Site icon IAS

אין עדיין הסכמות על נמל תעופה משלים לנתב"ג

זוג בכניסה לנמל תעופה. . צילום freepik

ראש הממשלה – בנימין נתניהו כינס הערב (ג') דיון בנוכחות שרת התחבורה – מירי רגב, שר האוצר – בצלאל סמוטריץ' ושר הביטחון – יואב גלנט. השרים דנו בניית שדה משלים לנתב"ג. השר סמטוריץ' תומך לקדם מידית את בניית השדה ברמת דוד, כפי שהמליצו גורמי המקצוע. השרה רגב הודיעה שללא קידום במקביל של שדה בנבטים היא לא תאפשר את קידום רמת דוד. גלנט תומך גם הוא בהמלצות גורמי המקצוע.

בכנס ראשי רשויות שזימן היום (ג') בצהריים ראש העיר דימונה בנושא תכנית החומש כבישים ובנושא שדה תעופה משלים בנבטים באולם המליאה של עיריית דימונה, ביטאה שרת התחבורה מירי רגב את תמיכתה החד משמעית בהקמת שדה תעופה בנבטים שבנגב.

הכנס נפתח במילים נוקבות של בני ביטון שהזכיר לשרה את ההבטחה מפורשת שניתנה לתושבי הנגב לפני הבחירות על ידי הליכוד.
"אין אצלנו הנחות לאף אחד, אנחנו חותרים למגע ורוצים תשובה ברורה, הבטחתם לנו את נבטים, תקיימו! יש לכם ממשלה ימין מלא על מלא 64 מנדטים, אז תתנו הכבוד לנגב".

שרת התחבורה אמרה שהמלצתה היא "לחיות בצוותא", עם שדה תעופה צבאי ושדה תעופה אזרחי בנבטים, כאשר יחד עם הרכבת המהירה שתגיע להחלטת ממשלה במהלך שלושת השבועות הקרובים, תתאפשר התפתחות דרמטית של הנגב.

שרת התחבורה פנתה לראש עיריית דימונה, לראשי הרשויות, לנציגי מועצת הנגב ולחברי הכנסת הדרומיים שנכחו בדיון וביקשה מהם לעבוד יחד במהלך שלושת החודשים הקרובים, כדי להיות מוכנים לדיון שבו יוצגו בפני ראש הממשלה דוחות מקצועיים של מתכנני תעופה התומכים בחלופת נבטים כנמל צבאי ואזרחי משולב, זאת מעבר לתחזיות באשר לתועלת הכלכלית שיביא איתו שדה התעופה נבטים לאזור. לדברי השרה "עמדת המערכת הביטחונית היא שנבטים היא חלופה בעייתית מבחינה ביטחונית, ולכן אנחנו צריכים לשכנע שאפשר לחיות בצוותא ושנבטים הוא הפתרון הנכון למשבר התעופה שאנחנו נמצאים בו".

ראש העיר דימונה הודה לשרה על עמידתה האיתנה והעקבית בנושא נבטים וגם לראשי מועצת הנגב ועמיתיהם מהצפון שמובילים לצידו את המאבק למען הקמת נבטים לאורך שנים וללא פשרות.

כל הנוכחים הודו לשרה רגב על סיכול כוונת סמוטריץ להעביר החלטת ממשלה להקמת שדה התעופה ברמת דוד כבר ביום ראשון הקרוב וקיבלו את קריאתה לשלב כוחות בשלושת החודשים הקרובים, כדי לשכנע את ראש הממשלה להקים את השדה בנבטים במסגרת החלטת ממשלה שתתקבל בנובמבר.

Exit mobile version