Site icon IAS

אל על אומרת ביי ל-UP

ברבעון השני החלה מכירת כרטיסים ליעדי אירופה לטיסות החל מאוקטובר, על פי מודל המכירה החדש - ללא מותג UP. צילום יח"צ

המנכ"ל היוצא של אל על, דוד מימון, סיכם היום את הקדנציה בת ארבע השנים שלו בתפקיד והתווה את המשך דרכה של החברה בשנים הקרובות, שלפיה החברה תעלה ותצמח.

בהודעה לבורסה מסרה החברה כי בכוונתה להשיק במהלך הרבעון השני לשנת 2018 מתכונת חדשה לטיסות בכל יעדיה לאירופה ("יעדי אירופה") על מנת לתת מענה רחב ככל הניתן ללקוחות השונים ולהתמודד טוב יותר עם התחרות הגוברת ביעדים אלו.

על פי המתכונת החדשה, תינתן ללקוח במחלקת תיירים אפשרות בחירה בין שלושה סוגים שונים של חבילות מוצרי טיסה: המוצר הבסיסי והזול ביותר יאפשר עלייה למטוס עם תיק יד וקבלת ארוחה, ללא אפשרות לביטול או שינוי; מוצר שיאפשר בנוסף לאמור גם בחירת הושבה, משלוח כבודה ואפשרות לשינוי או ביטול בתוספת תשלום; חבילה כוללת שתאפשר בנוסף על האמור גם תיק יד שני וגמישויות בתנאי הביטול והשינוי, הכל בהתאם לקריטריונים שתקבע החברה ביחס לכל כרטיס.

בשנים הקרובות, במסגרת יישום המתכונת החדשה, יבוצע חידוש לפנים המטוסים ליעדי אירופה לרבות החלפה בהדרגה של מושבי התיירים והעסקים בחלק מצי המטוסים צרי הגוף של החברה. המתכונת החדשה תחול גם על יעדים המופעלים כיום תחת המותג UP והוא יבוטל.

לדברי מימון, המותג UP הצליח מעל למשוער – כשארבעת המטוסים שלו הטיסו 750 אלף נוסעים "בתפוסה מדהימה". אולם לדבריו, ריבוי מותגים הוא בלתי ניתן לניהול. לכן הוחלט אסטרגית שהחברה תציע תחת המותג אל על מודל חדש לטיסות לכלל יעדי אירופה המתבסס על 3 משפחות מחיר שונות –Classic, Flex , Lite

כרטיס Lite  – הכרטיס הבסיסי הכולל תיק יד,  ארוחה ושתיה. בנוסף ניתן יהיה לבחור לשלם בגין שירותים נוספים כגון שליחת מזוודה לבטן המטוס והושבה.

כרטיס Classic – כרטיס הכולל תיק יד, הושבה מראש, ארוחה, שתיה ושליחת מזוודה לבטן המטוס ובנוסף כולל אפשרות לשינוי וביטול בתוספת תשלום.

כרטיס Flex – כרטיס בעל גמישות מרבית על כל מחלקות הרישום במחלקת תיירים (לא רק הגבוהות). הכרטיס כולל מגוון רחב של שירותים:  2 תיקי יד, אפשרות מורחבת להושבה, ארוחה ושתיה, שליחת מזוודה לבטן המטוס ושירותים נוספים שיוצגו בעתיד.

חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על ימשיכו לצבור ולממש נקודות על פי תכנית מעודכנת כפי שתפורסם.

מכירת המוצרים החדשים לכל יעדי אירופה תחל ב-30 באפריל 2018 לטיסות היוצאות החל מתאריך 15 באוקטובר .

ההבדלים בין המחלקות ינועו בין 60-80 דולר בין הלייט לקלאסיק ובין 100-150 דולר בין הקלאסיק לפלקס.

המודל החדש כולל גם את חמשת יעדי UP  – לרנקה, קייב, בודפשט, פראג וברלין. מימון ציין שעולם התעופה משתנה כל העת והם נענים לדרישת הלקוחות, שבין היתר, תבעו מהחברה להחזיר את מושבי העסקים לטיסות לברלין, לשם היתה טסה UP.

בחברה סבורים כי המודל החדש יאפשר לנוסעי אל על לטוס לחו"ל במחיר משתלם ולבחור בעצמם, תוך שקיפות מלאה, את חבילת הטיסה שמתאימה לצרכיהם ובהתאם, לשלם על חבילת הטיסה שנבחרה. מחלקת העסקים תישאר במתכונתה לצד המודל החדש במחלקת התיירים.

למרות מצבה העגום של החברה כיום בבורסה, הציג המנכ"ל מימון שורה של נתונים ובהם גידול של 32% במספר הנוסעים בתוך ארבע שנים – מ-4.3 מיליון ב-2013 ל-5 מיליון ב-2017, עליה של 200% במחיר המניה, כניסת המניה למדד ת"א 125, חלוקה ראשונה של דיבידנד בגובה 68 מיליון דולר ותזרים המזומנים ששולש והגיע לשיא של כל הזמנים – כ-300 מיליון דולר.

תתרחב גם בצפון אמריקה, לסן פרנסיסקו

אל היעדים הקיימים של אל על בצפון אמריקה תצטרף פתיחת קו הטיסות הישירות לסן פרנסיסקו שיחל לפעול  ברבעון הרביעי של 2018  עם 3 טיסות ישירות שבועיות המתוכננות לצאת במטוסי הדרימליינר החדשים. סן פרנסיסקו תהפוך ליעד השישי של אל על בצפון אמריקה לצד ניו יורק  (JFK) וניוארק, בוסטון, מיאמי, לוס אנג'לס וטורונטו.

לדברי מימון, סן פרנסיסקו הינו היעד השלישי שייפתח מאז הוכרז על הרחבת רשת הנתיבים לצפון אמריקה עם פתיחת הקו לבוסטון. "כזכור, ב-2015, כשהשקנו את הקו לבוסטון ובהמשך עם פתיחת הקו למיאמי בנובמבר 2017, הצהרנו כי אנו ממשיכים לפעול בדרך ליעדים חדשים נוספים באזור. ההצטיידות במטוסי הדרימליינר מאפשרת לנו להרחיב את רשת הנתיבים ארוכי הטווח ללקוחותינו. סן פרנסיסקו היא עיר בעלת חשיבות אסטרטגית לאל על עם דגש רב על הקהל העסקי. עם פתיחת קו הטיסות הישירות של אל על אל העיר הפופולרית, ייהנו הנוסעים ממגוון אפשרויות הגעה אל היעד במחירים תחרותיים עם חיבוריות נוחה ליעדי צפון אמריקה. "

אשר לתחרות עם טיסות הלואו-קוסט ארוכות הטווח, אמר מימון כי "אנחנו משקיעים במטוסים ובשידרוג חוויית הלקוח מול יונייטד, דלתא, קתאי והיינאן הטסים ישירות מנקודה לנקודה. אי אפשר להשוות את המוצר לאיירופלוט, לדוגמה, שטסה דרך מוסקבה. זו לא טיסה ישירה ואין לנו במה להתבייש במוצר שלנו ובמחיר".

להתפתח בלי בריתות תעופה

מימון הציג את המהלך החשוב ביותר אותו מנה במסגרת כהונתו כמנכ"ל אל על – תכנית הצטיידות הגדולה בתולדות אל על לרכישה היסטורית של 16 מטוסי בואינג 787 דרימליינר, בהיקף של למעלה ממיליארד דולר, המהווים שיפור משמעותי בחוויית הטיסה של הלקוח והצערה דרמטית של צי המטוסים רחבי הגוף. מאז אוגוסט 2017, בכל רבעון מצטרף מטוס דרימליינר לצי של אל על  ועד סוף 2018 יפעלו כבר 7 מטוסים בטיסות ליעדים ארוכי הטווח. מימושה של תכנית זו ישמש תשתית איתנה לפעולות העתידיות של החברה וליכולת ההתמודדות שלה בשוק התעופה הבינלאומי.

מימון הזכיר עוד את השקת כרטיס האשראי Fly Card  שהגיע ליותר מ-260 אלפי לקוחות ומחזור מכירות כ-21 מיליארד שקל. השקת קווי תעופה חדשים – שלושה יעדים חדשים ארוכי טווח – בוסטון, מיאמי וסן פרנסיסקו, כמו גם הרחבת רשת הנתיבים באירופה.

לדבריו, על העובדה שאל על אינה יכולה להצטרף לבריתות התעופה הגדולות, היא מנסה לפצות בדמות חתימת הסכמי קוד שייר חדשים, בין השאר עם אירולינאס ארגנטינס, אירומקסיקו, קוואנטאס, טאפ, ג'ט בלו ועוד.

עוד הזכיר את אתר המכירות של אל על באינטרנט,  שלדבריו הציג צמיחה חסרת תקדים של מאות אחוזים בהיקף המכירות באתר כתוצאה מהשקעה רחבת היקף בתשתיות האינטרנט והמובייל; אינטרנט במטוסים, אשר כבר הותקן בחלק מהמטוסים ובשנה הבאה צפוי להיות מותקן ברוב מטוסי החברה;  פיתוח הכנסות מפעילות חוץ-תעופתית – מיזם ביטוחי נסיעות, קרוזים ותחום כרטיסי האשראי; הקמת חממת החדשנות "קוקפיט" – יזמות וחדשנות על ידי הקמת אקסלרטור אשר עד כה השקיע כבר ב- 6 סטרטאפים וזוכה לשיתוף פעולה עם גופים בינלאומיים כמו בואינג, ג'ט בלו ולופטהנזה.

בנושא כוח האדם, אמר מימון כי נחתם הסכם עבודה קיבוצי בחודש יוני 2015 וחתימה על הסכמי התייעלות עם מגזרי צוותי האוויר והתחזוקה, הסכם עם אנשי צוות האוויר בני 65 עקב שינוי רגולטורי והסכמים נוספים עם מגזרים שונים בחברה. "אני תקווה כי בשבועות הקרובים נגיע לסיכום עם אצ"א על הסכם התייעלות הנובע מהשינויים הצפויים בחוקי הטיס" וסיפר על יוזמה להגדלת חלקם של טייסים שאינם בוגרי חיל האוויר בחברה, כולל באמצעות קורס לטיס.

מימון הוסיף ואמר שכיום אל על מתקשה במכירת חבילות והמיזוג עם ישראייר אמור לפצות על כך ולהגדיל מאד את מכירותיה. "עולם התעופה דינמי, הרבה פרות קדושות נשחטו ואתה צריך להתאים את עצמך לצרכנות הנבונה ולעשות הכל כדי להיענות לשינויים הדינמיים". לדבריו, החברה עמדה ביעד חסכון עם 100 מיליון דולר. "אל על חייבת להמשיך במדיניות זו ואין לי ספק שאפשר יהיה. הטייסים מוכנים להתייעל משמעותית, כלומר, להראות חסכון בעשרות אחוזים והם מבינים שזו הדרך היחידה לשמור על השכר שלהם. שני הצדדים רוצים להגיע להסכם".

גונן אוסישקין, סמנכ"ל הסחר, התייחס לפרידה המתקרבת של מימון מהתפקיד ואמר שהוא עבד עם שלושה מנכ"לים צמוד, "ובעיני, דוד, תישאר כרפורמטור של אל על". 

Exit mobile version