Site icon IAS

אל על: צופה ירידה בהכנסות בכ-140-160 מיליון דולר בינואר-אפריל

מטוסי אל על. צילום יח"צ

אל על דיווחה המשיכה את היום את הדיווח שלה לבורסה על  השלכות נגיף הקורונה על פעילותה והצורך לבצע התאמות בפעילותה, על מנת להתמודד עם הירידה בהיקפי הפעילות וההכנסות. לפי הדיווח, החברה ממשיכה לעקוב באופן שוטף אחר ההתפתחויות בארץ ובעולם, החלטות גורמי הממשלה וכן אחר הירידה בביקוש.

בהמשך, החברה עדכנה את הערכותיה לגבי השלכות האירוע על תוצאותיה הכספיות, לאור הירידה בפעילות ביעדי איטליה ויפן וכן לאור המלצת משרד הבריאות ביחס לטיסות לכלל יעדי העולם, ובהתאם להערכות אלו, צופה החברה, בשלב זה (זאת טרם לקיחה בחשבון של ההשלכות של הנחיות משרד הבריאות אשר פורסמו ב-4 במרץ 2020 ביחס לדרישה לבידוד עבור נוסעים החוזרים ואיסור כניסת אזרחים זרים ממדינות נוספות – צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה. ביחס להשלכות אלה טרם בוצעה הערכה), ירידה בהכנסותיה, שלהערכתה נכון לייחסן לאירוע נגיף הקורונה, בטווח של כ-140 עד 160 מיליון דולר. זאת בגין חודשים ינואר ועד אפריל 2020 (כולל), מתוכם כ-80 עד 90 מיליון דולר בגין הרבעון הראשון לשנת 2020 (ינואר-מרץ).

להערכת החברה הירידה, כאמור, צפויה להתקזז בחלקה עם צמצום בהוצאות התפעוליות של החברה. בהתאם, החברה מעריכה בשלב זה כי ההשפעה של הירידה כאמור על תוצאות החברה בגין החודשים ינואר עד אפריל 2020 (כולל) צפויה להיות בטווח של כ-70 עד 90 מיליון דולר, מתוכם כ-35 עד 45 מיליון דולר בגין הרבעון הראשון לשנת 2020.

מימין, גונן אוסישקין, אריה לייטסטון ומיקי שטרסבורגר באירוע ללחנוכת הקו ללאס וגאס, בימים טובים יותר. צילום סיון פרג'

לאור האמור, החברה מבצעת, בין היתר, את הפעולות הבאות:

א. החברה מבצעת התאמות משמעותיות בפעילותה וברשת הנתיבים בהתאם להחלטות גורמי הממשלה וכן בהתאם לירידה בביקוש.

ב. החברה מבצעת פעולות תפעוליות ופיננסיות שמטרתן להקטין את הוצאותיה ולצמצם את הירידה בתזרים המזומנים.

ג. החברה מבצעת פעולות בתחום יחסי העבודה).

ד. החברה פנתה למשרד האוצר לשם קבלת תמיכה ממדינת ישראל ומנהלת עמו שיחות בנושא.

אל על מדווחת עוד כי מטבע הדברים, מדובר באירוע משתנה אשר אינו בשליטת החברה וגורמים כגון המשך התפשטות הנגיף או עצירתו, החלטות של מדינות ורשויות רלוונטיות בארץ ובעולם להפסיק או לחדש טיסות ליעדים שונים או לקבוע הנחיות ביחס ליעדים שונים או שינויים בביקוש – עשויים להשפיע על החברה בהתאם.

"בשל קצב ההתפתחויות המהיר של החלטות משרד הבריאות וגורמי הממשלה בישראל ובעולם, החברה תמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות באופן שוטף ולעדכן את תחזיותיה בהתאם", מסכמת החברה.

Exit mobile version