Site icon IAS

אל על פתחה את המסחר לציון 20 שנים להנפקתה ו- 75 שנים להיווסדה

אל על: טקס פתיחת מסחר לרגל 20 שנות מסחר בבורסה. צילום: קובי וולף

הבוקר (10.8.23), פתחה הנהלת אל על את המסחר לציון 75 שנה להיווסדה ו- 20 שנה לרישום החברה בבורסה בתל אביב. המעמד החגיגי התקיים בהשתתפות מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, יו"ר הבורסה, פרופ' יוג'ין קנדל, חני שטרית בך, סמנכ"לית ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה, יו"ר אל על עמיקם בן צבי, דינה בן טל- גננסיה, מנכ"לית אל על, יענקלה שחר, סמנכ"ל הכספים באל על ובכירי הנהלה נוספים.

אל על הוקמה כחברה ממשלתית בשנת 1948 ובשנת 2003 הופרטה ונרשמה למסחר בבורסה בתל אביב. שווי החברה ביום המסחר הראשון עמד על כ-390 מיליון שקל ונכון להיום שווי החברה עומד על  כ- 1.6 מיליארד שקל. מניית החברה רשמה זינוק חד של כ- 85% מתחילת השנה ועד היום ושל כ- 180% מתחילת 2022. החברה נכללת במדד SME60.

ינקלה שחר, סמנכ"ל כספים אל על: "שמחנו לציין 20 שנה להנפקת אל על בבורסה במעמד מיוחד של פתיחת המסחר. לצד ציון אבן דרך זו, חשפנו הבוקר גם את הדו"ח הרבעוני, הרבעון השני הרווחי ביותר של החברה מאז הנפקתה. תוצאות הדו"ח מראות שוב, כי אנו במגמת התייצבות בהכנסות ומתקדמים במימוש התוכנית האסטרטגית והעסקית של החברה. אנו פועלים בכל המרץ על מנת לממש את יעדינו הפיננסיים ושמחים לקבל את אמון שוק ההון בפעילות החברה".

חני שטרית בך, סמנכ"לית ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה בירכה הבוקר את הנהלת ועובדי אל על ואמרה כי "אנו שמחים לחגוג עם אל על, חברת התעופה הלאומית של ישראל, 75 שנה להיווסדה ו-20 שנה מאז נרשמה לבורסה, לאחר שהופרטה על ידי ממשלת ישראל. אנחנו בבורסה, כבית של הכלכלה הישראלית, שמחים לראות חברות ישראליות כמו אל על שעוברות הפרטה והופכות לחברות הנסחרות בבורסה ומקווים לראות חברות ישראליות נוספות שעושות את המהלך הזה וזאת לטובת המשקיעים והמשק הישראלי. אני מאחלת  להנהלת החברה ולעובדיה המשך הצלחה".

Exit mobile version