Site icon IAS

אל על הפסידה 28 מיליון דולר ב-2014

מנכ"ל אל על, דוד מימון, הציג היום (ד') את הדוחות הכספיים לשנת 2014 וקרא לראש הממשלה ולשרי האוצר, התחבורה והתיירות לשים את שיקום הפגיעה בתיירות הנכנסת בראש סדר העדיפות הלאומית. השפעת מבצע "צוק איתן" והתחרות הגוברת פגעו בתוצאות החברה.

הכנסות החברה בשנת 2014 הסתכמו בכ-2.08  מיליארד דולר, בדומה להכנסות בשנת  2013 ההפסד בשנת 2014 הסתכם ב-28 מיליון דולר לעומת רווח של 26.7 מיליון דולר.

תזרים המזומנים של החברה הסתכם בכ- 157 מיליון דולר; גידול של 26% במכירות באינטרנט ושל 11% במוקד המכירה הטלפוני; אל על הטיסה במהלך השנה 4.6 מיליון נוסעים לעומת 4.4 מיליון נוסעים אשתקד- גידול של 4%. אל על הגדילה השנה את נתח השוק מ- 32.5% ל-33.3% גידול של 2%.

מנכ"ל אל על, דוד מימון: "אני קורא לרוה"מ ולשרי התיירות, התחבורה והאוצר לשים בראש סדר העדיפויות את ענף  התיירות, שהוא מנוע צמיחה מרכזי בכלכלה ולהשקיע משאבים בהבאת תיירים לישראל ובשיקום ענף התיירות, שהוא קריטי עבור כל מדינה עצמאית ובוודאי במדינה כמו ישראל".

"ענף התעופה הישראלי, כמו גם ענף התיירות הישראלי כולו, המשיך בשנה החולפת להתמודד עם השלכותיו ארוכות הטווח של מבצע "צוק איתן". לצערנו, כאשר הלחימה פוסקת, התיירות לא שבה מיד לסדרה – לתיירים לוקח זמן לשכוח וההתאוששות היא איטית יותר. נדרש מאמץ משותף של המדינה והגופים המתפרנסים מענף התעופה והתיירות על מנת להחזיר את התיירים לישראל. לכן החשיבות הרבה בהעלאת הנושא לסדר היום הכלכלי והחברתי של הממשלה החדשה", הוסיף מימון.

"כאמור, התוצאות של שנת 2014 משקפות את השפעת מבצע 'צוק איתן', שגרם להכנסות דומות לשנת 2013. בחציון השני של שנת 2014 ירדה התיירות הנכנסת ב- 20%. בהתאם לכך, החברה הציגה הכנסות בדומה לשנה קודמת למרות הגידול בנתח השוק."

דוד מימון הוסיף: "השנה התחילה פעילות מותג הטיסות המוזלות של אל על UP, כמענה לתחרות הגוברת. בנוסף, השקנו את כרטיסי האשראי FLYCARD ו- FLYCARD premium אליהם הצטרפו כ- 70 אלף לקוחות בתוך כמה חודשים. בנוסף, אל על המשיכה להצטייד בשנת 2014 במטוסים חדשים צרי גוף מדגם 737-900. במסגרת ההתחדשות והרחבת רשת נתיבי החברה הודענו על פתיחת קו ישיר חדש של אל על לבוסטון ועל הסכם לשיתוף פעולה חדש (קוד שייר) שנחתם עם חב' התעופה האמריקאית JetBlue, שיאפשר ללקוחותינו לטוס למגוון יעדים רחב בארה"ב בזמינות גבוהה ובחיבוריות נוחה".

 

דגנית פלטי, סמנכ"לית הכספים, ציינה: "שנת 2014 הייתה שנה מאתגרת. על אף השפעותיו השליליות של מבצע 'צוק איתן' והתגברות התחרות בנתב"ג, הצליחה אל על להגדיל את נתח השוק שלה ולשמור על תזרים מזומנים מפעילות שוטפת גבוה שהסתכם בכ-157 מיליון דולר ועל EBITDA של כ-107 מיליון דולר".

"לצד זאת,  התוצאות הכספיות הושפעו גם מהרישום החשבונאי של עסקאות גידור שביצעה החברה, בשל הירידה החדה במחירי הדלק ועלית שער החליפין של הדולר מול השקל במחצית השנייה של שנת 2014.  שינויים אלו באו  לידי ביטוי בהשפעה חשבונאית שלילית בהיקף של כ-94 מיליון דולר. מתוכם, כ-53  מיליון דולר השפיעו על התוצאות והיתרה על ההון העצמי.  יחד עם זאת, התועלת ממחירי הנפט הנמוכים בגינם נזקף השינוי בשווי העסקאות לרווח והפסד בשנת הדוח תבוא לידי ביטוי בשנת 2015 בעת שהחברה תצרוך דלק למטוסיה". 

"אל על המשיכה להצטייד בשנת 2014 במטוסים חדשים, בהתאם למדיניות ההצטיידות ארוכת הטווח שלה, ובשנה זו השקענו כ-176 מיליון דולר ברכישת ציוד, ובמקביל פרענו הלוואות בהיקף של כ-98 מיליון דולר וקיבלנו הלוואות חדשות בהיקף דומה".

אל על נתיבי אויר לישראל, הינה המוביל הלאומי הישראלי. בשנת 2014 אל על רשמה הכנסות בהיקף של כ- 2.1 מיליארד $. אל על מטיסה בשנה כ- 2.2 מיליון נוסעים. החברה טסה לכ- 35 יעדים ישירים בעולם וליעדים רבים נוספים באמצעות הסכמי שיתופי פעולה עם חברות תעופה אחרות והיא מפעילה כיום 40 מטוסים, אשר מתוכם 27 מטוסים בבעלות החברה. אל על הנה החברה המובילה בשוק המטענים בישראל.

 

Exit mobile version