Site icon IAS

שמואל מרום:" מחסור קריטי בבתי מלון"

בהמשך לנתוני לינות התיירים המתפרסמים לחודש מאי 2014 עם גידול של 19% במספר לינות התיירים . להערכת לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, רמת התפוסה בבתי מלון בחודש מאי מעידה על מחסור קריטי בבתי מלון.

 

על רקע אינדיקטורים להאטה במשק בענפי כלכלה שונים, בולטת הצמיחה שקיימת בתיירות הנכנסת ותרומתה לתעסוקה והכנסות בעיקר בפריפריה.

 

בחודש מאי 2014 הגיעו לישראל 135,000 תיירים בכ-4,500 קבוצות גידול של כ-30% לעומת מאי 2013,תיירים בקבוצות מספקים את מירב התועלת הכלכלית למשק, מאחר ותנועת הקבוצות מתנהלת בכל חלקי הארץ ויש לה תרומה ייחודית בלינות בגליל, בירושלים ובנגב בכניסות לאתרים ואטרקציות ובהעסקת מורי דרך, ימי אוטובוס וארוחות במסעדות.

 

שמואל מרום יו"ר הלשכה מציין כי בחודש מאי היינו עדים לביקושים שלא יכלו לקבל מענה בתשתית התיירות הקיימת. צמיחה זו בתיירות  צריכה להמשיך ולעודד השקעות בשיווק ובמקביל לעודד משקיעים לבניית חדרי מלון נוספים שיאפשרו צמיחה של המשק והוספת מקומות עבודה בעיקר בירושלים ובפריפריה. עוד מציין מרום, כי חודש מאי מתאפיין בתנועת קבוצות, ובהתאם אנו רואים את תרומתה הייחודית של התיירות המסיירת המגיעה לירושלים ולגליל ותורמת לימי הדרכה, ימי תחבורה וכניסות לאתרים ואטרקציות.

 

תנועת תיירות הקבוצתית גורמת ל"צמיחה מכלילה" ותורמת לכלכת ישראל בכל חלקי הארץ.

 

Exit mobile version