Site icon IAS

אוסטריאן חוגגת 50 שנות פעילות בישראל

במסיבת עיתונאים שנערכה היום, יום ד', לרגל חגיגות 50 שנות פעילות  אוסטריאן איירליינס בישראל, אמר סטפאן לינהארט ( Stephan Linhart ), מנהל המכירות הבינלאומיות של אוסטריאן איירליינס:" אוסטריאן ממשיכה לחדש ולרענן את שירותיה. היא קשובה לצרכי השוק המקומי ומחויבת לשירות הטוב ביותר לכל מקום אליו היא טסה. שילוב מנצח של התמדה וגמישות לאורך 50 עשורים הוביל אותנו לפירות אותם אנו קוצרים היום בפעילותנו בישראל. אך אנו לא נחים על זרי הדפנה ונמשיך להשקיע בפיתוח הקו. אוסטריאן היא שותפה נאמנה ואמינה של הקהילה העסקית בישראל, כפי שהוכחנו במשך שנים רבות את מחויבותנו לקידום תעשיית התיירות הנכנסת לארץ והיוצאת ממנה".

 

מאז הקמתה בסוף שנות ה-50 של המאה ה-20 אוסטריאן איירליינס עברה כברת דרך. חברת התעופה האוסטרית, שהייתה בבעלות ממשלתית, הפעילה אז קווים מועטים, היום היא חברת תעופה משגשגת, הטסה ל-130  יעדים בארבע יבשות.

 

החודש, לפני 50 שנה, השיקה אוסטריאן איירליינס את הקו, שהפך ברבות השנים לאחד הקווים החשובים שלה באזור ונדבך משמעותי במערך הטיסות הבין- יבשתיות של החברה.

טיסת הבכורה בקו מוינה לתל אביב התקיימה ב-6 בנובמבר 1963. הטיסה בקו זה הופעלה בשעתה במטוס קראוול מתוצרת חברת סוד אוויאישין ( Sud Aviation ), בעל שני המנועים, שנחשב אז למתקדם ביותר בטיסות ליעדים לטווחים קצרים ובינוניים. בהתחלה פעלה הטיסה בימי שבת עם עצירה באתונה ובחזרה לווינה בימי ראשון.

 

"ההתחלה הייתה צנועה עם טיסה אחת בשבוע ואילו עתה אנו גאים ושמחים להציע שתי טיסות יומיות בין וינה , הצומת החשובה שלנו ובין תל אביב, המרכז הפיננסי והכלכלי של ישראל", דברי סטפאן לינהארט ( Stephan Linhart ) , מנהל המכירות הבינלאומיות של אוסטריאן אירליינס במהלך מפגש עיתונאים בתל אביב".

 

לדברי לינהארט במטוס הקראוול הוצעו 80 מושבים בכל טיסה. בשנת הפעילות הראשונה שלה הטיסה אוסטריאן אירליינס בקו לישראל וממנה 2,238 נוסעים וב-2012 יותר מ-242,000 נוסעים בטיסותיה בין נמלי התעופה שווכאט ( Schwechat ) שליד וינה ובן גוריון.

במהלך 50 שנות פעילות בקו בין וינה ותל אביב הטיסה החברה יותר מ-8 מיליון נוסעים לארץ וממנה, וביניהם מיליוני צליינים, צעירים רבים ואלפי קבוצות ממגזרים מגוונים אשר הגיעו לישראל דרך וינה מיותר מ-100 יעדים בשלוש יבשות.

 

בתחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת עלתה תדירות הטיסות בקו וינה – תל אביב ל-3 טיסות שבועיות ובתחילת המאה הנוכחית גדלה התדירות אף ל-14 טיסות בשבוע המקשרות את תל אביב עם וינה הנמצאת בלב אירופה.

 

בה בעת, אוסטיראן הצליחה למצב את עצמה כחברת תעופה "בוטיקית" המתמחה בטיסות דרך וינה ליעדים במרכז ובמזרח אירופה וכן למרכזים פיננסים באסיה ובצפון אמריקה, כל זאת תוך ניצול היתרון המיוחד של שדה התעופה בווינה בו נקבע זמן קישור מינימאלי ( MCT ) בין הטיסות ( שעה וחמישים דקות).

 

"בעקבות הרחבת מערך הטיסות שלנו הן ליעדים בין יבשתיים והן לערים נבחרות במרכז אירופה, גדל גם באופן טבעי הביקוש בקרב הנוסעים שלנו מישראל אשר שימשו גורם מפתח בקידום הקווים הללו. אנו גאים בעובדה כי לאחר שחנכנו קו חדש, המקשר את וינה ואת שיקגו, הנוסעים מישראל נמצאים במקום השלישי לאחר הנוסעים מאוסטריה ומארה"ב המזמינים מקומות בקו זה. מעבר לכך, הנוסעים מישראל היו בין הראשונים להביע שביעות רצון מהשירות המשודרג המוצע ב-10 מטוסים רחבי גוף הטסים בקווים הבין יבשתיים", מציין לינהארט בסיפוק רב.

 

אוסטריאן אירליינס השקיעה 90 מיליון אירו בשדרוג וחידוש מחלקות התיירות והעסקים במטוסים מדגם בואינג 767 ו- 777. במחלקת התיירות הותקנו מושבים באיכות ארגונומית גבוהה והונהגו שיפורים במערכת הבידור במהלך הטיסה.

 

" נוסעי העסקים הישראלים מביעים שביעות רצון רבה ממחלקת העסקים המשודרגת שלנו המציעה מושבים חדשים ומתוחכמים, ההופכים למיטה שטוחה באורך 2 מטר. המושבים גם מצוידים במסכים אישיים גדולים במיוחד (38 ס"מ), המאפשרים שימוש במערכת השמע והבידור המציעה מגוון גדול של אפשרויות בידור בהתאמה אישית", אמר קרסטן צאנג, מנכ"ל לופטהנזה בישראל האחראי לפעילות אוסטריאן בארץ.

 

מחלקת העסקים החדשה מציעה ארוחות גורמה של חברת Do & Co . לחווית האירוח מעל לעננים, מתווסף שירות של שף אוסטרי האחראי להגשת הארוחות לנוסעים במחלקת העסקים היוקרתית וכן שירות ה-"קופ האוס הוינאי" עם מגוון רחב של סוגי קפה. שירות איכותי זה מזכה את אוסטריאן אירליינס בתארים נכבדים כמו תואר "שירות ההסעדה הטוב ביותר במחלקת העסקים" שהוענק ע"י סקיטראקס ( SKYTRAX ).

 

כחלק מתוכנית הפיתוח של החברה, אוסטריאן מגדילה בשיעור ניכר את תדירות טיסותיה ליעדים בצפון אמריקה כבר בעתיד הקרוב. בקיץ 2014 מתוכננת הפעלת קו חדש לנמל התעופה ניוארק בניו ג'רזי, וכן הוספת תדירויות בטיסות לנמלי התעופה קנדי שליד ניו יורק ושיקגו.

 

בשנה הקרובה צפויה השתלבות מטוס חדש מדגם בואינג 777, המתווסף לארבעת מטוסים מדגם זה, שאוסטרי אן מפעילה. מטוס זה ישתלב בטיסות ליעדים באסיה ובצפון אמריקה. בקיץ 2014 תפעיל אוסטריאן 33 טיסות שבועיות מוינה לצפון אמריקה ליעדים: וושינגטון, שיקגו, טורונטו ולשני נמלי האוויר הבינלאומיים של ניו יורק.

 

אוסטריאן איירליינס מפעילה בקו תל אביב – וינה – תל אביב 2 טיסות יומיות ב-06:20  וב- 16:00. ואילו הטיסות מוינה יוצאות בשעה 10:25 ו-20:25.

Exit mobile version