Site icon IAS

אייר אינדיה הגישה בקשה להפעיל טיסות לישראל

חברת התעופה אייר אינדייה הגישה בקשה להפעיל טיסות מנמל התעופה דלהי לנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג), החל מחודש מאי בתדירות של שלוש טיסות שבועיות. החברה השנייה, אחרי אל על המפעילה טיסות ישירות להודו. הכל החל בוועידת סלוטים של נמלי תעופה בינלאומיים, שהתקיימה לפני כחודש באטלנטה ארה"ב, כאשר נציגי אייר אינדיה ביקשו להיפגש עם נציגי רשות התעופה שדות התעופה (רש"ת) הישראלית. הפגישה התקיימה והיום הגישה אייר אינדיה את הבקשה הרשמית להפעיל טיסות לישראל.

יש לציין, כי חברת אייר אינדיה הפעילה בעבר טיסות לישראל – בין השנים 1966 לבין 1968. לאחר מכן היא חתמה על הסכם קוד שרינג עם אל על והפסיקה את הטיסות לארץ. כעת החליטה חברת התעופה לחדש את הפעילות בישראל.

עד כה בין ישראל להודו מתקיימות טיסות ישירות רק של חברת אל על, הטיסות למומבאי בעונת החורף מופעלות 4 טיסות שבועיות ובקיץ 3 טיסות שבועיות. מחודש מאי תצטרף אליה אייר אינדיה, שתפעיל, כאמור, טיסות ישירות לדלהי. התחרות בטיסות הישירות להודו, עשויה לגרום לירידת מחירים בקווים להודו.

התפתחות תנועת הנוסעים להודו

על פי ניתוח רש"ת, חל גידול משמעותי בשנים שחלפו בהיקף הפעילות התעופתית  בין ישראל לבין הודו. בשנת 2016 חל גידול שיא של  22.8%  בפעילות התעופתית בין  ישראל להודו עם כמות של 158,000 נוסעים בטיסות ישירות. כאשר, בשנת 2015 נרשם  גידול של 12.4% עם 130.000 נוסעים.

רק  27% מהטסים  להודו מגיעים  ליעדם בטיסה ישירה. מניתוח רש"ת של הטיסות הלא ישירות להודו מתברר, כי דרך מוסקבה טסים 30% מהנוסעים להודו, דרך איסטנבול טסים 14.5% מהנוסעים, דרך טאשקנט עוד 11.8% מהנוסעים, דרך לרנקה 2.3% מהנוסעים וישנם יעדי המשך נוספים.

היעדים העיקריים בהודו אליהם טסים מישראל הם: מומבאי אליה נרשם מספר של 62,280 נוסעים, דלהי עם 57,370 נוסעים בנגלור עם 11,502 נוסעים, גואה עם6,347 נוסעים ויעדים נוספים.

על פי דו"ח כלכלי שהפיקה רשות שדות התעופה ובהתאם לניתוח הקווים להודו עולה כי כניסת חברת תעופה נוספת בהפעלת קו טיסות ישיר נוסף  או מתחרה או לעיר אחרת במדינה יש בה בכדי להגדיל את נתח שוק הטיסות להודו .

מהפכת השמים הפתוחים

יש לציין, כי במסגרת המהפכה הצרכנית והסכם השמיים הפתוחים, הורה שר התחבורה ישראל כץ לרש"ת להמשיך ולפיתוח, על בסיס הפוטנציאל הקיים, קווי תעופה חדשים. רש"ת מבצעת זאת במשך ביצוע  סקירת שווקים מרכזיים, ובעת פגישות עבודה עם חברות תעופה בינלאומיות. בדיוק כפי שארע בוועידת הסלוטים האחרונה באטלנטה עם אייר אינדיה.

שר התחבורה כ"ץ אמר: "בתחילת השבוע יפגשו נציגי החברה עם גורמים מקצועיים מתחום התעופה. אנחנו ממשיכים לפתוח את נמל התעופה בישראל ומנחיתים את המחירים, כדי שהמהפכה הצרכנית תגיע לכל בית והציבור הישראלי יהיה המרוויח העיקרי. יותר חברות תעופה ומטוסים הטסים לישראל וממנה  מרחיבים את התחרות על הצרכן הישראלי תוך הורדת  מחירי הטיסות בעשרות אחוזים".

 

 

Exit mobile version