Site icon IAS

תיירים חובבי טבע יכולים לקחת חלק באטרקציה תיירותית בטורקיה

Dalyan İztuzu Beach. צילום TGA

טורקיה ידועה בחופים היפים שלה המשתרעים לאורך הים התיכון והים האגאי, המושכים אליהם תיירים מכל העולם, אך לא רק בני האדם מגיעים לשם בעונת הקיץ – גם צב הים החום (Caretta caretta) הנמצא בסכנת הכחדה. 99% משטחי הקינון של צב הים החום, שמצוי גם בחופי ישראל, נמצאים בטורקיה ובקפריסין, ויותר מ-20 חופים בטורקיה הוכרזו כחופים מוגנים במיוחד כדי למנוע מגורמים סביבתיים להשפיע על צבי הים במהלך עונת הרבייה שלהם.

מדי שנה בין החודשים מאי לאוגוסט, תיירים חובבי טבע יכולים לקחת חלק באטרקציה תיירותית יוצאת דופן בדמות צפייה במסע הפנטסטי של יצורי הים המדהימים האלה, כשהם חוזרים למקומות הולדתם כדי להטיל את ביציהם בחולות חופי טורקיה.

בשנים האחרונות, כחלק מקידום תיירות בת קיימא, תצפית על חיות בר בכלל וצב הים החום בפרט, הפכה לאחת מחוויות התיירות שהופכות ליותר ויותר פופולאריות בטורקיה. חופים כמו קויצ'יז-דאליאן (Köyceğiz-Dallyan), בלק  (Belek), פאטרה (Patara),  גקסו (Göksu), פטהייה-גוצ'ק (Fethiye-Göcek), הם בין אלה בהם דואגים לצבי הים החומים להגנה, כאשר חוף איזטוזו בדאליאן הוא אחד החופים המרהיבים שבהם.

חוף איזטוזו. צילום TGA

חוף איזטוזו (İztuzu): החוף הידידותי ביותר בטורקיה לצבי הים החומים

איזטוזו ממוקמת בעיר קויצ'יז הנמצאת בין מרמריס לפטהייה, כאשר במהלך עונות הקינון של צב הים החום החוף מציע חוויה נהדרת, במסגרתה ניתן לחזות בהרפתקאות הצבים הללו על החולות בשעות 8:00 עד 20:00. את החוף משאירים לצבי הים כשהמבקרים יוצאים בסביבות השעה 20:00. בינתיים, צאצאי הצבים יוצאים בוקעים מביציהם לאחר הדגירה, עוזבים את הקינים שלהם ומשוטטים לים. בעוד המבקרים יכולים להשתמש בשמשיות שלהם ולהירגע על כסאות הנוח על החוף במהלך היום, הם אינם מורשים לעשות זאת ב"אזור הקינון". בחוף נמצא גם מרכז מחקר, הצלה ושיקום, בו מטופלים צבים חולים ופצועים אשר משוחררים לאחר החלמתם בחזרה לים. אוכלוסיית צבי הים החומים גדלה משמעותית בשנים האחרונות עקב עבודת ההגנה שנעשתה בחוף זה, שבו נקודות הכניסה והיציאה נמצאות בשליטה מלאה של הרשויות.

חוף איזטוזו, הנחשב לאחד החופים הטובים באירופה, מציע לאורחים חוויית נופש החובקת את הטבע עם החוף החולי והנופים המדהימים המשלבים ירוק וכחול. ניתן ליהנות שם מטיולי הליכה, טיפוס, כדורעף חופים וכדורגל. העיר העתיקה של קובנוס בדאליאן היא אחת האטרקציות לתיירים הנוסעים לאיזטוזו לחופשה ולצפייה בצב הים החום. עם קברי סלע המתוארכים למאה ה-4, העיר העתיקה של קובנוס היא אחת הערים המרשימות ביותר של הציוויליזציה הקריאנית.

חוף פטארה. צילום TGA

חורבות היסטוריות וצבי ים: חוף פטארה

חוף פטארה, אחד מהחופים הארוכים ביותר של טורקיה (18 ק"מ), הוא גם בית גידול חיוני לצב הים החום. על החוף, יש הנחיות לשמירה על מקומות הקינון של צב הים החום, כאשר התבוננות בשלבים השונים של תהליך הרבייה ובצבים כאן היא חוויה אמיתית של פעם בחיים.

אחרי שנהניתם מהשמש הים תיכונית, מהבריזה והמים הכחולים העמוקים על החוף העצום של פאטרה וצפיתם בצבי הים, תוכלו לצאת למסע בזמן עם העיר העתיקה של פטארה. פטארה, הבירה ההיסטורית של הדרך הליקית, נותרה בעלת השפעה לאורך התקופות ההלניסטית, הרומית והביזנטית. העיר העתיקה, הבולטת במבנים המונומנטליים שלה כמו בניין הפרלמנט והתיאטרון, הייתה מרכז חיוני לנוצרים לאורך ההיסטוריה, בעוד ניקולס הקדוש, הידוע גם בשם "סנטה קלאוס", ידוע כי נולד בפטרה.

החוף העצום של פאטרה העשיר בצבי הים. צילום TGA
Exit mobile version