Site icon IAS

שר התיירות כינס את בכירי התעשייה שתיארו את האתגרים בתחומם

ישיבה במשרד התיירות בנוגע לנגיף הקורונה, עם בכירי התעשיה. צילום משרד התיירות.jpg

שר התיירות יריב לוין כינס היום אחר הצהריים במשרדו בירושלים את ראשי תעשיית התיירות בישראל כדי לדון בהשפעת משבר הקורונה על התעשייה. השר עדכן שמשרד התיירות הקים צוות מיוחד אשר אחראי על הקשר עם המלונאים והגורמים השונים בענף, ומסייע נקודתית בכל מקרה בו נדרשת התערבות המשרד. במקביל, משרד התיירות מבצע התאמות ושינויים במדיניות השיווק של התיירות לישראל, לאור הנחיות משרד הבריאות, בהתחשב במצב התפשטות הנגיף במדינות המקור השונות.

מנכ"ל המשרד, אמיר הלוי, אמר כי משרד התיירות עושה מאמצים לצמצם למינימום את אי הנעימות הנגרמת לתיירים ופועל על מנת למצוא פתרונות על פי הצורך לתיירים ולתעשיית התיירות. מנהלי הלשכות בחו"ל הונחו לעמוד בקשר עם גורמי התיירות על מנת לשמר את שיתופי הפעולה לעתיד מתוך מחשבה על היום שאחרי. עובדי המשרד ערוכים לתת מענה מיידי לתעשיית התיירות בארץ ובחו"ל בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בכירי תעשיית התיירות תיארו את האתגרים שנוצרו כל אחד בתחומו: במלונות, אצל מארגני תיירות נכנסת, בקרב מורי הדרך, בהיסעים, באטרקציות, אצל סוכני הנסיעות, חברות התעופה הישראליות, רט"ג ועוד.

סמנכ"ל חוויית התייר במשרד התיירות, פיני שני, שעומד בראש הצוות שמוביל את הטיפול של התעשייה באירוע, מעדכן מדי יום את כל הגורמים על אירועים, מדיניות והנחיות חדשות, טיפול בבעיות נקודתיות וכדומה. פגישה נוספת תתקיים בקרוב בהתאם להתפתחויות.

זוג בסלפי בתעלות ונציה, אחד המחוזות שהוכרזו כבעייתיים. צילום Depositphotos

משרד החוץ ממליץ לשקול נסיעה לצפון איטליה

ואילו משרד החוץ  פרסם הערב המלצה האומרת ש"עקב התפשטות נגיף הקורונה במספר מחוזות בצפון איטליה ובהמשך להחלטת ממשלת איטליה על התנהגות מונעת, ממליצים לכל מי שמתכנן נסיעה לצפון איטליה לשקול את נחיצותה בעת הנוכחית ולהתעדכן באשר להנחיות הרשויות באיטליה (הן הממשלתיות והן המחוזיות) ביחס להתנהגות מונעת".
שבעת המחוזות באיטליה שהוכרזו כבעייתיים ברמות שונות של סיכון, הנם (בינתיים) רק בצפון המדינה: לומברדיה, ונטו, אמיליה-רומניה, פיאמונטה, פריולי-ונציה-ג'וליה, טרנטינו-אלטו-אדיג'ה, ליגוריה. עוד קוראים במשרד לישראלים להתעדכן בנוגע להנחיות הרשויות באיטליה.

ואילו בתדרוך מיוחד שקיים מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אחר הצהרים הוא נשאל מדוע משרד הבריאות מתמהמה עם ההנחיה לבידוד ישראלים ששבו מאיטליה ובר סימן טוב השיב שאיטליה היא מקרה מיוחד, היא מדינה פתוחה לכל אירופה ומדינה תיירותית. גם אם תהיה הנחיה לבידוד ביתי כזה ואיסור על הגעת נוסעים מאיטליה – הם יכולים פשוט לקחת רכבת למדינה שכנה ולטוס לישראל משם "ולכן לא ברור מה תהיה היעילות של מהלך כזה".

מחברת אל על נמסר הערב כי "אל על מודיעה על מדיניות מסחרית מקלה ומתחשבת בקהל הנוסעים אשר תאפשר שינויים בכרטיסי טיסה מישראל לכלל היעדים של החברה באיטליה (כולל טיסות סדירות של סאן דור) לטיסות הממריאות עד 4 מרץ ללא דמי ביטול או שינוי."

Exit mobile version