Site icon IAS

או לה לה: ב-690 דולר בביזנס לפריז עם ASL

מימין, ז'אן פרנסואה דומינאק מנכל החברה הצרפתית וגדעון טהלר, נשיא ומנכל טל תעופה. צילום עירית רוזנבלום

ז'אן פרנסואה דומיניאק (Jean-François Dominiak) מנכ"ל חברת התעופה הצרפתית ASL וגדעון טהלר, נשיא ומנכ"ל חברת טל תעופה, הציגו היום את קו התעופה החדש בין תל אביב לפריז שתציע ASL החל ב-3 ביולי ועד ה-30 באוגוסט, מתוך כוונה למסד את הקו בעתיד הלא רחוק.

לדברי דומיניאק, ASL היא חברה סדירה עם שירות של חברה סדירה – ומחירי לואו-קוסט. ואכן, בדיקה באתר שלה מראה שטיסה במחלקת עסקים, עם עדיפות בצ'ק אין ובעלייה למטוס, מחירה 699 דולר, כולל שתי מזוודות וארוחה כשרה. זאת בעוד טיסה של אל על באותו מועד מחירה 1,520 דולר ושל אייר פראנס 1,323 דולר.

הטיסות ייצאו בימי שלישי וחמישי במטוסי בואינג 737-700 בהם 123 מקומות במחלקת תיירים ו-14 מקומות במחלקת עסקים. הטיסות ייצאו מתל אביב בשעה 20:30 וינחתו בפריז בשעה 00:15, זמן מקומי; טיסות החזור ייצאו מפריז בשעה 13:55 וינחתו בתל אביב בשעה 19:30.

מחיר כרטיס טיסה, כולל מיסים והיטלים, הוא החל מ-299 דולר לנוסע במחלקת תיירים, כולל מזוודה (269 דולר ללא מזוודה). הנוסעים ייהנו משירות מלא וכן ארוחה כשרה ומשקאות.

החברה מציינת את הגמישות שלה כשהיא מציעה מוצרים שונים לנופש, לעסקים, לקבוצות וכדומה וכן אפשרויות הזמנה שונות – לכיוון אחד, הלוך וחזור, עם דמי ביטול וללא דמי ביטול, עם מזוודה או בלי וכדומה.

לדברי דומיניאק, הם חברה ש"ממוקדת על אנשים". חברת ASL איירליינס הצרפתית חברה בקבוצת ASL תעופה ואחזקות כ-20 שנה ומספקת שירותי תעופה למפעילי תיירות צרפתים, בעיקר באירופה. כן היא מבצעת טיסות שכר לאילת עבור חברת המלונות ישרוטל וחברת התיירות ישראם.

החברה חתמה על ניהול פעילותה בישראל עם טל תעופה כסוכנת המכירות הכללית שלה (GSA).

מחלקת פרימיום ביזנס ב-ASL הצרפתית. תחרות עזה על הקו לפריז. צילום יחצ

מחיר נמוך לשירות גבוה

צי המטוסים של ASL כולל חמישה מטוסי בואינג 737-700, חמישה מטוסי בואינג 737-300 ושישה מטוסי מטען מסדרת בואינג 737. לדברי דומיניאק, המטוסים אמנם בני 10-14 שנה, אולם הם מתוחזקים היטב ולא צברו מספר טיסות גבוה.

ASL פועלת ביעדים קצרי-טווח ובינוניים (עד שש שעות טיסה) וטסה לשש יבשות – כולל לאנטארקטיקה.

דומיניאק ציין את רמת הדיוק הגבוהה של החברה: 93.7% מהטיסות מדייקות וכן את המספר הנמוך של ביטולי טיסות  – 99.5% מהטיסות מתבצעות כסדרן. עוד ציין את שביעות הרצון של הלקוחות שעומדת על 98.37%. החברה הטיסה 712,000 נוסעים ב-2017. "לפני ארבע שנים החלטנו לטוס בטיסות סדירות לים התיכון ועתה אנחנו חונכים את הקו לתל אביב. יש לנו בקשות רבות להגדיל את מספר הטיסות ואנחנו שוקלים ברצינות לעבור לטיסות כל השנה", אמר.

"אנחנו בין הלגאסי ללואו-קוסט", סיכם דומיניאק, "אנחנו חברה סולידית, יציבה כלכלית, עם שרות טוב".

החברה מאפשרת רכישה און ליין וכן צ'ק אין ובחירת מושב, הכל דרך אתר האינטרנט שלה: www.aslairlines.fr.

מטוס של החברה הצרפתית שמתחילה להתחרות על הקו לפריז. צילום יחצ

גדעון טהלר ציין כי 690 דולר לטיסת עסקים, עם הפרדה בין המושבים וארוחה, הוא חצי מחיר מהמתחרים. "זה יימכר מהר מאד ונצטרך להרחיב את מחלקת העסקים. אנחנו מאמינים בחברה ובהתחייבות ארוכת-טווח. המספרים טובים, במיוחד כשהתחלנו למכור מאוחר בעונה".

הוא הוסיף שהם שוקלים להפעיל טיסה לנמל התעופה רמון בתמנע כשייפתח, "נפגשנו עם שר התיירות יריב לוין וקיבלנו עידוד לטיסה לתמנע".

טהלר ציין את חשיבותה של צרפת כיעד לישראלים ואת מספרם הגדל והולך של הישראלים הטסים אליה מדי שנה, גם בזכות הקהילה הצרפתית הגדולה החיה בישראל ומבקרת בצרפת תכופות לצד אירוח קרובי משפחה וחברים מצרפת כאן בארץ.

שוקי פישלר, סמכ"ל מכירות של טל תעופה, הוסיף כי נציגי ASL אינם יכולים להתחייב כרגע על גידול במספר הטיסות בגלל היעדר כל האישורים, "אך ברמת סבירות גבוהה מאד שימשיכו לטוס לאורך כל השנה, ובטוח אחרי אוגוסט".

Exit mobile version