Site icon IAS

שלום סין: Nihao China

גשר טיפוסי באגם המערבי, האנגג'ואו, סין. צילום Depositphotos

במסגרת "קורס נסיעות לסין", הושקה סדרת הסרטונים הקצרים במוזיאון  "NIHAO CHINA". בורה שניטמן, מומחה תיירות שמתגוררת בסין כבר 11 שנים, מבקר בעיר האנגג'ואו, ולוקח אותנו למוזיאונים שונים, המציעים מבט ייחודי על ההיסטוריה והאווירה התרבותית של האנגג'ואו.

האנגג'ואו היא בירת מחוז ג'ה-ג'יאנג במזרח סין. זוהי עיר תיירות בעלת שם בינלאומי. כבר לפני 8,000 שנה חיו ופעלו כאן בני אדם. הציוויליזציה של אתר ליאנגז'ו שבמחוז, מלפני יותר מ-5,000 שנה, נקראת "השחר של התַרְבּוּת הסינית." האנגג'ואו זכתה פעם לשבחים על ידי מרקו פולו כ"העיר היפה והיוקרתית ביותר בעולם". היום, האנגג'ואו, שעומדת לארח את משחקי אסיה, שוב תמשוך את תשומת הלב של העולם בקסמה הייחודי. מה-23 בספטמבר עד ה-8 באוקטובר 2023, יתקיימו משחקי אסיה ה-19 בהאנגג'ואו.

מוזיאון הוויצ'י הסיני ( Go Weiqi) בבניין טיאניואן

משחקי לוח הם אחד האירועים הייחודיים הלא אולימפיים של משחקי אסיה. סין היא ארץ המוצא של משחק הגו. השנה, לשחקני גו מסין וממדינות אחרות באסיה תהיה הזדמנות להראות את כישרונותיהם במשחקי אסיה. בהסבר של המורה המקצועי, בורה למד על כללי הגו והתפתחות הגו המודרני, וביקר עם המורה במוזיאון גו כדי ללמוד על מקורו ההיסטורי של גו.

מוזיאון התה של סין במרכז העיר האנגג'ואו

מוזיאון התה של סין הוא המוזיאון המיוחד ברמה הלאומית, היחיד עם הנושא של תרבות התה והתה בסין. המוזיאון מחולק לשני אזורי תצוגה. באזור למוזיאון התה של סין במרכז העיר האנגג'ואו, למד בורה על הסיווג הבסיסי של התה הסיני, וניסה תהליכי הכנת תה, כמו קטיף וטיגון תה, בעוד שבאזור התערוכה של לונגג'ינג, בורה טייל בגן עם סצנה אחת בכל פעם, חווה את כישורי הזמנת התה של שושלת סונג, וקיבל הבנה עמוקה של ההיסטוריה הארוכה של תרבות התה בסין.

בורה ממשיך לבקר במוזיאון התה של סין בעיר האנגג'ואו, שכאמור, הוא המוזיאון הלאומי היחיד בסין המוקדש לתרבות התה והתה. המוזיאון, הפרוס לשני ענפים נפרדים, יצר עבור בורה מסע סוחף אל תרבות התה הסינית. בסניף שואנגפנג, הוא הכיר את סוגי התה הסיני הרבים והשתתף בתהליך קטיף וטיגון התה. בינתיים, בקטע "תה לונגג'ינג", הוא נהנה מטיול שליו ברחבי הגנים המרהיבים, התנסה באמנות התה של דיאן. צ'ה (אומנות קצף על כוס התה) מתקופת שושלת סונג (AC 960-1279), וקיבל הבנה מעמיקה של טקסי התה ההיסטוריים של סין.

Exit mobile version