Site icon IAS

אייר אינדיה זקוקה מיידית ל-1.3 מיליארד דולר לכיסוי חובותיה

מטוס בואינג 747 של אייר אינדיה. משרד התיירות תמך בתחילת פעילותה בישראל והיא לא אכזבה. צילום יח"צ

ימים ספורים לאחר קרקועה של חברת התעופה ההודית ג'ט-איירווייס בשל חובות בסך 1.2 מיליארד דולר, מתריעה חברת התעופה ההודית אייר אינדיה כי נדרשים לה 90 מיליארד רופי (1.3 מיליארד דולר) לפירעון חוב בשנת הכספים הפיסקלית הנוכחית. השנה הפיסקלית של אייר אינדיה מתחילה בתחילת אפריל ומסתיימת במרץ.

לפי האקונומיק טיימס, חברת התעופה פנתה לממשלת הודו בבקשה לחילוץ נוסף שהוא, לטענתה הדרך היחידה שבה תוכל למצוא את הסכום הנדרש. עם זאת, החלטה בנושא לא צפויה להתקבל לפני כינון הממשלה החדשה בהודו. החוב הכולל של חברת התעופה עומד על 7.8 מיליארד דולר. הממשלה פרעה באחרונה יותר ממחצית מסכום זה, כ-4.2 מיליארד דולר, לחברת אחזקות שהוקמה במיוחד לנושא זה. החברה החדשה מנסה כעת למכור חברות-בנות שאינן הליבה העסקית של חברת התעופה אייר אינדיה וכך לפרוע את החוב.

נמסר כי הממשלה הנוכחית בראשותו של מרנדרה מודי, לא מתכוונת להזריק כל מימון נוסף ישירות לאייר אינדיה.

יותר מ-80 אלף נוסעים בקו דלהי-תל אביב

בתחילת החודש  חגגה אייר אינדיה – המיוצגת בישראל על ידי אופן סקיי – שנת פעילות מוצלחת בארץ. החברה השיקה לפני כשנה את קו הטיסות הישיר בין תל-אביב לדלהי. זאת לאור הפוטנציאל העצום של ישראל לתיירות הדדית בין שתי המדינות, ובהמשך למאמצי השיווק של משרד התיירות, שכללו פתיחת לשכת תיירות בהודו וקמפיינים ייעודים, שהביאו לעליה מתמדת בכניסות תיירים מהודו לישראל.

טיסת הבכורה של החברה נחתה לפני כשנה בנמל התעופה בן גוריון והתקבלה בטקס חגיגי, כשהקו פעל בתחילה בתדירות של שלוש טיסות בשבוע בימים ראשון, שלישי וחמישי. התדירות בקו גדלה לארבע טיסות שבועיות ביולי 2018 ולחמש טיסות שבועיות בדצמב

מימין, שגריר הודו בישראל,  פאוואן קאפור, פנקאג' טיווארי מאייר אינדיה ואפרים פורטיס, נשיא ומנכ"ל חברת אופן-סקיי בטקס בנתב"ג. צילום גיא מולכו

מנתוני החברה עולה, כי בקו דלהי-תל-אביב טסו יותר מ-80,000 נוסעים בתפוסה ממוצעת של כ-80%. כל הטיסות בקו מתבצעות במטוס הבואינג 787 “דרימליינר” החדש והמתקדם של החברה, הכולל 256 מושבים בתצורה של שתי מחלקות: עסקים ותיירים. הטיסה בקו אורכת כ-7 שעות – זמן הטיסה הישיר הקצר ביותר בין המדינות, בעקבות אישור הטיסה הבלעדי לחברה לטוס מעל ערב הסעודית.

החברה מציעה לנוסעים מישראל מגוון רחב טיסות ליעדי ההמשך של החברה בתוך הודו – הניתנות ללא תוספת תשלום – ומחוצה לה: בנגקוק, קטמנדו, קולומבו, סינגפור, סידני, מלבורן ועוד ברחבי באסיה. נוסעים הממשיכים ליעדי ההמשך מחוץ להודו עם אייר אינדיה אינם נדרשים לוויזת מעבר.

מנהל החברה בישראל: אייר אינדיה פועלת כרגיל

מנהל אייר אינדיה בישראל, פנקאג' טיווארי, ציין במכתב לסוכני הנסיעות כי אייר-אינדיה, החברה בברית סטאר-אליאנס, היא הגדולה בהודו ומחזיקה ב-18.6% מן התעבורה האווירית (הפנימית והבינלאומית) שם. לדבריו, החברה – שהיא בבעלות הממשלה בארצו – מתפקדת כרגיל וכל טיסותיה ממריאות כמתוכנן וכך היה גם בעת המשבר הצבאי מול פקיסטן לפני שבועות אחדים.

הוא מציין כי בעקבות הפסקת הטיסות של ג'ט-איירוויס שקרסה, חברות תעופה מתחרות העלו מחירי כרטיסיהן בעוד אייר-אינדיה היתה חברת התעופה היחידה שהעניקה הנחות לרוכשי כרטיסים, עובדה שזיכתה אותה באהדה. "היו בטוחים שאייר-אינדיה פועלת כרגיל ומעניקה את השרות המצויין לנוסעיה", הבטיח.

Exit mobile version