Site icon IAS

אל על מחדשת טיסותיה למיאמי

אל על החליטה לחדש את קו הטיסות בין תל אביב למיאמי, שבוטל ב-2008. הקו החדש יתחיל לפעול החל מחודש נובמבר השנה ויהפוך ליעד השישי של אל על בצפון אמריקה לצד ניו יורק, ניוארק, בוסטון, לוס אנג'לס וטורונטו. כך מסר היום מנכ"ל אל על דוד מימון.

במהלך חודש נובמבר השנה תתחיל אל על להפעיל  3 טיסות שבועיות מתל אביב למיאמי. הטיסות יופעלו במטוסי בואינג 777-200. שלושת הטיסות השבועיות למיאמי יצטרפו אל יותר מ-26 התדירויות השבועיות בחורף ו-37 התדירויות השבועיות בקיץ של אל על ליעדי צפון אמריקה – ניו יורק, לוס אנג'לס, בוסטון וטורונטו.

"צעד אסטרטגי חשוב"

לדברי מימון, ״פתיחת קו הטיסות הישירות למיאמי מהווה צעד אסטרטגי חשוב להמשך הרחבת רשת הנתיבים של אל על בצפון אמריקה. כזכור, לפני שנתיים השקנו את הקו לבוסטון והצהרנו כי אנו ממשיכים לפעול בדרך ליעדים חדשים נוספים באזור״.

רמז ראשון

רמז ראשון על פתיחה מחדש של הקו למיאמי היה בחודש ספטמבר 2016, כאשר ראש עיריית מיאמי ביץ', פיליפ לווין, וסגן השר לשיתוף פעולה איזורי ח"כ איוב קרא (היום שר) אמרו כי ב-2017 יופעל קו טיסות ישיר בין העיר מיאמי לישראל, לאחר שהטיסות הופסקו ב-2008.

הפסקת הטיסות ב-2008

אל על הפסיקה ב-2008 את הטיסות למיאמי, שבוצעו במטוס בואינג 767, שהוא מטוס פחות נוח ופחות יעיל מבחינת צריכת דלק פר מושב, בהשוואה למטוס בואינג 777-200ER שיבצע את הטיסות המחודשות ליעד הזה. מטוס 777 יתפנה לביצוע הטיסות למיאמי בעקבות קליטתם של מטוסי בואינג 787 החדשים, מצב שלא היה קיים ב-2008.

האסטרטגיה והטקטיקה בעקבות קליטת מטוסי 787

ההחלטה לחדש את הטיסות למיאמי מגלה את האסטרטגיה החדשה של אל על המוציאה ליישום את המהלכים הנדרשים, לקראת כניסת מטוסי בואינג 787, בכל הקשור למטרות, היעדים הרצויים, ההיקפים בטווחי זמן ועקרונות הפעולה להשגתם.

צריך לזכור שעם כניסתם של מטוסי הבואינג 787 החדשים, כמות המושבים של אל על תרד וכמות התדירויות של הטיסות תעלה, כי היא לא תוכל להמשיך ולהפעיל את אותן התדירויות כאשר היצע המושבים שלה ירד. אבל, היא לא תוכל להגדיל את כמות הנחיתות שלה בניו יורק היות ולא יהיו לה מספיק סלוטים. לכן, היא תעבור ממצב שבו משמשת ניו יורק נמל מאסף (Hub) לטיסות המשך עם חברות אחרות, לטיסות ישירות מתל אביב ליעדים שונים בארה"ב (טיסות מנקודה לנקודה), כמו למיאמי ויתכן שהיא תחדש גם את טיסותיה לשיקאגו.

המעבר לטיסות מנקודה לנקודה ולא רק לארה"ב, נעשה גם בגלל הרצון להשתחרר מטיסות המשך המבוצעות בגלל הסכמי קוד שרינג. שיטה, שלמרות שהיא קשה לניהול אדמיניסטרטיבי היא גורמת לירידה בתחרותיות ועלייה ברווחיות. אבל, בדרך כלל הלקוח לא מיודע לשיתופיות ומצפה לחוויה טיסה מסוימת ומקבל חוויה שונה. מצב שבו הסיכון העיקרי הוא פגיעה בתדמית החברה.

באופן עקרוני תעשיית התעופה אינה רווחית. או שמגיעים בקושי לאיזון, או שהרווח הנקי מגיע ל-2% – 3%. בגלל הרווח המזערי ישנה חשיבות עליונה לדרך הניהול של חברות תעופה, בשוק מאופיין בתנודות ביקוש לא צפויות, עונתיות, השפעת מזג האוויר, השפעת הטמפרטורה, גובה הטיסה, אגרות, עלייה חדה בעלויות הטיסה: מחיר הדלק, עליית שכר העבודה ומקדם התפוסה בקו ולא בטיסה בודדת (טיסה זה הלוך ושוב. קו זה טיסות לאורך זמן) וחישוב הביקושים. באל על מודעים לכל המשתנים האלה ולכן כשיתפנה מטוס בואינג 777-200ER תטוס אל על ישירות למיאמי.

"יעד חשוב בכמה מישורים"

באשר לשאר המשתנים מסביר מנכ"ל אל על דוד מימון: מיאמי מהווה יעד חשוב בכמה מישורים. ראשית וחשוב מכל – הקהילה היהודית הענפה המתגוררת בעיר ונאלצה עד היום לטוס דרך יעדי המשך. שנית, מיאמי היא יעד פופולרי מאוד לתיירות הנופש הבינלאומית בזכות מזג האוויר הנוח החופים, האטרקציות והקרוזים הרבים היוצאים ממנה. כעת עם פתיחת הקו אנו מאמינים כי העיר תהפוך ליעד נופש אטרקטיבי גם למשפחות ישראליות בנוסף לכל אלה, חשוב לזכור שמדובר ביעד עסקי חשוב בו פועלות חברות רבות מהמובילות בעולם.

"שיקול חשוב נוסף לפתיחת הקו טמון בעובדה כי בנוסף להיותה יעד חשוב בפני עצמו, מיאמי מהווה כיום שער לאמריקה הלטינית – במיוחד מרכז ודרום אמריקה. הקו החדש יציע לישראלים הטסים לארה"ב ולאמריקה הלטינית ולתיירים ואנשי עסקים החיים במיאמי, טיסות ישירות נוחות."

"מחוז מיאמי-דייד גאה לברך את אל על על החזרה למיאמי, ועל כך שזהו היעד היחיד בפלורידה ובדרום מזרח ארה"ב עם טיסות ישירות לתל אביב", אמר ראש עיריית מחוז מיאמי, קרלוס א. גימנז. "מחוז מיאמי-דייד ונמל התעופה הבינלאומי של מיאמי ממשיכים להיות יעד מרכזי  ישיר לחברות התעופה המובילות בעולם מהערים המשפיעות ביותר בעולם".

"אנו מעריכים מאוד את העובדה שאל על בחרה במיאמי כיעד החמישי החדש שלה בארה"ב", אמר אמיליו ט. גונזלס, מנהל רשות התעופה של מיאמי-דייד. "במאמצינו להפוך את נמל התעופה הבינלאומי של מיאמי לשער גלובלי באמת, תל אביב תמיד הייתה אחת המטרות האסטרטגיות המובילות שלנו בשל מיקומה הגלובלי הייחודי וההיסטורי, ובגלל קשריה התרבותיים העמוקים עם מיאמי. אנו מצפים להפוך את תל אביב למסלול השלישי שלנו במזרח התיכון, ולהציע לנוסעים אפשרות נסיעה נוספת לאותו אזור בעולם".

Exit mobile version