Site icon IAS

אל על: לחובת הבידוד תהיה השפעה מהותית לרעה על הפעילות

קמפיין שילוט חוצות של אל על לשיקגו. ההשקה נדחתה בשל המצב. צילום יח"צ

בהמשך לדיווחים בדבר השלכות נגיף ה"קורונה" על פעילות החברה, מעריכה הנהלת חברת התעופה אל על כי להודעת משרד הבריאות בדבר חובת בידוד של 14 יום על הנכנסים לישראל מכל מדינות העולם החל ממועד פרסום ההודעה, צפויה להיות השפעה מהותית לרעה על פעילות החברה, אך בשלב זה אין ביכולתה להעריך את היקף ההשפעה.

מטוס הדרימליינר העשירי של אל על. השינויים יכללו ביטולים רבים. צילום יוחאי מוסי

החברה מתכננת, בשלב זה, להמשיך ולבצע שינויים והתאמות תפעוליות ומסחריות בפעילותה וברשת הנתיבים בהתאם לביקוש לטיסות ותוך התחשבות, בין היתר, בשמירה על קשר אווירי לישראל וממנה ביחס להובלת נוסעים ומטען, ובמתן פתרונות ללקוחות החברה במידת האפשר. הערכת החברה היא כי השינויים האמורים יכללו ביטול טיסות רבות ביחס ללוח הטיסות המתוכנן.

אל על העריכה בתחילת השבוע את הפסדיה בשל מגיפת הקורונה, בטווח של כ-140 עד 160 מיליון דולר. זאת בגין חודשים ינואר ועד אפריל 2020 (כולל), מתוכם כ-80 עד 90 מיליון דולר בגין הרבעון הראשון לשנת 2020 (ינואר-מרץ).

עתה היא כותבת כי "מטבע הדברים, מדובר באירוע משתנה אשר אינו בשליטת החברה וגורמים כגון המשך התפשטות הנגיף או עצירתו, החלטות של מדינות ורשויות רלוונטיות בארץ ובעולם להפסיק או לחדש טיסות ליעדים שונים או לקבוע הנחיות ביחס ליעדים שונים או שינויים בביקוש, עשויים להשפיע על החברה בהתאם… מידע זה מבוסס, בין היתר, על הערכות ואומדנים של החברה נכון למועד דיווח זה ומתבסס על הפרסומים בארץ ובעולם בנושא זה והנחיות הרשויות הרלוונטיות, הן לחברות תעופה, ובכללן החברה, והן לציבור הנוסעים ואשר התממשותם אינה וודאית ואינה בשליטת החברה.

Exit mobile version