Site icon IAS

איירבס מדגם 321neoLR שני של ארקיע נוחת היום בישראל

האחים נקש יזרימו כספים לחברת ארקיע. צילום ארקיע

ארקיע קולטת היום לצי המטוסים שלה את מטוס האיירבס  A321neoLR השני מתוך שלושה. המטוסים החדשים מחליפים בהדרגה את מטוסי בואינג 757 ששירתו את ארקיע ב-18 השנים שחלפו והם יטוסו למגוון יעדים, חלקם יעדים אליהם טסה ארקיע כיום: ברצלונה, אמסטרדם, פריז, דבלין, נורבגיה, דנמרק, לונדון, איי יוון ויעדים פנים-ארציים. זאת לצד יעדים חדשים ברחבי העולם.

איירבס A321neoLR, המכונה בקצרה A321LR, הוא גרסה חדשה של Airbus A321neo עם טווח הטיסה הארוך ביותר של כל מטוס צר גוף בעל מעבר אחד. הוא מסוגל לטוס בנתיבים של קצת יותר מ-7,200 ק"מ, כשהוא נושא 220 נוסעים, תוך ניצול דלק נוסף המאוחסן בשלושה מיכלים נוספים.

תכונותיו מאפשרות לו לטוס בנתיבים טראנס-אטלנטיים, ובכך הוא מאפשר לחברות תעופה שיפעילו אותו להיכנס לשווקים חדשים ארוכי-טווח, שלא היו נגישים בעבר למטוס בעל מעבר אחד בתא הנוסעים.

היכולת ארוכת הטווח של A321LR אושרה על ידי הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) ומנהלת התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA) באוקטובר 2018.

שייקה אופיר מצטרף לאהוד מנור 

מטוס זה גם הוא מדגם LR  (Long range), הדגם בעל צבר ההזמנות הגדול ביותר בקטגוריית המטוסים צרי הגוף.

המטוס החדש, הנקרא על שמו של השחקן והיוצר שייקה אופיר, כולל 220 מושבים. במטוס מותקנת מערכת בידור המשדרת תכנים של חברת HOT  למכשירים האישיים של הנוסע, בשיטת "הבא את המכשיר האישי שלך" ( (Bring your own device. במטוס יוצעו לנוסעים שירותי גלישה באינטרנט.

המטוס הראשון של ארקיע, על שמו של אהוד מנור, נוחת בחודש שעבר בנתב"ג. צילום עוזי בכר

המטוס הראשון מדגם A321LR, הנקרא על שמו של אהוד מנור, ואשר התקבל בארקיע השנה, ב-13 בנובמבר, היה בעל משמעות היסטורית ליצרנית איירבס, היות וארקיע הייתה הלקוחה הראשונה בעולם שקיבלה לידיה את המטוס הזה. המטוס השלישי מדגם זה מתוכנן להימסר לארקיע במשך שנת 2019 והוא ייקרא ע"ש עופרה חזה.

במשך שנת 2020 עתידים להצטרף לצי ארקיע שני מטוסים רחבי גוף מדגם איירבס A330.

70 שנות פעילות לקבוצת ארקיע

הקבוצה, החוגגת השנה 70 שנות פעילות, היא בבעלות משפחת נקש (70%) ועובדי החברה (30%). בבעלותה חברת תעופה וזרוע שיווק המהווה סיטונאי תיירות ומציעה חבילות נופש מבוססות טיסות ארקיע. כמו כן היא מתמחה בהפקות אירועים וכנסים והיא בעלת חברת אחזקת מטוסים.

Exit mobile version