Site icon IAS

אייר ברלין נכנסת להליך פשיטת רגל

אייר ברלין, חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה, מגישה בקשה לפשיטת רגל, לאחר שבעלת המניות העיקרית שלה, חברת אייתיחאד איירווייס (Airways Etihad), שבסיסה בדובאי,  מסרה, כי לא תספק לה מימון נוסף, לאחר שנים של ניסיונות להפנותה לאפיקים רווחיים.

הלוואת גישור

חברת התעופה אייר ברלין מטיסה כ-80,000 נוסעים ביום, בעיקר ליעדים קצרים, תקבל הלוואת גישור ממשלת גרמניה, בהיקף של 150 מיליון יורו, כדי לאפשר לה להמשיך לפעול ובכך לא להפקיר במשך עונת הקיץ נוסעים ביעדים בינלאומיים שונים. "אנחנו נמצאים בתקופה שבה עשרות רבות של נוסעים ונופשים נמצאים בכמה אתרי נופש בינלאומיים ואין דרך אחרת להחזירם אלא עם חברת אייר ברלין ", ציינו היום משרדי הכלכלה והתעבורה הגרמניים.

משרדי הממשלה מסרו עוד, כי ההלוואה במזומן, בהיקף של 150 מיליון יורו, אמורה להספיק להפעיל את החברה במשך שלושה חודשים, ולאחר מכן עתידה של חברת התעופה לא ברור. מתחרתה הגדולה של אייר ברלין – לופטהנזה, שהיא חברת התעופה הגדולה בגרמניה, נמצאות עימה במגעים על מנת להשתלט על כמה מיעדי פעילותה  של אייר ברלין.

מכה קשה לעובדים

איגוד העובדים כינה את המצב "מכה קשה" עבור יותר מ-7,000 העובדים של אייר ברלין. "העדיפות שלנו עכשיו היא הבטחת תעסוקתם. לכן, אייר ברלין חייבת להמשיך לספק בשקיפות את כל המידע החשוב", " מסרה כריסטין בהלה (Christine Behle), מנהלת מועצת האיגוד".

שרת הכלכלה הגרמנית בריז'יט זיפריס (Brigitte Zypries) אמרה, כי הלוואת הגישור צריכה לתת לאייר ברלין מספיק זמן כדי לסיים את השיחות על מכירת כמה מתחומי פעילותה.

חברת איתיחאד מסרה, כי הגשת התיקים לפשיטת רגל "מאכזבת מאוד עבור כל הצדדים", במיוחד משום שתמכה בחברת התעופה במשך שש שנים, אך היא ציינה כי היא לא יכולה להמשיך ולספק כסף לעסק מפסיד.

הגשת הבקשה לפשיטת רגל

הגשת הבקשה לפשיטת רגל התקבלה בעקבות החלטת איתיחאד, המחזיקה ב-29.2%, להפסיק את העברת הכספים לחברת התעופה לאחר שנים של תמיכה כספים בחברה. אייר ברלין מסרה, כי לאור החלטתה של איתיחאד, "היא הגיעה למסקנה שאין דרך חיובית נוספת לאייר ברלין".

החכרת 40 מטוסים לקבוצת לופטהנזה

כבר תקופה ארוכה שאייר ברלין מנסה להוריד את עלויותיה, כדי להקל את עומס החוב העצום בסכום של 1.2 מיליארד יורו שהיא צברה. כך למשל, בחודש דצמבר שחלף, היא השיגה הסכם עם קבוצת לופטהנזה להחכיר 40 מטוסים לאירוווינגס ולאוסטריאן איירליינס. ההסכם, שנחתם הוא לתקופה של שש שנים החל מלוח הטיסות של קיץ 2017, ההסכם היה מיועד לאפשר לאייר ברלין ליישם את הארגון מחדש של החברה. אבל עתה, לאחר שחברת אתיחאד החליטה לסגור את ברז המזומנים – לא נותרה ברירה אחרת אלא להציג בקשה לפשיטת רגל.

מצב כלכלי קשה

הרבה זמן ידועה העובדה, כי אייר ברלין נמצאת במצב כלכלי קשה, הסובלת גם ממשבר זהות. החברה לא יכלה להחליט אם היא רוצה להיות חברת תעופה זולה (Low Cost), או חברת תעופה מסורתית המספקת שירות מוצרים מלא. כך קרה שלמרות ההשקעה המשמעותית של אתיחאד  הבעלים, המשיכה החברה לרדת בהכנסותיה ולהגיע לחוב עצום של 1.2 מליארד יורו.

 

Exit mobile version