Site icon IAS

רומניה ובולגריה מצטרפות השנה לאמנת שנגן

רומניה ובולגריה מצטרפות למדינות שנגן. צילום freepik

החל מה-31 במרץ 2024, רומניה ובולגריה מצטרפות לאמנת שנגן, מה שיאפשר לאזרחיהן מעבר חופשי (ללא ביקורת דרכונים) לשאר המדינות החתומות על ההסכם. כ-400 מיליון אזרחים נהנים היום מהיתרון במעבר בין המדינות. למרות היותם חברות באיחוד האירופי מאז 2007, שתי המדינות היו מחוץ לאזור מדינות שנגן ואזרחיהן נאלצו להציג דרכונים בנקודות הכניסה למדינות. מדי שנה, אזור שנגן רושם 1.25 מיליארד נסיעות, כאשר 3.5 מיליון אנשים חוצים את גבולות המדינות החברות בו מדי יום.

אמנת שנגן נחתמה ב-1985 על נהר המוזל, בקרבת העיירה שנגן בלוקסמבורג ומטרתה הנהגת מדיניות הגירה וביקורת גבולות מתואמת בין המדינות. בשלב הראשון חתמו על האמנה 5 מדינות (בלגיה, צרפת, גרמניה, לוקסמבורג והולנד). במקור לא היה ההסכם קשור לאיחוד האירופי, אבל מאוחר יותר הפך לאחת מסמכויות האיחוד, אם כי בין המדינות החותמות גם מדינות שאינן חברות בו (איסלנד, ליכטנשטיין, נורווגיה ושוויץ). עם השנים התווספו מדינות נוספות להסכם, 29 מדינות (מדינות האיחוד, למעט אירלנד, רומניה ובולגריה). קרואטיה הייתה המדינה האחרונה שהצטרפה לאזור שנגן ב-2022 וכעת גם רומניה ובולגריה מצטרפות.

נוסעים המגיעים ממדינות שנגן אחרות דרך האוויר או הים לרומניה ובולגריה לא יצטרכו עוד להציג דרכונים עם ההגעה. יחד עם זאת, מי שנכנס לרומניה ולבולגריה ברכב, ברכבת או באוטובוס עדיין ידרשו מסמכי זיהוי, שכן התקנות למעברי הגבול היבשתיים נותרו לא מאושרות עקב הווטו של אוסטריה. המועצה האירופית מציינת באתר האינטרנט שלה כי נחוצה החלטה עתידית כדי לקבוע מועד להסרת בקרות הגבולות היבשתיות.

אזרחים שאינם תושבי האיחוד האירופי הנוסעים לאזור זה צריכים להיות מודעים לכך שזמן השהות בבולגריה וברומניה כלול במגבלת 90 הימים של אזור שנגן בכל תקופה של 180 יום.

Exit mobile version