Site icon IAS

איגוד הטייסים האירופי: "למנוע את הטרגדיה האווירית הבאה"

לאחר שהעולם התבשר על הטרגדיה האווירית בשמי אוקראינה, שבה הופל מטוס חברת מלזיה איירליינס ע"י מערכת נ"מ, אמר נשיא איגוד הטייסים האירופי ( The European Cockpit Association -ECA ), ניקו וורבאץ :" אנו חולקים עם העולם כולו את הזעם על הפלתו של המטוס המלזי ואובדן חיי אדם. הפלת המטוס חשפה חולשה משמעותית בתעופה העולמית, מטוסים אזרחיים הטסים באזור בו פועלות מערכות נ"מ המסוגלות להפיל מטוסים אזרחיים לא מקובלת. השאלה מה השתבש וכיצד נוכל למנוע את הטרגדיה הבאה?".
 
"המפתח למניעה, היא הערכת סיכונים טובה יותר. כיצד קורה שרק חלק מחברות התעופה נמנעו לטוס באזור עוד לפני שהמטוס יורט? המסקנה שרק לחלק מחברות התעופה מודיעין טוב בעוד שאחרים ממשיכים לטוס בסיכון גבוה. מדובר בחיי אדם ללא קשר ללאום. חברות התעופה וממשלות חייבות לשתף פעולה כדי למנוע הישנות מקרים כגון אלו בעתיד", הוסיף הנשיא.
 
נשיא איגוד הטייסים האירופי, ניקו וורבאץ ממשיך ואומר שלחצים מסחריים לעיתים מונעים החלטות נכונות ותרגום מידע מודיעיני וקורא לממשלות ולחברות תעופה לזנוח את השיקולים הכלכליים לטובת הנוסעים.
 
בהתחשב במצב שהגוף היחיד שרשאי לסגור את המרחב האווירי היא המדינה הריבונית באזור, חייבים ליצור גוף בינלאומי בלתי תלוי שיכול להעריך ולמנוע טיסות באזורים בהן יש חשש ביטחוני.
 
חקירת המקרה של המטוס המלזי נתקלה בניסיונות מבישים באתר ההתרסקות, אבל  נושא המניעה לטווח רחוק חשוב לא פחות מחקירת המקרה. הטייסים המקצועיים באירופה קוראים לניתוח הערכת סיכונים, שיתוף מידע מודיעיני בינלאומי בזמן אמת במטרה למנוע מקרים טרגיים מיותרים בעתיד.
 
באיגוד הטייסים האירופי ( The European Cockpit Association -ECA ) חברים 38 אלף טייסים העובדים בחברות תעופה אירופאיות.
 
 

Exit mobile version