Site icon IAS

רוסיה מגלה יצירתיות בשיווק תיירות למדינה

דב בהר געש בקמצ'טקה. רוסה מנסה לשווקת את התיירות באזורים פראיים. צילום Depositphotosamchatka

על רקע כליאתה המקוממת של נעמה יששכר בכלא הרוסי לשבע וחצי שנים, שלא לדבר על המהלכים הפוליטיים של המדינה, מעניין לבדוק מה מצבה של רוסיה מבחינת התיירות הנכנסת. נראה שהתיירים, הצעירים בעיקר, לא חוששים מהמדינה שעלולה להשליך לכלא כל מי שצרך גרם של חומר כלשהו. השר זאב אלקין, ראש הוועדה הכלכלית לתיאום בין ישראל לרוסיה, אף המליץ לאזרחים ישראלים להימנע מטיסות קישור דרך רוסיה.

לפי כתבה באתר TourismReview, שנה אחרי המונדיאל, רוסיה מחפשת דרכים חדשות למשוך תיירים. עד שנת 2035 היא צפויה להכפיל את ההכנסות מתיירות לעד 22.4 מיליארד יורו.

מריה לומדזה, מנהלת התאחדות מארגני התיירות הרוסיים, אומרת כי "זרים צעירים יכולים כעת לגלות את רוסיה ואת האטרקציות שלה. אחרי הכל, לברית המועצות לשעבר יש הרבה מה להציע עם המורשת התרבותית העשירה והנופים המרהיבים שלה – מאתרי הנופש הסובטרופיים בים השחור ועד לאגם ביימל בסיביר והרי הגעש בקמצ'טקה".

עם כ-25 מיליון תיירים בשנת 2018 – רובם  מהרפבוליקות של ברית המועצות לשעבר ומסין – רוסיה נמצאת במקום ה-16 ברשימת ארגון התיירות העולמי UNWTO. אך את הגידול בתיירות עוצרים הקשיים בקבלת אשרות, מחסור באירוח מודרני וקשרי תחבורה גרועים מחוץ לערים הגדולות.

הכיכר האדומה במוסקבה. הרוסים מציעים הקלות בקבלת אשרה. צילום Depositphotos

רוסיה משקיעה רק מיליון יורו בשנה בשיווק תיירות

"על פי ההערכות שלנו, חמישה מיליון מבקרים הגיעו לרוסיה לקראת מונדיאל 2018, ובזכות הפרסום שלו זכינו, אנו צופים עלייה במספר המבקרים השנה", אומרת לומידזה. "אבל בגלל תהליך הוויזה הארוך והקשה, אפקט המונדיאל נחלש." הקרמלין, בתגובה, הודיע על הקלות בהליכים הפורמליים מ-2021 באמצעות ויזה אלקטרונית לשהייה קצרה לאזרחי האיחוד האירופי, לסינים ולקוריאנים. החל מה-1 באוקטובר השנה, ויזות כאלה אמורות היו להכנס לתוקף לשהות של עד שמונה ימים בסנט פטרסבורג והסביבה.

מחודש יולי השנה מוצעת הקלה כזו לקלינינגרד, קניגסברג לשעבר: מבקרים מ-18 מדינות יכולים גם הם לקבל אשרה אלקטרונית למזרח הרחוק של רוסיה, כולל אזור קמצ'טקה, לסיורי סקי וטיולים באזורים כפריים אותנטיים. כדי למשוך תיירים, מארגני התיירות מציעים עתה סיורים ארקטיים עם עדרי איילים, טיולים בטנקים מהתקופה הסובייטית או שהות לילה בארמון שהיה שייך לצאר פטר הגדול.

אך לפי נתוני מארגני התיירות הנכנסת הרוסים, רוסיה כולה משקיעה רק מיליון יורו בשנה לשיווק תיירותי. יש הטוענים כי בתקופה של ברית המועצות, היה לה מעין קסם של הבלתי נודע והאסור, בדומה לצפון קוריאה כיום, מה שמשך אליה תיירים. כיום מומחים מאמינים שעל מוסקבה יהיה להשקיע בשיווק ובתשתיות לקידום התיירות, שלה חשיבות רבה למדינה, לאור הסכסוך של רוסיה עם אוקראינה וסוריה.

Exit mobile version