Site icon IAS

איזי גט: עדכון בנוגע לקבלת אישור מפעיל אווירי אירופאי (AOC)

לאחר תהליך קפדני ומקיף, שתחילתו מוקדם יותר במהלך השנה הנוכחית, איזי ג'ט הגישה בקשה באוסטריה לקבלת תעודת מפעיל אווירי (AOC) וכן למשרד הפדרלי של אוסטריה לתחבורה, חדשנות וטכנולוגיה (bmvit) עבור רישיון הפעלה של חברת תעופה. התהליך נמצא כעת בשלבים מתקדמים ואיזי ג'ט מקווה לקבל את תעודת מפעיל אווירי (AOC) ואת רישיון ההפעלה בעתיד הקרוב.

אישורים אלה, יאפשרו לאיזי ג'ט להקים חברת תעופה חדשה – איזי ג'ט אירופה (easyJet Europe) – שמרכזה בווינה, ולהמשיך להפעיל טיסות בין מדינות באירופה וכן טיסות מקומיות בתוך מדינות אירופה, זאת גם לאחר שבריטניה תעזוב את האיחוד האירופאי (ללא תלות בתוצאות השיחות שמתקיימות בין בריטניה והאיחוד בנוגע להסכמי תעופה).

הקריטריונים שעמדו בבסיס הבחירה היו נעוצים במציאת רגולטור שיתאים בצורה הטובה ביותר לאיזי ג'ט. לבקרה האוסטרית יש גישה קפדנית לבטיחות, התורמת לשאיפת סוכנות הבטיחות התעופתית האירופאית ((EASA לעצב תקנות בטיחות עתידיות  עם דגש על ביצועים המבוססים על תקנות בטיחות.

משמעותו של ההסדר החדש, היא שאיזי ג'ט תהפוך לקבוצת תעופה פאן-אירופאית עם שלוש חברות תעופה שבסיסן באוסטריה, שוויץ ובריטניה. כל שלוש החברות יהיו בבעלות easyJet plc שתהיה בבעלות ושליטה אירופאית, רשומה בבורסת לונדון ובסיסה בבריטניה.

 בעוד שהמבנה החדש, ישמור על כל זכויותיה של איזי ג'ט לטוס ברחבי אירופה, איזי ג'ט תמשיך לדחוף להסכם תעופה בין בריטניה לאיחוד האירופי, שלכל הפחות יאפשר טיסות בין בריטניה ומדינות האיחוד.

כ- 100 מטוסים של איזי ג'ט וכ- 4000 עובדים של איזי ג'ט כבר פרוסים בשש מדינות מתוך 27 מדינות האיחוד, שיהוו הבסיס לאיזי ג'ט אירופה. העובדים מועסקים בחוזים מקומיים במדינותיהם ובהתאמה מלאה לכללים ולתקנות המקומיים ושל האיחוד האירופי.

הקמתה של איזי ג'ט אירופה תיצור מספר מקומות עבודה חדשים באוסטריה, אך לא יהיה מעבר של מקומות עבודה מבריטניה לאוסטריה. כל העובדים של איזי ג'ט בריטניה ימשיכו להיות מבוססים בלוטון וב- 11 הבסיסים של החברה בבריטניה וימשיכו בעבודתם כרגיל.

איזי ג'ט פועלת באוסטריה מזה 11 שנים, והטיסה למעלה ממיליון נוסעים מ/אל אוסטריה במהלך 2017. בשנה שברה הגדילה החברה את מספר הנוסעים מ/ל אוסטריה ב 60%.

אודות איזי ג'ט

איזי ג'ט, חברת התעופה המובילה באירופה, מציעה שילוב ייחודי ומנצח של יעדים, וגישה לנמלי התעופה המרכזיים באירופה. החברה מקפידה על שירות מעולה במחירים השווים לכל כיס.

איזי ג'ט טסה למספר גדול יותר של יעדים פופולאריים באירופה, מכל חברת תעופה אחרת. החברה מטיסה למעלה מ- 78 מיליון נוסעים מדי שנה כש- 20% מהם טסים למטרות עסקים. לחברה צי של למעלה מ- 270 מטוסים הטסים בלמעלה מ- 800 נתיבים בין 140 נמלי תעופה ב- 31 מדינות. למעלה מ- 300 מיליון אירופאים גרים בטווח של שעה נסיעה מנמל תעופה אליו מפעילה החברה טיסות.

איזי ג'ט תומכת במספר עמותות מקומיות ויש לה שותפות תאגידית עם יוניצ"ף (קרן החירום הבינלאומית למען ילדים של האומות המאוחדות), אשר גייסה מעל ל-9 מיליון ליש"ט למען הילדים הפגיעים ביותר, מאז נוסדה ב-2012.

איזי ג'ט רואה חשיבות רבה בשמירה על הסביבה. החברה משקיעה בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, דואגת ליעילות תפעולית מירבית ורוב המושבים במטוסיה מלאים. משמעות הדבר שכמות הפחמן שמטוסי החברה פולטים פחותה ב 22% לנוסע, מאשר בחברות התעופה המסורתיות, שטסות באותם המטוסים ולאותם היעדים.

כיום איזי ג'ט מפעילה קווים בין תל אביב ל- 11 יעדים באירופה: לונדון (לוטון), לונדון (גאטוויק), מנצ'סטר, בזל, ז'נבה, ברלין, פריס, אמסטרדם, מילאנו, ונציה ונאפולי.

 

Exit mobile version