Site icon IAS

שר התיירות בכנס אגודת מורי הדרך

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו פנה למורי הדרך בכנס שהתקיים היום (ה') והדגיש את חשיבות תפקידם: ״אתם חלון הראווה שלנו וצינור הידע העיקרי של התיירים- מבית ומחוץ״. 

 

לנדאו התייחס גם לנושא תיירות הפנים בישראל: ״האדם הוא נוף מולדתו. תיירות הפנים חשובה לנו: גם תרבות, גם חינוך, גם נוכחות וריבונות״.  

 

לנדאו הדגיש, כי המשרד רואה בעדיפות לקדם תיירות עממית: ״אנו מקדמים בנייתם של בתי מלון, אכסניות וצימרים, ועל פיתוח מתחמי קמפינג״. 

 

השר דיבר על כוונת המשרד לייצר תכנית אב לתיירות לטווח ארוך, של כ-20 שנים, ומכך תיגזרנה תכניות חומש. 

 

לדברי השר, ״לא מספיק לשאוף ל-10 מיליון תיירים, יש להבין מה התשתית המקומית יכולה להחזיק ולתכנן בהתאם גם ברמת התשתית. עלינו להבין מהי הקיבולת כדי שהתייר יקבל את השירות הטוב ביותר״. 

 

עוד אמר השר לנדאו: ״אנחנו רוצים יותר מדריכים צעירים, ורוצים מדריכים מכל מגזרי האוכלוסיה״. 

 

השר התייחס בדבריו לתכניות המשרד באשר לסין: ״סין היא יעד אסטרטגי של המשרד, ובכוונתנו להשקיע בכך כבר בעתיד הקרוב״. 

 

השר הכריז שבכוונתו לצאת בראש משלחת לסין בעתיד הקרוב, בין השאר על מנת ללמוד את צרכי השוק הסיני. 

 

בנוסף, הכריז השר לנדאו על קורס בשני שלבים

 

שלב א- יימשך כחצי שנה. בגמר שלב זה הרשאה להתחיל להדריך קבוצות בסינית (מיועד לסינים תושבי ישראל, או לישראלים דוברי סינית ברמה גבוהה)

 

שלב ב – ניתן להתחיל את שלב ב׳ בתוך שלוש שנים מתום שלב א׳. שלב זה יקנה השלמה להסמכה מלאה ויימשך כשנה וחצי לימודים. 

 

בפגישה עם מורי הדרך שהתקיימה מוקדם יותר השבוע, הוחלט שבנוסף ל- 300000 ש״ח שמשרד התיירות ישקיע בקורס, יוגדר תקציב נוסף שישולם כמלגות לסטודנטים שיימצאו מתאימים לקורס. 

 

לבסוף, הכריז שר התיירות לראשונה כי המשרד בוחן בימים אלה אפשרות לסייע ולהשתתף במימונו של קורס מרוכז ללימוד השפה הסינית בסין לישראלים. הקורס ייועד למורי דרך ישראלים מוסמכים בלבד.

Exit mobile version