Site icon IAS

איירבוס מציגה את Optimate: תא טייס וירטואלי על גלגלים עבור A350

משאית Optimate לצד מטוס איירבוס A350. צילום איירבוס

תעשיית התעופה צפויה לגדול בצורה מסיבית במהלך העשורים הבאים, יצרנית המטוסים איירבוס (Airbus) כבר מתכננת להקטין גודש בנמלי התעופה ולהפחית את עומס העבודה בתא הטייס. יצרנית המטוסים בוחנת טכנולוגיה חדשה שתסייע לטייסים בשלב 'המוניות' ופיתחה משאית מיוחדת –Optimate, המצוידת בסיפון טיסה וירטואלי של מטוס איירבוס מסוג A350.

מייקל אוגלו (Michael Augello), מנכ"ל Airbus UpNext, החברה הבת של איירבוס שבנתה את המשאית, אמר: "אנו שמחים לחשוף את Optimate המשקפת את המחויבות הבלתי מעורערת שלנו לפרוץ את גבולות התעופה. השאיפה היא להשתמש בטכנולוגיות הטובות ביותר כדי להפוך את המטוס שלנו מודע עוד יותר לתנאי ההפעלה שלהם, ולנתח אותם בפירוט רב ככל האפשר כדי להפוך לעוזרים חכמים ואמינים לטייסים, ולספק להם את הסיוע האופטימלי. אנו בטוחים שהפרויקט הזה יתרום לנסיעות אוויריות בטוחות ויעילות יותר".

איירבוס זיהתה שלושה נושאים שיש לטפל בהם כדי למנוע עומס יתר של צוות הטיסה: הפחתת עומס על הטייסים; הגברת הבטיחות באמצעות הגנת מסלול אוטומטית; וסיוע דיגיטלי לשיתוף פעולה בין צוותי הטיסה ובקרת התעבורה האווירית. באמצעות הפרויקט הזה, איירבוס רוצה להוריד את מספר המשימות שמבצעים טייסים כדי שיוכלו להתמקד בעיקר בקבלת החלטות קריטית.

יצרנית המטוסים השתמשה ובדקה אותה במטה של UpNext ליד טולוז ומאוחר יותר על מסלולי ההמראה של שדה התעופה בלאניאק. בשלב הבא, הצוות שואף לקחת אותו לשדה תעופה בינלאומי. בהמשך השנה, Optimate תעשה את הצעד הבא ותדגים פעולות אוטומטיות של מוניות עבור מטוס איירבוס A350-1000. איירבוס אומרת ששלב זה יחשוף גרסת אב טיפוס של פונקציות אוטומציה חדשות. עד אז, המשאית תמשיך לבחון את הטכנולוגיה ולעבוד לקראת המטרה הגדולה יותר להפוך אותה לזמינה בכל מטוסי איירבוס בעתיד.

Exit mobile version