איזי ג'ט שואפת לנצל את המהומה והמבוכה בשוק התעופה בעקבות הנפילות הקשות של מונרך, אייר ברלין ואליטליה, זאת כדי להגביר את הנוכחות באירופה, לאחר שהטיסה מספר שיא של נוסעים בקיץ שחלף.
איזי ג'ט מתכוונת לקבל סלוטים של חברת התעופה מונרך, שהתפנו לאחר קריסתה ולהפוך לשחקנית ראשית בנמל התעופה מנצ 'סטר, כמו כן להוסיף סלוטים בנמלי התעופה של לוטון וגטוויק, שבהם היא כבר דומיננטית. היא גם לוטשת עין לעבר אייר ברלין ואליטליה חדלות הפירעון במטרה לנצל הזדמנויות נוספות כדי לחזק מעמדה בנמלי אירופה.
התמודדות עם בעיות פיננסיות
איזי ג'ט מתמודדת בעצמה עם טלטלות פיננסיות, בגלל מלחמת המחירים העזה המונעת על ידי תפוסת יתר בשוק האירופי, לאחר שראתה נפילה בשנה שעברה ברווח השנתי ל-495 מיליון ליש"ט בהשוואה ל-686 מיליון ליש"ט בשנה הקודמת. הרווח של השנה צפוי להגיע לכ-405-410 מיליון ליש"ט, כשהיא סופגת מכה של כ-100 מיליון ליש"ט, בגלל הליש"ט החלש.
כמחצית מהכנסותיה של איזי ג'ט הן בליש"ט, אבל רוב העלויות שלה הם במטבעות אחרים. בשלושה החודשים שהסתיימו עד 30 בספטמבר איזי ג'ט הטיסה 24.1 מיליון נוסעים, בתפוסה של 95.6%, שזה שיא נוסף כשנופשים מבריטניה נפשו ביעדי חופשה כמו: אליקנטה (עיר חוף בדרום ספרד), מלאגה, פארו (בדרום פורטוגל), ברצלונה ואיי יוון.
התפוסה גדלה ההכנסות ירדו
התפוסה של איזי ג'ט, הנמניית ברשימת מדד FTSE 100 גדלה ב-8%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר היא בנתה את נתח השוק שלה להובלה בנמלי תעופה מרכזיים. אבל, תעריפי הקיץ הנמוכים ברשת הביאו לירידה של 3.7% בהכנסותיה למושב, בהשוואה לשנה הקודמת.
המנכ"לית היוצאת קרוליין מקול אמרה: "השוק המשיך להיות מאתגר ואיז ג'ט , נאלצה לספוג את ההשפעה המשמעותית של המטבע. ,עם זאת, אנו ממשיכים להפעיל את הרשת החזקה ביותר באירופה והמהומה הנוכחית בענף מספקת הזדמנויות לנצל את ההצעות החזקות ולהגדיל ולחזק את עמדותינו בנמלי התעופה המובילים באירופה".
ג'ורג סלמון, אנליסט הון סיכון בחברת ההשקעות Hargreaves Lansdown, אמר, כי "קריסת אליטליה, אייר ברלין ומונרך מקל על כמה מבעיות קיבולת היתר בענף, בעוד מנכ"ל ריינאייר אולריי, עשוי עתה להגיע להסכמה עם טייסיו לשיפור תנאיהם, לאחר שהשיבושים בריינאייר רוממו את איזי ג'ט".