Site icon IAS

שגרירות אתיופיה הציגה את "טעמה של אתיופיה בעולם"

שגריר אתיופיה בישראל ומנכלית חברת אתיופיאן איירליינס בישראל באירוע של השגרירות

אדיס אבבה מרוחקת רק ארבע שעות טיסה מישראל ומתאימה אפילו לחופשת סוף שבוע מרתקת. כך אמרה אתמול מנכ"לית חברת התעופה אתיופיאן איירליינס, פאסיקה קטמה (Fasika Ketema) והוסיפה שאתיופיאן מתכוונת להעלות את מספר הטיסות היומיות שלה מנתב"ג משלוש לארבע.

שגריר אתיופיה החדש בישראל Reta Alemu Nega ופאסיקה קטמה, אירחו אתמול אירוע יוצא דופן: הצגת האוכל האתיופי לישראלים כחלק מהתרבות האתיופית תחת הכותרת "טעמה של אתיופיה בעולם" באולם הכנסים של הבורסה בתל אביב. זאת מתוך כוונה לקרב עוד אנשים ותיירים אל המדינה האפריקנית ואנשיה.

האירוע ששילב אוכל – ובראשו כמובן את לחם האינג'רה החמצמץ – מוזיקה וריקודים אתיופיים, כלל גם הגרלה של כרטיס טיסה וטיול לאתיופיה, וכן הדגמה משמחת של מנהג הגורשה, שבו מאכילים אדם אהוב והנוכחים, אנשי תיירות, עיתונאים וסוכנים, זכו להיות מואכלים על ידי נשים אתיופיות נאוות.

הלוגו של "טעמה של אתיופיה בעולם". 24 מסעדות אתיופיות פועלות בישראל

השגריר אלמו נגה ציין כי השגרירות ארגנה את האירוע, מעשה שאינו נפוץ, כאירוע קולינרי-דיפלומטי: "כשאנחנו אוכלים, אנחנו נהנים ללמוד את התרבויות האחרות. האוכל יוצר הבנה בין-תרבותית. אוכל הוא בין החומרים שיוצרים אומה".

שגריר בן שבוע

סירים מפתים בטעמה של אתיופיה שיזמה השגרירות בישראל

השגריר אלמו נגה הגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא ראובן ריבלין רק בשבוע שעבר. הנשיא בירך אותו ואת אימו אשר ליוותה אותו במעמד המרגש. הנשיא ציין שהוא נושא עימו זכרונות מביקורו במדינה אשתקד. "הקהילה האתיופית היהודית בישראל היא גשר חי בין המדינות והתרבויות שלנו", הדגיש הנשיא ושיבח את העבודה המשותפת בין המדינות בתחומי העסקים, החקלאות והביטחון, והביע תקווה שיצמח לשיתופי פעולה נוספים.

שגריר אתיופיה הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה ואמר: "אני שולח את ברכותיהם של נשיאת אתיופיה וראש הממשלה, שמקווה לבקר כאן בקרוב. הביקור שלך השאיר זיכרונות טובים מאד. ביקורים כאלה מהווים אבני דרך ביחסים בינינו, אנחנו מוכנים לחזק את היחסים המצוינים לשותפות אסטרטגית."

אתמול ציין השגריר ציין שחלק מהעמים הכירו בחשיבות שבהפצת תרבותם בעולם והם עושים זאת באמצעות שפים ואירועים במדינות אחרות, ביניהם, כמובן, הצרפתים והאיטלקים שמסעדות שלהם נמצאות בכל מקום. "המטבח האתיופי ייחודי בטעמו בזכות התבלינים, לעיתים גם 12 תבלינים בתבשיל עוף אחד. אנחנו גם אוהבים לאכול מצלחת אחת באמצעות שלוש אצבעות וגם להאכיל זה את זה ואוהבים להזמין אורחים הביתה", אמר.

מתמודדת בתוכנית מאסטר שף לפני שנים אחדות, מסרת, שהיא ממוצא אתיופי, השתתפה אתמול באירוע, הרצתה על האוכל האתיופי וסיפרה שנרתמה לנושא משום שדווקא בישראל האוכל האתיופי פחות תפס. זאת למרות שמסתבר שבישראל פועלות גם 24 מסעדות אתיופיות.

פאסיקה קטמה נשאה באירוע הרצאה על אתיופיה וערכה כערש התרבות וכפועל יוצא מזה כוח המשיכה התיירותי שלה. לדבריה, הסוכנים יכולים להרכיב מגוון של חבילות תיור משולבות בטיסות של אתיופיאן איירליינס.

ממטעמי אתיופיה באירוע. אוכל רווי בתבלינים

אתיופיה מובילה את הצמיחה התיירותית

אגב, אתיופיה נבחרה כיעד הצומח בתיירות העולמית לשנת 2018 על פי הסקר השנתי של המועצה העולמית לתיירות (WTTC). הבחירה נפלה בזכות היות אתיופיה המדינה עם צמיחה תיירותית הגבוהה ביותר בעולם העומדת על כ- 48.6% , כאשר קצב הצמיחה העולמי הממוצע לשנת 2018 עמד על 3.9% והממוצע האפריקאי הינו 5.6% .

אינג'רה באירוע של שגרירות אתיופיה בישראל

לחברת התעופה הלאומית של אתיופיה: אתיופיאן איירליאנס, המיוצגת בישראל על ידי טל תעופה, חלק נכבד בזכייה זו. בזכות קווי הטיסה המרובים של אתיופיאן איירליאנס באפריקה ובעולם כולו, תיירים הצליחו להגיע לאפריקה בכלל ולאתיופיה בפרט. החברה הפכה את אתיופיה לנגישה לעולם, מה שמאפשר את הגברת תנועת התיירים אליה.

בנוסף, מיקומה האסטרטגי של הבירה, אדיס אבבה, במרכז הנתיב המזרחי-מערבי בשילוב שירותיה של חברת התעופה הלאומית, תרמו להתפתחות העיר, המהווה כיום, את השער הראשי לאפריקה.

אדיס אבבה, הינה עיר קוסמופוליטית, בה נערכים ועידות, כנסים ותערוכות בינלאומיות, התורמים לפריחת התיירות. בעיר שוכנת מפקדת האיחוד האפריקאי ומשרדי האו"ם מה שמהווה גורם משיכה לדיפלומטים מרחבי אפריקה והעולם כולו.

המגזר התיירותי תרם בשנה שעברה 7.4 מיליארד דולר לכלכלה של אתיופיה.

צילומים עירית רוזנבלום

Exit mobile version