Site icon IAS

תל אביב במקום הרביעי ביוקר דירות Airbnb

תל אביב. בכוונת המשרד להרחיב את השירות גם לירושלים, חיפה ואזור דרום השרון. צילום Depositphotos

אם התכוונתם להתאכסן ב-Airbnb במטרה לחסוך כמה שקלים בזמן טיול, יש ערים בעולם שבהן נוסחה זו פשוט לא עובדת. לפי המדד השנתי של בלומברג, המשווה בין מחירי החברה האינטרנטית להשכרת חדרים ודירות לטווח קצר לתיירים בערים שונות בועלם, חלק מהמחירים נותרו כשהיו בשנה שעברה, כאשר במקומות אחרים הצטרפו ל-15 הגדולים יעדים חדשים.

העיר שבה תשלמו הכי הרבה ללילה ב-Airbnb היא מיאמי, שבה מחיר ממוצע ללילה עומד על 205 דולר, אחריה בוסטון, עם 195 דולרים ללילה. שתי ערים אלה כיכבו בצמרת רשימת הערים היקרות גם בשנה שעברה, אולם השנה נוספו לראשונה ערים במזרח התיכון ל-15 הערים היקרות ביותר להתאכסן בהן גם מחוץ למלונות. ונחשו מי ניצבת במקום הרביעי: תל אביב שלנו עם מחיר ממוצע של 188 דולר ללילה, וכן דובאי, ירושלים, ריאד וכוויית סיטי.

יצויין כי המחירים הממוצעים של Airbnb עצמו שונים מאלה של מדד בלומברג. הסיבה לכך היא שבלומברג לוקח בחשבון את כל הנכסים שפורסמו על ידי האתר בכל עיר כמו, למשל, וילה ב-2,000 דולר ללילה בדובאי, בעוד Airbnb מתייחס למחיר הממוצע של מקומות אכסון שהוזמנו בפועל.

מיאמי. יש מחיר ליוקרה. צילום Depositphotos

אלה הערים היקרות ביותר להתאכסן בהם ב-Airbnb במחיר ללילה לפי המדד:

  1. מיאמי, פלורידה (205 דולר)
  2. בוסטון, מסצ'וסטס (195 דולר)
  3. רייקייאוויק, איסלנד (194 דולר)
  4. תל אביב, ישראל (188 דולר)
  5. דובאי, איחוד האמירויות (185 דולר)
  6. לוס אנג'לס, קליפורניה (180 דולר)
  7. אמסטרדם, הולנד וסן פרנסיסקו, קליפורניה (178 דולר כל אחת)
  8. ירושלים, ישראל וסידני באוסטרליה (175 דולר)
  9. ריאד, ערב הסעודית (171 דולר)
  10. אדינבורו, סקוטלנד (166 דולר)
  11. ניו יורק סיטי, ניו יורק (159 דולר)

אחריהן סיאטל, כוויית סיטי, לונדון שבממלכה המאוחדת וסינגפור ובמקום ה-16 וואשינגטון הבירה עם 153 דולר ללילה.

מבין הערים שבהן יש מיתאם (קורלציה) בין יוקר המחייה הכולל בעיר, כמו מחירי השכירות הגבוהים, רק סינגפור, תל אביב וסידני המככבות ברשימת הערים היקרות של Airbnb, נמנות גם עם עשר הערים היקרות בתבל. פריז שבצרפת וציריך השוויצית, למשל, לא נחשבות לערים יקרות מבחינת שכירות ב-Airbnb. במקרה של דובאי, כפי שמציין בלומברג, מקורו של המחיר הגבוה במחירי המלונות המפוארים, שמאפשר לבעלי הנכסים להציע אף הם מחירים מסחררים. במקרים אחרים יכול להיות מדובר במיקום: במיאמי אפשר לקבל ב-208 דולר ללילה דירה עם שלושה חדרי שינה ושתי אמבטיות עם נוף מעל Biscayne Bay. באותו מחיר, בחוף אחר של פלורידה, טמפה, אפשר לקבל בית עם ארבעה חדרים ובריכה פרטית. וזו כבר בחירה של כל אחד – יוקרה או רווחה.

Exit mobile version