Site icon IAS

אייר אירופה מורידה מ-2% לאפס את עמלות הכרטוס לסוכני הנסיעות

אייר אירופה. מתאימה עצמה לתנאים המשתנים ובהם כניסת חברות הלואו-קוסט ווהשמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי. צילום יח"צ

חברת התעופה אייר אירופה מודיעה למשרדי הנסיעות על החלטתה להוריד את עמלות הבסיס שהיא משלמת על כרטוס כרטיסי הטיסה שלה במערכת ה-BSP מ-2% לאפס. השינוי יחול על כרטיסים שיונפקו החל מה-1 בינואר 2019.

כך הודיעה חברת טל תעופה, המייצגת את אייר אירופה בישראל.

במכתב המופנה אל משרדי הנסיעות מורשי IATA, מודיעה אייר אירופה כי צעד זה ננקט בעקבות שינויים שהתפתחו בשנים האחרונות בשוק התעופה בשל כניסת חברות הלואו-קוסט לישראל – אך לא רק הן – והטמעת רפורמת השמיים הפתוחים בין האיחוד האירופי לבין ישראל.

בהודעתה מסבירה החברה כי תפקידו של סוכן הנסיעות השתנה מהותית וכי אייר אירופה מתאימה את פעילותה המסחרית לתנאים המשתנים ולתנאי השוק. בעקבות כך, החל ב-1 בינואר 2019 לא תשלם עוד אייר אירופה לסוכן על כרטוס הכרטיס במערכת, עמלה שעמדה על 2%.

עם זאת, החברה מדגישה כי הסוכן רשאי לקבוע את מחיר הכרטיס ואת העמלה שירצה לגבות מן הלקוחות.

החברה השלישת בגודלה בספרד

החברה מציינת שהיא מקווה שהסוכנים יקבלו בהבנה את הצעד ויכבדו אותו. עוד היא כותבת כי אם יש סוכן שהצעד אינו מקובל עליו, ינותק הקשר בינו לבין חברת התעופה ב-31 בדצמבר 2019.

נכון למאי 2018 מקיימת החברה כעשר טיסות שבועיות בין נתג"ב לבין יעדים שונים בספרד ובהן 6 טיסות למדריד וכן טיסות שכר לברצלונה. בחודשי הקיץ היא מפעילה גם טיסות שכר לפלמה. בימים אלה הודיעה על פתיחת קו חדש מספרד לאילת שיחל לפעול ב-30 באוקטובר 2018 עד ה-26 במרץ 2019.

במחצית הראשונה של שנת 2018 קיימה אייר אירופה 76,691 תנועות נוסעים בנתב"ג, המהוות עלייה של כ-27% לעומת אותה התקופה אשתקד.

אייר אירופה היא חברת תעופה ספרדית שפועלת ממדריד והנהלתה ממוקמת בפלמה דה מיורקה והיא השלישית בגודלה בספרד אחרי איבריה וווילינג איירליינס. היא מקיימת טיסות מרחבי אירופה לספרד, האיים הקנריים והאיים הבלאריים וכן טיסות פנימיות בספרד וליעדים באמריקה הלאטינית.

חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות מסרה בתגובה כי "חברת התעופה מחוייבת לתגמל את סוכן הנסיעות בגין מכירת כרטיסי טיסה עבורה, זאת קבע בית המשפט העליון בענין קבוצת לופטהנזה וגם בענין בריטיש איירווייס. בימים אלה מתבררות בבית המשפט תביעות נוספות כנגד חברות התעופה AF ,KLM, איבריה, CSA, אליטליה ואייר קנדה (המשלמת עמלה של 1%). במרבית מהתביעות הנ"ל הצדדים מנהלים הליכי גישור. עמדת יועציה המשפטיים של ההתאחדות, בין היתר, גם לאור פסיקת בית המשפט העליון, שחובת התגמול שרירה וקיימת. כל הודעה חד-צדדית של חברת תעופה היא הפרה של סעיף 9 בהחלטה 824 של יאט"א", סיכמה סובול.

Exit mobile version