Site icon IAS

אל על: כרגע אין מידע על עיכוב באספקת מנועי 787

מטוס בואינג 787 של אל על. חשש מעיכוב בהצטיידות. צילום יח"צ

בשל מגבלות בתהליך הייצור בחברת רולס רויס של המנועים מסוג TRENT-1000 PACK TEN, שאותם רכשה אל על כחלק מעסקת ההצטיידות במטוסים מדגם 787, הותקנו (כפי שפורסם ב-IAS) בשני המטוסים הראשונים שהתקבלו בשנת2017  מנועים מדגם TRENT-1000 PACK C, שבהם התגלו בחברות זרות תקלות ואשר היו אמורים להיות מוחלפים ברבעון השני של השנה.

עתה התברר, על פי הכתוב בדוח הרבעון הראשון של השנה של אל על, כי במשך תקופת הדוח, עדכנה רולס רויס את החברה בדבר עיכוב במועד ביצוע החלפת המנועים למטוסים אלו וזאת עקב מספר תקלות שנתגלו במספר מנועי PACK C בחברות תעופה אחרות, שביצעו מעל מספר מחזורי טיסות מסוים. נתונים  אשר השפיעו על יכולתה של רולס רויס להשלים עד כה את ההחלפה במועד שהוסכם.

כמו כן יצויין, כי על פי המידע שנמסר לאל על, בשל המצב המתואר, ייתכנו עיכובים באספקת מנועים חדשים מדגם TRENT-1000 PACK TEN למטוסים החדשים מדגם 787. אף על פי כן, נכון למועד פרסום הדוחות, לא ידוע לחברה על עיכוב צפוי בקבלת המטוסים מדגם 787 המתוכננים להתקבל אצלה בשנת 2018. יחד עם זאת, ככל שיימשכו העיכובים והמגבלות כאמור, הדבר עלול להשפיע על קבלת המטוסים והמנועים החדשים במועד.

Exit mobile version