Site icon IAS

איסלנדאייר: רווח של 13.7 מיליון דולר ברבעון השני, הגבוה מאז 2016

מטוס איסלנדאייר. צילום Depositphotos

איסלנדאייר (Icelandair), חברת התעופה הלאומית של איסלנד שבסיסה בנמל התעופה הבינלאומי קפלאוויק שברייקיאוויק השיקה את טיסת הבכורה שלה מתל אביב לרייקיאוויק ב-22 ביוני 2023 ומפעילה 3 טיסות שבועיות בקו, בימים שני, חמישי ושבת. הטיסות מופעלות באמצעות מטוסי בואינג 737 MAX . זמן הטיסה לאיסלנד 7.5 שעות וכ-6.5 שעות בחזרה לנתב"ג. הטיסה לרייקיאוויק ממריאה בשעה 11:10 והטיסה מרייקיאוויק ממריאה בשעה 23:55 בימים ראשון, רביעי ושישי.

ביום חמישי (ה-20 ביולי 2023), איסלנדאייר פרסמה את התוצאות הפיננסיות לרבעון השני ממנו עולה כי חברת הדגל האיסלנדית רשמה את התוצאות הטובות ביותר לרבעון השני מאז 2016. רווח של 13.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, לעומת 3.8 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד. הרווח התפעולי רשם שיא של 414.2 מיליון דולר, עלייה של 26% משנה לשנה. תזרים מזומנים תפעולי חזק שהביא לעמדת הנזילות הגבוהה ביותר אי פעם של 521.2 מיליון דולר.

בוג נילס בוגסון (Bogi Nils Bogason), נשיא ומנכ"ל איסלנדאייר, אמר: " הודות לעבודה יוצאת הדופן של העובדים שלנו, אנו גאים לספק את התוצאות החזקות ביותר ברבעון השני מאז 2016. השגת רווח של 13.7 מיליון דולר נבעה מהכנסות שיא של נוסעים, גורם עומס גבוה היסטורית ושיפור התשואות בכל השווקים שלנו. עלויות דלק נמוכות יותר בשל יעילות מטוסי הבואינג 737 MAX ומחירי דלק נמוכים יותר תרמו גם הם לתוצאות הטובות".

מפל סקוגפוס באיסלנד. צילום freepik

"עיכובים בפרויקט תחזוקה והטמעת מטוסים הובילו למחסור במטוסים שטופלו באמצעות חכירת מטוסים נוספים בחודש יוני כדי להבטיח את מהימנות לוח הטיסות השאפתני שלנו. זה הוביל לעלויות חד פעמיות שהשפיעו לרעה על תוצאות הרבעון השני. פעולת הטסת המטענים שלנו נותרה מאתגרת, אך אנו מאמינים שנשנה את זה במהלך החודשים הקרובים תוך התמקדות חזקה בשיקום הרווחיות. בהתחשב בכך, תוצאות הרבעון השני מראות ביצועים פיננסיים חזקים ונותנים לנו ביטחון רב לעתיד, בסך הכל, ששת החודשים הראשונים של השנה היו מלאי אירועים שכן התכוננו ללוח הטיסות הגדול ביותר שלנו עד כה בכל הנוגע למספר היעדים ותדירות הטיסות. הצגנו חמישה יעדים חדשים, הטמענו שישה מטוסים חדשים, הטסנו 1.8 מיליון נוסעים (עלייה של 17%) וגייסנו והכשרנו כמעט 1,200 עובדים. הוסיף בוג נילס.

"הסיכויים למחצית השנייה של השנה נותרו חיוביים עם המשך הזמנות חזקות, במיוחד מצפון אמריקה. הביקוש לטיסות לאיסלנד וממנה היה חזק במהלך החודשים האחרונים. הקיבולת דרך נמל התעופה קפלוויק גדלה גם היא בחדות ל-20% מעל הרמות שלפני מגפת הקורונה. בקיץ הזה ואפילו יותר בחורף הבא. התפתחות זו צפויה להשפיע על התשואות ועל צמיחת ההכנסות בחלק מהשווקים במחצית השנייה של השנה. עם זאת, אנו מצוידים היטב להסתגל לתנאי השוק בכל זמן נתון עם התשתית היקרה שלנו, הנזילות החזקה מאוד וצוות העובדים המצוין שלנו. EBIT של 20.9 מיליון דולר, עלייה של 19.6 מיליון דולר משנה לשנה ויחס EBIT – 5% ושיפור של 4.7 נקודות האחוז בין השנים. שיא הכנסות (RASK) של 8.6 סנט אמריקאי, עלייה של 8% משנה לשנה. אנו מצפים לספק רווח נקי לשנה המלאה של 2023", סיכם בוג נילס.

איסלנדאייר צילום Depositphotos
Exit mobile version