Site icon IAS

אל על מדווחת: "הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-147 מיליון דולר"

מטוסי אל על חונים בנתב"ג. צילום דוברות אל על

חברת אל על מדווחת היום (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2024.

אל על ממשיכה לפעול במצב חירום בצל מלחמת חרבות ברזל לצד שלל האיומים וחוסר הוודאות. ביטולי הטיסות של חלק מחברות התעופה הזרות הטסות לישראל וממנה, מחייב את החברה להמשיך ולשמר את השמיים של ישראל פתוחים. לצורך כך, אל על נרתמה על מנת לתת מענה לצרכי הציבור ולאלפי הישראלים שטיסתם המקורית בוטלה ולא הייתה להם דרך לשוב הביתה. בין היתר החברה מקצה משאבים רבים לטובת הוספת טיסות חדשות והגדלת מספר המושבים בטיסות הקיימות, בדגש על שני אזורי כינוס מרכזיים – אתונה ולרנקה, שמאפשרים קישוריות למאות יעדי המשך. הטיסות החדשות שנוספו נמכרו במחיר של עד כ-280$ לכיוון אחד, וביתר טיסות החברה בשבועות הקרובים בהן נותרו מושבים בודדים פנויים, קטמנו את המחיר בחודש אוגוסט, לצד החלת מדיניות ביטולים מקלה שמתעדכנת בהתאם למצב. כלל המאמצים שאל על מבצעת מתחילת החודש אפשרו לחברה להוסיף אלפי מושבים מישראל ואליה עד כה.

הביקוש לטיסות בנתב"ג עלה על היצע המושבים שחברות התעופה השונות הצליחו לספק, ואל על בתוכן. אולם במהלך הרבעון השני של 2024 ובדומה לרבעון הראשון לשנה, נרשם ביקוש מוגבר לטיסות אל על, זאת על אף חזרתן המדורגת של חברות התעופה הזרות. על מנת לתת מענה לביקושים ככל הניתן, אל על המשיכה לפעול להרחבת לוח הטיסות, תוך התאמת מודל הפעלת המטוסים והסטתם ליעדים המבוקשים. גם ברבעון הזה, שיעור התפוסה (Load Factor) בטיסות אל על היה חריג ועמד על כ-92%, נתון שבהשוואה לרבעון שני בשנים קודמות נחשב גבוה, זאת לצד עלייה של כ-8% בהיצע המושבים הזמינים (ASK).

בדומה לרבעון הקודם גם ברבעון זה, אנו חווים המשך צמיחה בפעילות המטענים, ועלייה בביקוש להטסת מטען. החברה ממשיכה להגביר את היקף הטסת המטען, בבטן מטוסי הנוסעים ובמטוסי מטען ייעודיים.

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה: "במהלך הרבעון השני, הישראלים חיפשו ודאות תעופתית והביקוש לטיסות אל על נמשך על אף חזרתן המדורגת של חברות התעופה הזרות ולפני הביטולים הנוכחיים של חלק מחברות התעופה הזרות שפעלו בנתב"ג. פעלנו במהלך הרבעון ואנו ממשיכים לפעול גם עתה ביתר שאת כדי להגדיל את היצע הטיסות ככל הניתן לצד ביצוע התאמות מסחריות, מבצעיות ותפעוליות, זאת תוך מיצוי צי המטוסים וצוותי האוויר שלנו. הגדלנו את תדירות הטיסות ליעדי ליבה בהתאם לביקושים, אנו ממשיכים לחזק את מועדון הנוסע המתמיד שמונה כ-3.1 מיליון חברים, ופועלים להרחבת שיתופי הפעולה בשיתוף מועדונים עם חברות התעופה השונות ביניהן ,Air France ,Delta Airlines KLM, וירג'ין אטלנטיק ועוד.

אנו ממשיכים לפעול ליישום התוכנית האסטרטגית שפרסמנו שתציב את אל על בסטנדרט שירותי גבוה ואיכותי יותר. חתמנו אמש עם יצרנית המטוסים בואינג על רכישת עשרות מטוסים שיחליפו את צי צרי הגוף שלנו, מה שמהווה את הסכם ההצטיידות האסטרטגי והגדול ביותר בתולדות החברה עד כה. המטוסים החדשים יאפשרו לנו לבצע שדרוג משמעותי במסגרת הקמת צי צעיר, טכנולוגי ומתקדם, שיציע ללקוחות חווית שירות מתקדמת וחדשנית, תוך שימת דגש על איכות הסביבה לפי מדדי ה-ESG העולמיים. העסקה היא אבן דרך משמעותית עבור החברה, שמצטרפת לעסקת הדרימליינרים עליה חתמנו לאחרונה עם בואינג. עסקאות אלה יעמידו אותנו בשורה אחת עם חברות התעופה המובילות בעולם, וימצבו את אל על כחברה מובילה ואיתנה בקרב החברות הישראליות והצרכן הישראלי בעלת יכולת גמישות וחדשנות. כמו כן העסקה תאפשר לנו להמשיך ולתגבר את לוח הטיסות ליעדים הקיימים, להרחיב את מפת היעדים, ולהגדיל את היצע המושבים".

סמנכ"ל כספים באל על, ינקלה שחר: "במהלך הרבעון השני (אפריל 2024) גייסה החברה הון באמצעות הנפקת חבילה הכוללת מניות וכתבי אופציות בתמורה לסך של כ-511 מיליון ש"ח (כ-140 מיליון דולר). יתרת המזומנים שצברה החברה, בין היתר כחלק ממהלך ההנפקה, מאפשרת לנו ליישם את תוכנית ההצטיידות כשהחברה מצויה במוכנות הפיננסית הטובה ביותר מאז תקופת הקורונה ותאפשר את מימונה. הודות לגיוס ההון ולתוכנית ההתייעלות, לראשונה מאז דצמבר 2019, הונה של החברה הוא חיובי. אנו ממשיכים לפעול למימוש תוכנית ההצטיידות ומעריכים שבשנת השלמת ההצטיידות על פי התכנית האסטרטגית הכנסות החברה יעלו בכמיליארד דולר ביחס להכנסות בשנת 2023. השפעות המלחמה על הרבעון השני ניכרות ואנו עדיין רואים עלייה משמעותית בהכנסות, לעומת רבעון שנובעת מעלייה בשיעור התפוסה".

עיקרי התוצאות:

הכנסות החברה ברבעון השני לשנת 2024 הסתכמו לכ-839 מיליון דולר, צמיחה של כ-33% לעומת כ-630 מיליון דולר ברבעון המקביל. חלק מהגידול נובע מעליה של כ-29 מיליון דולר בפעילות המטען והיתרה מפעילות הנוסעים.

היצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK) עלה בכ-8% ביחס לרבעון המקביל עם המשך בניית כושר הייצור לאחר היציאה ממשבר הקורונה והוספתם של מטוסים החכורים בחכירה רטובה לפעילות בשירות החברה. ההכנסה למושב (RASK) עלתה בכ-24% ביחס לרבעון המקביל בין היתר בשל עליה ניכרת וחריגה בשיעור התפוסה אשר זינק לכ-92% לעומת כ-87% ברבעון המקביל. הצמיחה נובעת מביקושים גבוהים לטיסות החברה על רקע צמצום טיסות של חברות זרות לישראל.

ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) ברבעון השני לשנת 2024 הסתכם לכ-281 מיליון דולר, צמיחה של כ-72% לעומת כ-163 מיליון דולר ברבעון המקביל.

הוצאות המימון נטו ברבעון הסתכמו לכ-23 מיליון דולר, לעומת כ-31 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה נובעת בעיקר מגידול בהכנסות ריבית מפיקדונות על רקע העלייה המשמעותית ביתרות הנזילות של הקבוצה.

הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-147 מיליון דולר, צמיחה של פי 2.5 ביחס לכ-59 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגידול נובע מעלייה בהיצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK), מעליה בהכנסה למושב משוקלל ק"מ (RASK) ומעליה בהכנסות ממטען.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון בכ-391 מיליון דולר לעומת כ-119 מיליון דולר ברבעון המקביל, גידול של פי 3.3. הגידול נובע מעליה ברווחיות ושיפור בהון החוזר של החברה המושפע בעיקר ממכירה מראש של כרטיסי טיסה לעונות הביקוש.

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה ליום 30 ביוני 2024 הסתכם לכ-201 מיליון דולר לעומת גירעון בהון העצמי בהיקף של כ- 209 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון והמעבר להון עצמי חיובי נובע מהרווח הנקי שנרשם בחציון הראשון של השנה, גיוס הון בהיקף של כ-140 מיליון דולר ומימוש כתבי אופציה בהיקף של כ-39 מיליון דולר.

חוב פיננסי ברוטו ליום 30 ביוני 2024 הסתכם לכ-1,700 מיליון דולר. חוב פיננסי נטו ליום 30 ביוני 2024 הסתכם לכ-611 מיליון דולר.

בעקבות עלייה בביקושים להטסת מטען במהלך הרבעון הנוכחי, הכנסות מטען ברבעון הסכתמו בכ-57 מיליון דולר, גידול של כ-29 מיליון דולר לעומת הרבעון מקביל אשתקד.

בהתאם להתפתחות המלחמה, והאירועים הביטחוניים הנלווים לה, החברה ממשיכה בהיערכות לשמירה על הרציפות התפקודית ושמירת הגשר האווירי אל מדינת ישראל וממנה ובכלל זה להפעלת טיסותיה משדות תעופה חלופיים, ככל ויעלה הצורך.

Exit mobile version