Site icon IAS

תאילנד מעניקה שהות של 60 יום ללא צורך בוויזה

זה מה שממתין לכם בתאילנד, גן העדן קו פי פי. צילום freepik

לשכת התיירות של תאילנד בישראל מודיעה כי מעתה ישראלים המגיעים לתאילנד יוכלו לשהות בה עד 60 יום ללא צורך בויזה. זאת לעומת 30 או 45 יום שהותרו עד היום. מדובר בצעד משמעותי עבור אלפי ישראלים אוהבי תאילנד, שחוזרים אליה שוב ושוב, כאשר רבים מהם מעוניינים לשהות בה לתקופה ארוכה. הפטור מוענק לאזרחי 93 מדינות, שישראל ביניהן.

בד בבד מודיעה תאילנד כי תאפשר לנוודים דיגיטלים שרוצים לעבוד מהמדינה, וכן למגיעים לאירועים, קורסים ופסטיבלים ויזה מרובת כניסות ל-5 שנים, המאפשרת שהות של 180 יום בכל פעם, שהות שאף ניתנת להארכה ב-180 ימים נוספים במהלכה. עלות ויזה זו היא 10,000 באט (כאלף שקל), והיא מיועדת גם לאלה הרוצים להגיע לתאילנד לקורסי אגרוף תאילנדי, קורסי בישול תאילנדי, אירועי ואימוני ספורט, טיפול רפואי, סמינרים ופסטיבלים. הויזה תינתן גם לבני זוג ולילדים צעירים של בעל/ת הויזה.

ישראל היא אחת המדינות המובילות בתיירות לתאילנד, ומגיעים ממנה יותר תיירים לתאילנד מאשר ממדינות גדולות ממנה בהרבה, כמו איטליה, ספרד ויוון. במשך תקופות ארוכות ממוקמת ישראל במקום הראשון במספר התיירים לנפש לממלכה מבין כל מדינות אירופה ואמריקה. בחודשים האחרונים התיירות מישראל לתאילנד היא זו שמראה את ההתאוששות המהירה ביותר, לאחר המשבר והמלחמה בישראל, מבין התיירות לכל מדינות העולם. בחודש אפריל אף נשבר שיא במספר התיירים הישראלים לתאילנד – 24,243 ישראלים נכנסו לממלכה, יותר מבכל חודש אפריל אי פעם. לשם השוואה, באפריל 2023 נכנסו לתאילנד 17,820 ישראלים, כלומר זינוק של 36 אחוזים במספרם השנה. בארבעת החודשים הראשונים של 2024 נכנסו לתאילנד 73,173 ישראלים. התיירים הישראלים ידועים כמי ששוהים בתאילנד לתקופות ארוכות יותר מתיירים אחרים, ואף הוצאתם הכספית גדולה משל תיירים ממדינות דומות.

על פי נתוני לשכת התיירות של תאילנד בישראל, המיוצגת על ידי חברת טרנובה, ישנם עשרות אלפי ישראלים המבקרים בתאילנד שוב ושוב, מהם רבים הבוחרים לשהות בה תקופה ארוכה. לאור זאת הקימה טרנובה את מועדון Sawadi Club שיהווה קהילה שוקקת של אוהבי תאילנד, ויקיים אירועים, מסיבות ואף שיתופי פעולה עם חברות תעופה וגופים אחרים שיעניקו הנחות והטבות לחברי המועדון.

אמרי קלמן, מנכ"ל טרנובה מסר: "הארכת האפשרות לשהות בת כחודשיים בתאילנד התקבלה בהתלהבות בקרב חברי מועדון Sawadi Club וכל אוהבי תאילנד בישראל, בשביל ישראלים רבים תאילנד היא בית שני, כעת הם יוכלו לממש את אהבתם ולהנות משהות ארוכה יותר, בקלות רבה יותר. הויזה המיוחדת ל-5 שנים גם היא בשורה אדירה לישראלים רבים העובדים מרחוק בתאילנד, כולל משפחות עם ילדים. אנחנו מזהים יותר ויותר ישראלים אשר מגיעים לתאילנד כדי להשתתף בקורסים, באימוני ספורט או עבור עבודות פרילנס – וכעת יוכלו לשהות בממלכה לתקופות ארוכות מאד ללא קושי".

Exit mobile version