Site icon IAS

תלמה נסיעות הגישה תביעה של כ-30 מיליון ₪ נגד שלמה החזקות בע"מ

תביעה משפטית צילום Depositphotos

התובעת, תלמה נסיעות ותיירות בע"מ, המפעילה אתרי הזמנת תיירות באינטרנט דוגמת אליס, RBTrip ועוד, היא חברה פרטית שנוסדה על ידי משפחת שמול ונמצאת כיום בשליטת מר ארז שמול. תלמה החלה את פעילותה בשלהי שנות ה-80 של המאה הקודמת והפכה לחברה מובילה בענף התיירות והתעופה. הנתבעת, ש. שלמה החזקות בע"מ, היא חברה ציבורית העוסקת במכירת, החכרת והשכרת כלי רכב, מתן אשראי וביטוח כללי.

ביום 27 בינואר 2021, חתמו תלמה ושלמה על הסכם לפיו שלמה תרכוש 50% מפעילות תלמה. לצורך כך, נחתמו מספר הסכמים, כולל הסכם רכישה שמכוחו רכשה שלמה מחצית ממניותיה של תלמה.

מאותה העת ועד היום, זאת למרות דרישות חוזרות ונשנות, שלמה הפרה את התחייבויותיה תוך ניצול מעמדה וגודלה, נוהגת בביריונות ומסרבת לקיים את תנאי ההסכם בתואנות שונות.

כתב התביעה מוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו.

הפרת ההסכם והסעדים המבוקשים:

לפי הסכם הרכישה, התחייבה שלמה לשלם לתלמה תמורה מיידית בסך 36 מיליון ש"ח, וכן תמורה נוספת בהתאם לרווח הנקי שתציג החברה בדוחות הכספיים לשנים 2022 ו-2023. תלמה טוענת כי שלמה הפרה הפרה יסודית את התחייבותה לשלם את התמורה הנוספת, ולפיכך מבקשת תלמה מבית המשפט להורות על ביטול ההסכם או לחלופין על אכיפת התחייבותה של שלמה לתשלום התמורה הנוספת, בסך כולל של 30,469,459.56 ש"ח.

תמצית התביעה:

1.תלמה טוענת כי שלמה לא שילמה את התמורה הנוספת הראשונה והשנייה במלואן, דבר המהווה הפרה יסודית של ההסכם.

2.תלמה דורשת מבית המשפט להצהיר על ביטול ההסכם ולחייב את שלמה להשיב כל זכות ונכס שנמסרו לה מכוח הסכם הרכישה. משמעות קבלת תביעה זו היא ששלמה תאבד את כל החזקותיה בתלמה.

3.לחלופין, מבקשת תלמה מבית המשפט להורות על אכיפת התחייבותה של שלמה לתשלום התמורה הנוספת.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין רן שפרינצק, אלינור שטרק ויובל גבע ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות'.

מקבוצת שלמה נמסר: ״התביעה היא תביעה קטרנית שמוגשת בעקבות תביעה של קבוצת שלמה כנגד תלמה תיירות בעקבות מהלך עיסקי לא תקין שנעשה בחברה. אנו דוחים בשאט נפש את התביעה.״

Exit mobile version