Site icon IAS

שר התיירות יריב לוין: "אין תחליף לסוכן הנסיעות"

הבוקר (ד') נפתח, במלון דייויד אינטרקונטיננטל ת"א, הכנס השנתי של התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, אליו הגיע שר התיירות יריב לוין, נכבדי ענף התיירות וכמות מרשימה של סוכנים.

שר התיירות אמר בפתיחת דבריו כי הוא מאמין שאין תחליף לסוכן הנסיעות  בהווה ובעתיד, גם בעידן האינטרנט שבו קיימים אתרי אקספידיה, בוקינג קום ועוד . " לערך המוסף שמקבלים כאשר נעזרים בסוכני הנסיעות, אין תחליף. אני מאמין גדול בעתיד המקצוע – סוכן נסיעות, והעבודה שעושים הסוכנים היא חשובה וחיונית. עבודה דרושה ונדרשת ע"י ציבור רחב של צרכנים עוד לשנים ארוכות", אמר שר התיירות.

בנושא הויזות, ציין שר התיירות, שנעשות פעולות רבות כדי לקדם הסדרים עם מדינות אחרות ולשפר את התנועה החופשית של הנוסעים בין ישראל לאותן ארצות , דבר שיועיל לתיירות הנכנסת וגם לישראלים החפצים לנסוע לחו"ל. "אני לא מאמין בזה שאם ברצוננו לעודד את התיירות הנכנסת עלינו ליצור קשיים ליוצאים לחו"ל", הדגיש השר.

בנושא חברות התעופה, הסביר שר התיירות שמשרדו תלוי בעניינים טכניים שנוגעים בחלוקת  הסמכויות של משרד התיירות מול משרדים אחרים. "לדוגמא נושא הויזות, תלוי במשרד הפנים , כוח אדם במלונות – משרד הכלכלה. תעופה – משרד התחבורה וכדומה".

יריב לוין שר התיירות סבור, שפתיחת השמים היה צעד משמעותי מאוד כדי לייצר בארץ יותר אופציות גם לתיירות הנכנסת וגם לתיירות היוצאת אבל היה מעוניין, לדבריו, להאיץ את התהליך . "לצד הידיעה הלא משמחת של חברת סאס להפסיק את הטיסות לישראל אנחנו נמצאים דווקא בגל הפוך של חברות שמגיעות לארץ , לדוגמא ב-28 לאפריל אמורה להתקיים הטיסה הראשונה של היינאן איירליינס, חברת התעופה הסינית . במקביל אנחנו רואים פתיחה של קווים חדשים , למשל לבלארוס, בעקבות הסרת הויזות ופעולות שביצענו באילת כאשר נתנו סבסוד לחברות תעופה . ברצוננו גם לסייע לחברות התעופה הישראליות לעמוד בתחרות הזו , לפתוח קווים נוספים כמו פתיחת הקו לסן פרנסיסקו, של חברת יונייטד, הישג גדול וחשוב", סיכם, שר התיירות יריב לוין .

חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל:" כחלק מהגלובליזציה גם ענף התיירות וכל משרדי הנסיעות מתמודדים עם אותן הסוגיות : חוקי הגנת הצרכן, אתרי האינטרנט הבינלאומיים, שינויים טכנולוגיים , מעבר למכירה ישירה של חברות התעופה והמלונאים ורגולציה מתגברת . למעלה מ- 60% מהתיירות היוצאת בישראל היא ליעדי אירופה ויש לנו מערך קשרים רחב ומגוון עם האיחוד האירופי, שקיבל חיזוק מקצועי עם חתימת הסכם השמים הפתוחים".

Exit mobile version