Site icon IAS

אל על מפעילה הערב "רכבת אווירית" לחילוץ ישראלים מפרו

מטוסי אל על. צילום יח"צ

אל על מפעילה הערב "רכבת אווירית" מיוחדת לחילוץ ישראלים השוהים בלימה, פרו. הערב (ד'), משעה 23:15, ייצאו טיסות מיוחדות של חברת אל על לחילוץ המטיילים הישראלים מפרו בהמשך לפניית שר החוץ, ישראל כץ ובשעה זו החל תהליך להוצאת מטוס נוסף, בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הקוקפיט במטוס אל על מתכונן לטיסה ללימה, פרו. צילום סיון פרג'

בעקבות הכרזת מצב חירום בפרו עקב התפרצות נגיף הקורונה, נתקעו מאות מטיילים ישראלים בפרו. אחרי יומיים בהסגר בהוסטלים בפרו. שגרירות ישראל הצליחה להביא לפתיחת השדה. משרד החוץ פנה לחברת אל על בבקשה לבחון אפשרות להוצאת טיסת חילוץ. במהלך תהליך הרישום לטיסות בחדר המצב של משרד החוץ התברר כי מספר הישראלים בפרו מתקרב לאלף איש ולכן נדרש להוציא מטוס נוסף כדי הטיס את כל המטיילים. לדברי מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, בשעת משבר או חירום, אל על פועלת ועושה כל שביכולתה על מנת להיחלץ לעזרה בכל נקודה על הגלובוס  ולהבטיח שישראל לא תהפוך לאי במצור ולשמר את הקשר האווירי של ישראל וממנה פתוח ככל שניתן".

שלושה מטוסי חילוץ

לימה בירת פרו. צילום Depositphotos

מאחר ולא מדובר בטיסה  מסחרית ואל על אינה טסה לדרום אמריקה, החליט המנכ"ל אוסישקין לבצע את הטיסות ללא רווח, ללא כל תשלום מצד המטיילים. אורך הטיסה הינו למעלה מ-16 שעות. מדובר בטיסה הרצופה, הארוכה בתולדות אל על.  כמו כן, קיבלה אל על החלטה לתרום למבצע 50 אלף דולר ולגייס את הסכום הנדרש למימון שלושה מטוסי חילוץ, משותפיה העסקיים של אל על.

החברות שנענו לקריאה ותרמו למבצע הן שופרסל, בנק דיסקונט, בנק לאומי, הבנק הבינלאומי, כ.א.ל, שטראוס, עמותת ציונות 2000, מלאנוקס, וויקס, Liveu, בזן, זוקו שילובים נציגת קטרפילר, ליימן שליסל, מקאן, מקדונלדס, הראל, מסעדת דקא, צים, פז, מדינול, גוגל, פייסבוק קונה נגל וכן תרומות אישיות של ברוך איבצ'ר, אריק בן דוד וקריאף סובר פטריק.

נכנסים לאווירה לקראת המפגש עם התרמילאים. צוות האוויר של מטוס אל על לפרו. צילום סיון פרג'

שר החוץ כץ, אמר כי ״עקרון הערבות ההדדית הוא עקרון ראשון במעלה שכולנו מקפידים עליו, אני מודה לחברת אל על ולאנשי משרד החוץ על ההירתמות והסיוע לאירוע החשוב הזה. היו אלי המון פניות של משפחות מודאגות ואישי ציבור ואני שמח שיחד עם אל על מצאנו את הפתרון. נאחל שכולם יחזרו בריאים ושלמים״.

ההרשמה לטיסות דרך חדר המצב של המצב של משרד החוץ והם אלה שיקבעו את רשימות הטסים בכל טיסה. אין ליצור קשר עם מוקד אל על בנושא. כרטיסי הטיסה נשלחו למייל האישי של המטיילים בהתאם לרשימות שהועברו על ידי משרד החוץ.

פרטים נוספים : אתר משרד החוץ: https://www.gov.il/he/departments/ministry_of_foreign_affairs

יצירת קשר טלפוני: 1299*

הטיסה ללימה, יעד שאינו נמנה עם יעדי אל על השוטפים. צילום סיון פרג'
Exit mobile version