Site icon IAS

שיא של 5.5 מיליון כניסות תיירים צפוי בעיר אתונה השנה

אתונה. יעד אחד מתוך 4 אליו יטוסו התיירים הישראלים צילום עירית רוזנבלום

באתונה שביוון צופים כי שנת 2018 תסתיים בעיר עם 5.5 מיליון כניסות תיירים. מגמת הגידול בכניסות התיירים לעיר החלה בשנת 2013, כאשר מספר התיירים המבקרים עמד על 2.5 מיליון. "הגענו ל-5 מיליון תיירים ב-2017 והמספרים מראים כי השנה נגיע ל-5.5 מיליון, וזה שיא חדש", אמר מנכ"ל נמל התעופה הבינלאומי של אתונה (AIA) והוסיף שתופעת הסיטי ברייק – ביקורי תיירים לחופשת סוף שבוע – צומחת אף היא. נתוני החודשים ינואר-ספטמבר מראים 1.4 מיליון חופשות סופ"ש בעיר, לעומת מיליון ב-2017 – עלייה של 35% והמספר צפוי אף לעלות, שכן העיר הפכה ליעד לכל השנה, כולל בחודשי הסתיו והחורף ולא רק בקיץ.

מעדנים יווניים בדיוטי פרי בנמל התעופה הבינלאומי של אתונה. צילום Depositphotos

חברת התעופה אייג'יאן, בשיתוף לשכת התיירות היוונית (GNTO), משווקת את אתונה וסלוניקי כיעד סיטי ברייק בגרמניה, צרפת ואיטליה.

נמל התעופה של אתונה הפך לרכזת (HUB) ופועלות ממנו עשרות טיסות בשבוע, בין היתר על ידי ריינאייר ואייג'יאן שמחברת כיום את אתונה ל-81 יעדים לעומת 33 ב-2013. בחודשים ינואר-יולי נרשמו בנמל התעופה 13.3 מיליון תנועות נוסעים.

ובעוד ישראל מתכננת כנס משקיעים במלונאות בחודש הבא, מקדימה אותה יוון ומקיימת היום, מחר ומחרתיים – 17-19 באוקטובר – כנס דומה באתונה. גם כנס זה הוא חלק מפורום ההשקעות במלונאות IHIF, בדומה לזה שיתקיים בתל אביב בנובמבר ושמו IHIS.

הכנס MR&H  נסוב על פיתוח המלונאות והתיירות באגן הים התיכון בדגש על יוון ועל האיים אך גם בקפריסין, מצרים, טורקיה, איטליה, קרואטיה  ומונטנגרו. ישתתפו בו שרת התיירות של יוון, אלנה קונטורה ושרים של מדינות נוספות.

בכנס משתתפים מעל 300 אנשי מקצוע – רשתות בתי מלון איזוריות ובינלאומיות, קרנות השקעות, חברות ייעוץ, תאגידי תיירות אירופאים גדולים דוגמת תומאס קוק, נציגי משרדי תיירות ממדינות שונות לחופי הים התיכון. וכן משתתפים סינים והודים המהווים כיום את מדינות המקור החשובות בתיירות העולמית.

אתר האינטרנט של הכנס..

מלון Grecotel חמישה כוכבים בכף סוניון, דרומית-מזרחית לאתונה. מלונות יוקרה מהווים כ-20.5% ממלונות יוון. צילום עירית רוזנבלום

שולחן עגול על התיירות לישראל

אחד הדיונים בכנס כותרתו "בין הים התיכון, הים האדום וים המוות (הוא ים המלח)", הוא על הזדמנויות להשקעות בישראל: איך התפתחה ישראל ממדינה תנ"כית עם דימוי של ארץ חלב ודבש, למדינת סטארט-אפ וכסף. בשולחן העגול ישתתף גם נציג משרד התיירות הישראלי, לורין מוז׳רי, הממונה על קשרי משקיעים זרים. מנחה יועץ המלונאות יוסי פישר מחברת Vision Hospitality & Travel.

נושא אחר שבו ידונו בכנס הוא הנכסים הממותגים של יחידות הנופש. כיום מפתחים מגורי נופש יוקרתיים ומצוותים להם מותגים יוקרתיים לא פחות כמו מנדרין אוריינטל, ארבע העונות, פיירמונט, ג'ומיירה וארמני ומקדמים סוג זה של נופש הרווחי לכל הצדדדים.

דיונונים מתייבשים ליד מסעדה באתונה. צילום עירית רוזנבלום

בתחום המלונות, יש כיום ביוון 407 מלונות ממותגים ברמה של ארבעה וחמישה כוכבים עם היצע של 72,126 חדרים, המהווים 20.5% מכלל חדרי המלון במדינה. לעומת שנות המשבר הכלכלי שחוותה יוון בין 2008-2014, משנת 2014 נרשמו השקעות תיירותיות בהיקף של כ-900 מיליון יורו.

אחד הפרוייקטים התיירותיים הגדולים ביוון הוא הרחבת נמל פיראוס כך שיוכל להכיל את אוניות הקרוזים העצומות, בהשקעה של 170 מיליון יורו.

 

היום בתל אביב – ארוע של מרכז יוון

ביום שישי ה-19 בחודש ייפתח באתונה הקונגרס האירופי ה-16 לגסטרונומיה ויין שיימשך עד ה-21 בחודש. שפים יווניים וחקלאים איחדו כוחות כדי לקדם את המוצרים היווניים, לשמר מסורות ולשפר את הכשרת העובדים. שיתוף הפעולה כולל גם שיתוף מידע ופיתוח צינורות שיווק המבוססים על מוצרים מקומיים ותוכניות לקידום מוצרים יווניים בתחום הגסטרונומיה, התיירות והתיירות החקלאית – האגרוטוריזם.

ואילו הארי קלפידיס, מנהל לשכת התיירות של יוון (GNTO) בישראל, מארח היום פרזנטציה של מרכז יוון –  “Central Greece as a tourism destination” במלון שרתון תל אביב, לרגל ביקורו של מושל האזור K. Bakogiannis ומשלחת של העיריות, התאחדות המלונות ותעשיית התיירות. זאת במטרה להציג את נפלאות הטבע, התרבות וההסטוריה של האזור ובהם יעדים כמו Evia, Skyros island, Evritania, Fokida, Viotia, Fthiotida.

Exit mobile version