Site icon IAS

שומרים על בטיחות השיט בכינרת ובסביבה

תצפית משמורת הארבל אל הכינרת. צילום שוש להב

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, סייר בכינרת כחלק מבחינת הגברת בטיחות השיט בכינרת. זאת, בעקבות עלייה משמעותית שחלה בשנים האחרונות בכמות כלי השיט על מי האגם.

בסיור נכחו גם ראש המועצה האזורית עמק הירדן ויו"ר איגוד ערים כינרת, עידן גרינבאום, מנהל רשות הספנות והנמלים, צדוק רדקר, מנהל נמל טבריה, עופר בן עזרא ומפקד תחנת שיטור ימי כינרת, יגאל בן לולו.

במהלך הסיור, ציינו גורמי המשטרה ורספ"ן כי השימוש בכלי השיט הימיים בכינרת הפך בשנים האחרונות לאתגר משמעותי עבור המשיטים ומאות האלפים הפוקדים את הכינרת מידי שנה.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "הכינרת היא פנינה תיירותית המושכת מאות אלפי נופשים מדי שנה. הספורט הימי לסוגיו הוא אחד האטרקציות הפופולריות בקרב הנופשים, המבקשים ליהנות משיט באופנועי ים, סקי מים, סירת מנוע ועוד. כל אלה יוצרים בעיות בטיחות ולעתים גם עומסי תנועה ימית המפריעים לנופשים ומסכנים את המפליגים והרוחצים. לפיכך, בסיור בשטח היום התאפשר עבורנו לראות מקרוב את הקשיים בשטח לצד הפתרונות האפשריים. במקביל, אנו פועלים למציאת פתרונות לטווח הארוך, אשר יעניקו לנו שליטה ובקרה מלאה על תנועת כלי השיט באגם, ויגבירו את יכולת האכיפה כנגד משיטים אשר מתנהגים בחוסר אחריות ובאופן לא בטיחותי."

בסיור נמסר על עלייה של מאות אחוזים במספר כלי השיט הימיים ומשיטים שקיבלו רישיון לאופנועי ים וסירות מנוע, ורובם מבקשים לשוט בכינרת, דבר היוצר אתגרים מורכבים עבור הגורמים העוסקים בנושא, ובהם רשות הספנות והנמלים, משטרת ישראל ואיגוד ערים כינרת.

כמו כן, הועלו פתרונות בטווח המיידי ובטווח הארוך לוויסות מספר כלי השיט בכינרת, במטרה להגביר את בטיחותם של כלי השיט ולמנוע סיכון חיי אדם כתוצאה מריבוי מופרז של נופשים וכלי שיט, העלול להביא לפגיעות בנפש וברכוש.

במסגרת זאת, רספ"ן בוחנים הצעה לפיתוח אפליקציה ייעודית שתאפשר לשלוט במספר כלי השיט הנכנסים לכינרת, באופן שיבטיח את שלומם של המשיטים והמתרחצים בכינרת. האפליקציה תסייע ליכולת הבקרה על כמות כלי השיט, וניתן יהיה להעביר באמצעותה דיווחים ועדכונים שוטפים בנושאי עומס ובטיחות לציבור המשיטים.

במסגרת חשיבה עתידית ומציאת פתרונות מקיפים, בימים אלו מבצעת רשות הספנות והנמלים (רספ"ן) במשרד התחבורה עבודת מחקר מקיפה על מספר כלי השיט הפועלים בכינרת, ובכללם סירות מנוע, אופנועי ים וכלי שיט נוספים, כך שבעקבות המחקר יהיה ניתן להסיק מסקנות ולהציע פתרונות קבע להתמודדות עם העומסים באגם.

במסגרת הסיור, הציג יו"ר איגוד ערים כינרת, עידן גרינבאום, את תמונת המצב סביב צירי התנועה והכניסות לחופים. מנכ"ל המשרד, בן זקן, הנחה ליצור קשר עם משרדי ממשלה נוספים במטרה להקים ועדת היגוי בין משרדית בשיתוף כלל הגופים הרלוונטיים. מטרת הועדה לבחון את הצרכים העולים מהשטח ולהציג מענים אפשריים בראייה כלל מערכתית.

ראש מועצת עמק הירדן ויו"ר איגוד ערים כינרת, עידן גרינבאום: "אני מודה למנכ"ל משרד התחבורה שהגיע לראות מקרוב את הצרכים בשטח. מידי שנה פוקדים את הכינרת כ 4 מיליון נופשים, הנמנים גם על משתמשי הדרך בסובב כינרת. יחד עם משרד התחבורה נפעל  לקדם פתרונות ממשיים לבטיחות כלי השיט באגם הלאומי ובכבישי הכינרת, לשמירת בטיחותם של התושבים והנופשים".

Exit mobile version