Site icon IAS

אל על נפרדת מאליעזר שקדי וניסים מלכי

במפגש עיתונאים שנערך היום (ד') במשרדי חברת אל על, לשם הצגת הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת  2013 , ניכר היה בשפת הגוף של מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, התרגשות יתרה.
 
זה היה יומו האחרון בתפקיד כמנכ"ל החברה לאחר למעלה מ-4 שנים, כשלצידו ישב ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים של החברה, שכיהן למעלה מ-40 שנה בחברת התעופה אל על.
 
כבר בראשית דבריו אמר אליעזר שקדי:"הייתה לי הזכות הגדולה להיות מנכ"ל אל על ב-4 השנים האחרונות. היום אנו נפרדים גם מניסים, סמנכ"ל הכספים, איש נהדר ששירת את החברה הרבה שנים ועשה עבודה נפלאה".
 
בעניין הסכמי העבודה, אחת הסוגיות הלא פתורות במהלך כהונתו של שקדי והגורם המרכזי לאי הבשלת ההסכם עם קרן פימי , אמר אליעזר שקדי שהוא אופטימי ומאמין שניתן להגיע להסכם עם העובדים.
 
"יש לזה קשר ישיר לתרבות הארגונית של החברה, בה מעל 1570 עובדים נמדדים באופן רציף על פי התוצאות והם תומרצו בהתאם. במקביל , התחרות העולמית עם בריתות התעופה וחברות הלאו קוסט יחד, יוביל להבשלת הסכמי העבודה, אמר שקדי".
 
בנושא המכירה הישירה ושדרוג האתר הדגיש אליעזר שקדי, שהיא נמצאת במצב של התרחבות משמעותית כולל מכירת כרטיסי הטיסה למותג UP."כל זה יחד עם התנהלות הגונה והוגנת כלפי סוכני הנסיעות שלהם חשיבות גדולה ושותפים אמיתיים לדרך" .
 
הקהילה היהודית ברחבי העולם ותומכי מדינת ישראל מוזכרת לא בפעם הראשונה ע"י אליעזר שקדי הרואה בה דבר חשוב ביותר וזאת למרות שהוא מציין "אני לא איש דתי אבל בעיני הדבר הוא בעל משמעות אדירה."  כמו כן, תוכנית ה- GLOBALLY המיועדת לחברי מועדון הנוסע המתמיד המתגוררים ברחבי העולם קשורה באופן ישיר לנושא. מתברר כי 70% מהמצטרפים לתוכנית הנוסע המתמיד השנה היו דרך ה- GLOBALLY אומר שקדי ואת תעודת ה-  GLOBALLY הראשונה העניקתי  לאלי ויזל, חתן פרס נובל לשלום.
 
ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים היוצא של אל על ציין נתון מעניין בדוחות הכספים ובו רואים לצד שיא של כל הזמנים בהכנסות החברה בשנת 2013 גם עליה בהוצאות ההפעלה בשיעור של 3% למרות שפעילות החברה הכוללת מספר ההמראות, שעות הטיסה , מספר הנוסעים וכדומה גדלה בכ-5% . כל זה מצביע לדברי מלכי על התייעלות בכל ההוצאות הנשלטות בהשוואה לאלו שלא ניתנות לשליטה כמו שער החליפין ,לדוגמא. 24 מיליון דולר מתוספת הוצאות השכר נבעו משער חליפין שכוסו ע"י עסקאות גידור (אסטרטגיה שבאמצעותה ניתן לצמצם הפסדים פוטנציאלים).
 
בנוסף,הון חברת אל על גדל  מ-136 מיליון דולר ל-180 מיליון דולר וזאת לאחר שהחברה החזירה הלוואות בשווי 89 מיליון דולר, רכשה 8 מטוסים , ביצעה הנפקה בשוק ההון האמריקני "כל זה מראה על יציבות החברה".אמר בגאווה ניסים מלכי וורמז לרוכשים פוטנציאלים להתקדם למטרה.
 
בסוגיה זו, של קונים פוטנציאלים ציין אליעזר שקדי כי קיימות 3 קבוצות משקיעים המתעניינים ברכישת חברת אל על והן רציניות ביותר.
 
לסיום, אם ברצונכם לדעת לאין מועדות פניו של המנכ"ל היוצא , זה עדיין בגדר סוד גדול שלא נחשף. הדבר היחיד שהסכים לומר אליעזר שקדי, שבכל תפקיד בו כיהן לא עסק בתפקיד הבא ולכן כל הספקולציות נותרו פתוחות.  

Exit mobile version