבים המיועדים למטוסים החדשים, ותהיה לה אפשרות לקבל רכיבים נדרשים מהמרכזים הלוגיסטיים של לופטהנזה טכניק במקומות שונים בעולם.

שירותי הלוגיסטיקה

במסגרת הסכם השירותים, תעניק לופטהנזה לופטהנזה לאל על שירותי העמדת מלאי רכיבים בארץ, אספקת מלאי ממרכזים לוגיסטיים שלה בארץ ובחו"ל וכן שירותי תיקון ושיפוץ לרכיבים. לחברה קיימת אפשרות להוציא מתכולת הסכם השירותים כמה מטוסים, שנרכשו על ידי החברה בכפוף לתנאים שנקבעו בהסכם השירותים. 

השקעה במלאי רכיבים עבור 16 מטוסי בואינג 787 לחברה בסדר גודל כמו אל על אמורה להיות גבוהה מאוד. יתרה מכך, ההשקעה במרכזים לוגיסטיים בעולם יקרה מאוד. הצורך במרכזים כאלה נדרש, כדי לקצר את זמן קרקוע מטוס, כאשר מתקלקל בו רכיב שבלעדו אסור להמריא ((No go Item.  ההסכם של אל על עם לופטהנזה טכניק מאפשר לחסוך בהשקעה במלאי ומאפשר לאל על להשתמש במרכזים הלוגיסטיים של לופטהנזה טכניק בעולם.

ההתקשרות היא ל-15 שנה

עוד נמסר מאל על, כי תקופת ההתקשרות על פי הסכם השירותים תעמוד על כ-15 שנים החל ממועד החתימה, כאשר לחברה הזכות לבצע סיום מוקדם של תקופת ההתקשרות, החל מהשנה החמישית, על פי התנאים שסוכמו בהסכם השירותים.

התמורה שתשלם החברה ללופטהנזה טכניק מבוססת בעיקרה על שעות טיסה, שיבוצעו בפועל ולהערכת החברה, עשויה להסתכם בסכום כולל של כ- 125 מיליון דולר לכל תקופת ההתקשרות.

שירותי  אחזקה ותמיכה של המנועים

לאל על יש גם הסכם עם יצרנית מנועי רולס רויס הבריטית לאספקת שירותי אחזקה ותמיכה למנועים מדגם Trent 1000, שיותקנו במטוסי 787 דרימליינר החדשים שלה.

שדרוג מערכות המחשוב

במסגרת היערכותה לקליטת מטוסי 787 רכשה אל על מחברת Swiss-As השוויצרית את מערכת המחשוב AMOS הנמצאת בשימוש בכ-130 חברות תעופה מובילות בעולם. המערכת החדשה, שתיקרא בעברית תומר, מחליפה בהדרגה את מערכת המחשוב הוותיקה כתר, אשר נמצאת בשימוש חטיבת התחזוקה באל על כארבעה עשורים.

הקשר עם לופטהנזה

אין זה הסכם ראשון של אל על עם לופטהנזה. כך למשל, בחודש ינואר 2016 הושלם פרויקט הטמעת מערכת חדשה להפצת לוח זמנים מבית חברת לופטהנזה. המערכת משמשת את החברה לפרסום לוח הזמנים העונתי שלה ושינויים בלוח זמנים ישירות למערכת ההפצה אמדאוס ומסייעת לחברה באיתור פערים בלוח זמנים של טיסות המופעלות על ידי חברות התעופה עימן התקשרה החברה בהסכמי קוד שייר.

Exit mobile version