באירוע חגיגי שערכה הבוקר (יום א', 03.09) אל על, באולם האירועים "שבע", הציגה החברה את התפריט החדש למטוסים לאחר מספר חודשי עבודה מאומצים של הצוותים הקולינריים באל על יחד עם השף אסף גרניט. האירוע כלל טעימות של מגוון המנות החדשות בו השתתפו השפים המובילים בישראל, הנהלת אל על ומשפיענים מתחום הקולינריה והבידור. התפריט החדש יוטמע באופן מדורג במטוסים החל מה-5 בספטמבר.
כחלק מהחזון הקולינרי שעל בסיסו נבנה התפריט, ניתן דגש על חומרי גלם ממיטב תוצרת הארץ, המשקפים גם את חזונה של אל על להוות גשר המחבר בין ישראל לעולם. השף אסף גרניט אשר ניצח על המטבח במהלך האירוע, עלה על הבמה והסביר על תהליך הרכבת התפריט ועל החיבור האישי שלו: "כור ההיתוך הישראלי תמיד היה ההשראה הקולינרית שלי. חיבור בין יעד ליעד, בין מדינה למדינה ובין תרבות אחת לאחרת. באוויר האוכל שלי נמצא "הכי בבית בעולם", גם חומרי הגלם המקומיים והעכשוויים הנשענים על המתכונים של פעם. אז אם אני פוגש אתכם בצאתכם לחו"ל תיהנו מעוד קצת אוכל של בית. ואם אתם בדרך חזרה ארצה, הנה ביס של ברוכים השבים".
בתפריט שנבנה על פי החזון הקולינרי של השף אסף גרניט ניתן למצוא מנות מגוונות היוצרות פיוז'ן בין המטבח הישראלי המסורתי לבין המטבח המודרני. כך למשל במחלקת התיירים תושק בסוף החודש מנה חדשה- קציצות ברוטב חמוסטה דלעת על מצע אורז ואטריות. תפריט הכריכים השתדרג גם הוא וכולל בשלב הראשון 3 סוגי כריכים חדשים, כולם מורכבים מלחמניית פרעצל איכותית: כריך בריסקט- עם בצל אפוי, איולי שום, ואיולי צ'יפוטלה. כריך גבינת לאבנה טבעונית- עם סלייסים של סלק, גבינת לאבנה טבעונית וסחוג לא חריף, וכריך עוף בצ'ימיצ'ורי לימון. בחודשים הקרובים ייכנסו כריכים נוספים לתפריט למשל כריך "שניצל של שישי" וכן צפויות בשורות חדשות בתחום הכריכים החלביים.
במחלקות העסקים והפרימיום מגוון רחב של מנות חדשות, כך למשל שודרגו סלסילות הלחמים, הסלטים שודרגו עם קרוטונים של עבאדי והיוגורטים של משק יעקבס. המנות עצמן כוללות אומלט '99 פטריות' או קובנה עם רסק, סחוג, וביצה קשה לבחירה. בארוחות הערב של מחלקות היוקרה הוטמעו מנות ראשונות חדשות כמו למשל ראגו פטריות על קרם פטריות ובצלי שאטה אפויים, סלט קייל עם שאלוט אפוי וויניגרט ג'ינג'ר. בעיקריות ניתן למצוא פרגית מסחאן עם בורגול עדשים ותבשיל מנגולד, חורשט סבזי עם אונטריב ואורז שעריה, או חריימה בורי עם גרגירי חומוס וקוסקוס.
מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה: "אני גאה להציג בפניכם היום את התפריט החדש שלנו, תפריט שנולד כולו מתוך תפיסת העולם שלנו להעניק חווית שירות הוליסטית. אנחנו שואפים להעניק חוויית לקוח ייחודית וערכית ללקוחותינו, ולאחר ניתוח משובים ושיחות רבות עם לקוחות החלטנו לבחור בשף אסף גרניט לשף החברה. חודשים ארוכים עבדו אנשי אל על יחד עם אסף וצוותו להביא בשורה חדשה ומרגשת בתחום המזון למטוסים. אל על היא הבית של הישראלים בעולם, וככזו בחרנו להעניק ללקוחותינו תפריט המבוסס על אוכל ישראלי מסורתי לצד מודרני, וזאת לאחר שראינו כי 77% מהישראלים מעדיפים לאכול במטוס אוכל ישראלי שמזכיר את הבית".
את השקת התפריט ילווה קמפיין פרסומי רחב עם השף אסף גרניט, והפרזנטור של אל על – חנן בן ארי. בקמפיין חנן פוגש את אסף במטוס אל על ומספר לו על חלומותיו בתחום הקולינריה, כאשר אסף נצפה מכין את האוכל החדש במטבח ייחודי שנבנה במיוחד עבור קמפיין זה. לטובת הקמפיין חנן בן ארי כתב והלחין שיר מיוחד שילווה את הפרסומת. בנוסף, את השקת התפריט ילווה פרויקט דיגיטל ייחודי בו בלוגרים וידוענים מתחום המזון והבידור הוזמנו לטעום באופן סודי את התפריט החדש של אל על ולהביע את דעתם. במהלך הטעימות הפתיע אותם השף אסף גרניט ונחשף לביקורת אותה הם נתנו. הפרויקט הדיגיטלי יקודם ברשתות החברתיות.
במהלך האירוע הציגה אל על מספר נתונים מעניינים ממחקר שערכו בקרב נוסעים ישראליים, כחלק מהעבודה על התפריט:
- 75% ממשתתפי הסקר מעידים כי הארוחה היא חלק בלתי נפרד מחווית הטיסה שלהם.
- 77% מעדיפים לאכול בטיסה אוכל ישראלי שמזכיר בית.
- כ-60% דירגו את האוכל בטיסה כאחד מ-6 הפרמטרים החשובים בבחירת חברת תעופה.
- 85% לא רוצים לפספס את הארוחה ומעדיפים שיעירו אותם לארוחה.
- נוסעים הטסים לבד חשים רעב פי 5 מאלו שטסים יחד עם נוסעים נוספים.
- כ-70% לא מביאים באופן קבוע אוכל לילדים מהבית.
- לא רק האוכל חשוב, גם השתיה – 64% מעידים שהמשקאות חשובים לא פחות מהאוכל.
על רקע נתונים אלה בנתה אל על את החזון הקולינירי המשותף יחד עם השף גרניט. השף אסף גרניט נבחר לאחר ש כ- 90% מהישראלים אשר השיבו על הסקר העידו שהוא מסב תחושת גאווה ואמון וכ-75% העידו שהוא מייצג את המטבח הישראלי.