Site icon IAS

איירבוס או בואינג: למי הייתה שנה טובה יותר?

סיכום מצב יצרניות המטוסים. צילום freepik

במהלך השנה האחרונה, יצרניות המטוסים איירבוס ובואינג סיפקו למעלה מאלף מטוסים וקיבלו אלפי הזמנות ביחד- צוין באתר 'סימפלי פליינג'. איירבוס הייתה בדרך להגיע לשיא הזמנות של כל הזמנים עם למעלה מ-1,800, לעומת כ-1,200 בחברת בואינג. איירבוס צפויה למסור עד סוף השנה למעלה מ-720 מטוסים, כאשר בואינג צפויה למסור 500 מטוסים בלבד. הדבר הבולט ביותר השנה, שחברות התעופה ממשיכות לצעוד בחזרה לקראת התאוששות מלאה ממגפת הקורונה וההצלחות לא מוגדרות רק על ידי מספרי ההזמנות והמשלוחים, אלא חשוב להסתכל לעומק גם על הביצועים.

שתי יצרניות המטוסים הגדולות בעולם רשמו ניצחונות גדולים עבור משפחות הדגל שלהם בקטגוריות מטוסי רחבי וצרי גוף, במהלך השנה האחרונה. איירבוס רשמה ניצחונות גדולים בתערוכה האווירית בצרפת, כולל הזמנה ענקית מחברת הלואו-קוסט ההודית, אינדיגו, עבור 500 מטוסי A320 משפחתיים. לעומתה בואינג רשמה הצלחות בתערוכה האווירית בצרפת, כאשר צ'יינה איירליינס ביצעה הזמנה גדולה עבור 8 מטוסי בואינג 787 דרימליינר ועוד מספר חברות מובילות שהוסיפו התחייבויות גדולות למטוס ה-737 MAX. בתערוכה האווירית של דובאי, זה כבר היה סיפור אחר, כאשר בואינג גברה על איירבוס ומכרה כמעט 300 מטוסים, בעוד איירבוס הסתפקה במכירה של פחות מ-100 מטוסים.

במהלך השנה כולה, הייתה זו איירבוס כשידה על העליונה עם יותר מ-8,000 מטוסים שלא נמסרו עדיין, בעוד שבואינג מחזיקה קצת יותר מ-5,700. בואינג מצפה לספק כ-375 מטוסי 737 MAX ו-70 מטוסי דרימליינר, בנוסף לכמה מטוסי מטען ומטוסים אחרים (כגון כמה מטוסי 777 מהדור הישן יותר). איירבוס צפויה להגיע ליעד שלה של 720 מסירות, למרות התמודדות עם בעיות הקשורות לאספקה של מנועי פראט אנד ויטני.

לסיכום, בחודש ינואר, שתי יצרניות המטוסים צפויות לפרסם דוחות כספיים מלאים, כולל רווחים ומספרי הזמנות ומשלוחים סופיים.

Exit mobile version