יו"ר דירקטוריון אל על, מר עמיקם כהן, הודיע כי "דירקטוריון החברה קיבל בצער את הודעתו של שקדי על כוונתו לסיים את כהונתו והוסיף כי אישיותו המיוחדת של שקדי, מנהיגותו ותרומתו לחברת אל על ראויות להערכה מיוחדת ובאו לידי ביטוי בכל תחומי העשייה בחברה כה מורכבת ומאתגרת."
במכתב ששלח הבוקר לאנשי אל על בישראל ובעולם, כתב שקדי:
"ברצוני להודיע לכם על החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ״ל אל על, לאחר קדנציה של ארבע שנים אינטנסיביות, באחד התפקידים המאתגרים במשק הישראלי.
בשנים אלה הייתה לי הזכות הגדולה לעמוד בראש חברה מיוחדת במינה, ובעלת משמעות יוצאת דופן לישראלים, יהודים ואוהבי ישראל – בארץ וברחבי העולם. אני מסיים את תפקידי בגאווה ובתחושת סיפוק גדולה. אמשיך ואוביל את החברה עם כל הלב, כפי שעשיתי עד היום, עד לבחירת מנכ"ל חדש לאל על והשלמת תהליך חפיפה מסודר".
במכתביו לחברי הדירקטוריון ולאנשי החברה, הודה שקדי לחברי הדירקטוריון על תמיכתם האדירה והודה באופן אישי, לבעלים, לדירקטוריון, לחברי הנהלת החברה ולאנשי החברה על שנות עשייה משותפת, שבהן – הודות למסירות ולנכונות שלהם, ולעבודה שנעשית על ידם מדי יום במקצוענות, באחריות, ועם כל הלב והנשמה – זכתה החברה להישגים משמעותיים, זאת בתקופה הסוערת שעברה על ענף התעופה העולמי, שבמהלכה חברות רבות נקלעו למשבר.
במכתב מנה שקדי חלק מההישגים המשמעותיים של אל על, שנעשו יחד עם אנשי החברה בתקופת כהונתו:
" מטוסים: צמצמנו מספר ציים, הוצאנו מטוסים ישנים משירות, ערכנו שינויים משמעותיים בתצורה הפנימית של המטוסים, וגולת הכותרת – רכשנו שמונה מטוסי 737-900ER חדשים ומתקדמים, מהלך שיוביל לחידוש של יותר מ- 20% ממטוסי החברה.
דלק: שינינו באופן מהותי את מדיניות גידור מחירי הדלק, דבר שהביא ומביא ליכולת התמודדות טובה יותר של החברה אל מול התנודות במחירי הדלק העולמי ולשיפור במצבנו .
הוצאות ביטחון: לאחר מאבק ממושך, הבאנו להגדלה משמעותית של עשרות אחוזים בשיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון. בכך, הבאנו את החברה למצב המקובל בתחום זה, בחברות תעופה אחרות בעולם וללא ספק שיפרנו, באופן מהותי, את יכולת התחרות וההתמודדות של החברה.
מדיניות מסחרית: שינינו את מדיניות החברה בתחום המסחרי. שיפרנו באופן חדשני את שיטות העבודה, הניתוח והתכנון העתידי של החברה. השקנו את 'תיירים פלוס', שידרגנו את אתר המכירות האינטרנטי של החברה, הגברנו את יכולת המכירה הישירה, השקנו אתר מקוון ופיתחנו אפליקציית מובייל. בכל אלה, ייעלנו את תחומי התמחור, המכירות והשיווק והבאנו לשיפורים בהישגי החברה.
מחשוב: תכננו והשלמנו מהלכים תכליתיים ומהירים בתחומים חוצי חברה ושיפרנו את יכולותינו בעזרת מחשוב מתקדם.
לקוחות, שירות וחווית הטיסה: העמדנו את תודעת השירות בראש סדרי העדיפויות של אנשי החברה, גיבשנו אמנת שירות חדשה על פיה אנו פועלים וייחדנו את חווית הטיסה באופן חדשני ומקורי. אנו בתהליך שיפור מתמיד של רמת השירות והטיפול בלקוח ואנו זוכים על כך להערכה רבה מאוד.
תרבות ארגונית ומצוינות: שמנו דגש על תהליכי המדידה והתמרוץ של אנשי החברה בתחומים רבים והגענו תוך פרק זמן קצר ליותר מ-1,550 אנשי חברה, בארץ ובעולם, הנמדדים, מוערכים ומתומרצים בהתאם לתוצאות. המשמעות היא: מצוינות והעלאת רמת הביצועים בחברה.
אין ספק בליבי כי קרן מנכ"ל למצוינות ואנשים, הגבירה את השאיפה למצוינות, אישית וקבוצתית, בכל שדרות החברה.
אל על – "הכנפיים האזרחיות" של מדינת ישראל והעם היהודי:
שזרנו את ערכי היהדות והלאום הישראלי בפעילותה של החברה, הן בקרב אנשי החברה והן בקרב יהדות העולם ותומכי ישראל –
סיורי אנשי החברה לירושלים – יותר מ- 3,700 אנשי החברה מהארץ ומהעולם השתתפו, באמצעות קרן מנכ"ל למצוינות ואנשים, בסיורים מיוחדים לירושלים, למנהרות הכותל, עיר דוד ויד ושם.
ספר תורה "אל על לאחדות ישראל" – כתבנו ספר תורה, אשר חברי וחברות הקהילות היהודיות ברחבי העולם השתתפו, באופן אישי, בכתיבתו ובכך הפך למשימה מאחדת ומחברת בין הקהילות בארץ ובעולם, ועורר התרגשות רבה.
כרטיס גלובלי: פיתחנו כרטיס מועדון גלובלי למאות אלפי יהודים ותומכי ישראל בעולם, שאינם אזרחי ישראל, המהווה מעין ״תעודת זהות״ והמביא להזדהות עמוקה וזיקה עסקית עם אל על .
שגרירי אל על: אנשי צוות אויר (אצד"א ואצ"א) פועלים בהתנדבות, במהלך שהותם בחו"ל, בקרב קהילות יהודיות ומוסדות חינוך ותרבות ברחבי העולם, מציגים את הפנים היפות של מדינת ישראל ואזרחיה, ומהווים שגרירים נפלאים לחברה ולמדינה.
פרסים: בעת האחרונה זכינו בפרסים רבים והערכה מצד גופים אובייקטיביים בעלי משקל בתחום התעופה הבינלאומי והישראלי:
אל על – נבחרה למקום ה – 18 ע"פ מגזין Travel & Leisure – אל על נבחרה מבין מאות חברות תעופה בעולם, כאחת מ – 20 החברות המובילות בענף התעופה בעולם – על פי בחירת המגזין האמריקאי Travel & Leisure, הנחשב כאחד המגזינים היוקרתיים בעולם בתחום זה;
The Freddie Award – אל על זכתה במקום הראשון בתחום החדשנות במועדוני הלקוחות.
"מותג המותגים" של חברת Superbrands העולמית – אל על נבחרה כאחת משלוש החברות בישראל שזכו בתואר זה בשנת 2013 (אל על, קוקה קולה וטבע);
Go e-commerce 2013 – אל על נבחרה כאחת מחמש החברות המובילות בתחום המסחר האלקטרוני בישראל;
תואר הפרסומת האהובה ביותר בישראל (להשקת ה- 900ER – 737) – לראשונה בהיסטוריה של אל על נבחרה פרסומת שלנו במקום הראשון;
Facebook – הגענו להיות אחת מחמש החברות המובילות בתחום הרשת החברתית בישראל, עם יותר מ – 280,000 גולשים, שעושים לנו like.
כל אלה מהווים תעודת כבוד גדולה ומשמעותית לאל על ולכולנו.
התמודדות עתידית: נערכנו להתמודדות, התפתחות וצמיחה בעולם המודרני –
UP – פיתחנו והשקנו זרוע פעילות חדשה, דינמית ומיוחדת שתאפשר לנו יכולת התמודדות ותחרות בזירת השמים הפתוחים, במיוחד לנוכח התעצמות פעילותן של חברות ה – low cost;
מועדון הלקוחות – הגדלנו משמעותית את מספר חברי המועדון בארץ ובכל רחבי העולם והגענו לכ – 1.25 מיליון חברים. כמו כן, אנו מתכננים להשיק מחדש את מועדון הלקוחות, במתכונת חדשנית בעלת פוטנציאל צמיחה רב.
נושא אחד, שלצערי לא הצלחנו לקדם, הינו גיבוש הסכם עבודה קיבוצי חדש. חברת אל על חייבת לצמצם בהוצאות לטובת עתיד אנשיה ונוסעיה, אם ברצונה להמשיך לצמוח, להיות תחרותית ובעלת יכולת התמודדות בענף התעופה, שהינו תנודתי ומאתגר.".
יו"ר דירקטוריון אל על, מר עמיקם כהן, הודיע כי "דירקטוריון החברה קיבל בצער את הודעתו של שקדי על כוונתו לסיים את כהונתו והוסיף כי אישיותו המיוחדת של שקדי, מנהיגותו ותרומתו לחברת אל על ראויות להערכה מיוחדת ובאו לידי ביטוי בכל תחומי העשייה בחברה כה מורכבת ומאתגרת."