החלטות והמלצות משרד הבריאות, אזהרות המסע של משרד החוץ ואיסור כניסה לזרים ממדינות מסוימות שפרסם משרד הפנים, השפיעו על הביקושים לנסיעות לחו"ל. לכך התווספה בשבוע שעבר קריאת משרד הבריאות לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל בכלל.
מחברת אל על נמסר היום כי היא אינה יכולה לעמוד מנגד ולהתעלם ממצוקת הלקוחות ולכן החליטה להקל ולהתחשב ככל הניתן בציבור ופרסמה מדיניות מסחרית מקלה המאפשרת למחזיקים בכרטיסי טיסה לאירופה עד 31/3/20 לשנות את מועד טיסתם לרבות החלפת יעד, ללא תשלום דמי שינוי וטיפול עד 31/7/20, זאת בנוסף למבצע מכר המאפשר לרכוש כרטיסי טיסה מסוג "קלאסיק" לאירופה לשנה הקרובה ולשנות או לבטל ההזמנה עד 6 שעות לפני מועד ההמראה, ללא תשלום.
כמו כן תאפשר למחזיקי כרטיסי טיסה לתאילנד ויפן עד לתאריך 30/4/20 (כולל) לשנות את הכרטיס שברשותם למועד יציאה חדש לרבות החלפת יעד עד ה-31/7/20 (כולל) ללא תשלום דמי שינוי או טיפול (בכפוף להפרשי התעריף בכרטיסי הטיסה ככל שיהיו).
"בשל הנסיבות המיוחדות, אנו נאלצים לבצע התאמות מסחריות בחלק מהטיסות שתוכננו תוך שמירה על קשר אווירי בין ישראל והיעדים השונים, לטובת לקוחותינו. אל על מסייעת לנוסעים שטיסותיהם בוטלו ומציעה להם חלופה הממזערת את השינוי ככל הניתן. יחד עם זאת, אנו מתנצלים בפני הלקוחות המושפעים מהשינוי בלוח הטיסות ומקווים, מאוד, כי שינויים אלו יתקבלו בהבנה".
עוד נמסר כי באופן טבעי, מוקד השירות והמכירות של החברה עסוק בימים האחרונים במענה לעשרות אלפי פניות והחברה עושה כל שביכולתה להשיב לכל הפונים ומתנצלת על זמני ההמתנה הארוכים. "תקוותנו, כי עם חלוף המשבר, נהייה לבחירה הראשונה של הישראלים ונעשה הכל כדי שיבחרו בנו, בכל פעם, מחדש."