Site icon IAS

ראס אל ח'ימה רשמה ב-2023 שנת שיא בתיירות אי פעם

Waldorf Astoria Ras Al Khaimah המחודש. צילום RAKTDA

ראס אל ח'ימה (Ras Al Khaimah), רשמה שיא של כל הזמנים בלינות תיירים ב-2023. הרשות לפיתוח תיירות ראס אל-ח'ימה (Ras Al Khaimah Tourism Development Authority  – RAKTDA) מדווחת על 1.22 מיליון לינות תיירים ב-2023, עלייה של 8% לעומת 2022 וגידול משמעותי של 24% במבקרים בינלאומיים. שיעור התפוסה בבתי המלון באמירויות רשם עלייה משמעותית, עם תפוסה מרשימה של 74%, המסמנת צמיחה שנתית של 12 נקודות האחוז.

ראס אל ח'ימה, האמירות הצפונית ביותר באיחוד האמירויות, מציעה שילוב מושלם של חופי ים ארוכים ובתוליים, מים צלולים וחמימים, מרחבי מדבר מסתוריים והרים מסעירים שמציעים שלל הרפתקאות ייחודיות על רקע נופים שובי לב. בנוסף לאלה תמצאו כאן גם מלונות איכותיים, שמתאימים למשפחות, קבוצות חברים או זוגות רומנטיים, קולינריה משובחת ויחס מכבד אל הטבע, עם מיזמי תיירות בת קיימא מעוררי השראה.

שנת שיא בראס אל ח'ימה. צילום יח"צ

הביצועים החזקים הושגו הודות לתוכניות הצמיחה האסטרטגיות של RAKTDA. מהשקעה בתשתיות תיירות, יוזמות ממוקדות להנעת מבקרים נוספים לאמירות, ועד לפיתוח מערכת אקולוגית הנטועה בקיימות, ראס אל-חיימה ממשיכה לחזק את מעמדה כיעד לעתיד. ההישגים העיקריים של 2023 כוללים:

* עלייה של 24% במבקרים בינלאומיים, הודות ליותר מ-2,200 פעילויות בינלאומיות, החל מירידי סחר ועד אירועי תקשורת ב-30 מדינות.

* ראס אל ח'ימה ביססה את מעמדה כמרכז אירועים עסקיים וחברתיים עם גידול של 23% בהכנסות MICE וגידול של 103% בהכנסות מחתונות.

* ראס אל ח'ימה הוא היעד היחיד במזרח התיכון, לצד למעלה מ-20 שותפים בתיירות כמו מלונות ואטרקציות שקיבל הסמכה יוקרתית במסגרת תוכנית יעדים בר קיימא המובילה בעולם – EarthCheck’s world-leading Sustainable Destinations.

* הוצג כיעד תיירותי מהמובילים בעולם על ידי CNN Travel, Condé Nast Traveller ועוד.

* הגדלת הרכבת האווירית לראס אל-חיימה באמצעות טיסות ישירות ממספר יעדים. האמירות ראס אל ח'ימה זכתה לשש עגינות של 4 אוניות נוסעים יוקרתיות שתגדלנה ל-14 עגינות השנה, 20 בשנה הבאה ו-50 עד לשנת 2030-2031.

Anantara Mina Al Arab Ras Al Khaimah. צילום RAKTDA

* תוכנית השקת אתר הנופש Anantara Mina Al Arab Ras Al Khaimah ב-02 בינואר המציע 174 חדרים, סוויטות ווילות ופתיחה מחדש של Waldorf Astoria Ras Al Khaimah לאחר שיפוץ נרחב. נחשפו גם פרטי העיצוב של האי Wynn Al Marjan בהשקעה של 3.9 מיליארד דולר, הכולל מגה אתר נופש המציע 1,500 חדרים בהשראת נוף הים של ארבעת האיים של אל מרג'אן. אתר הנופש המשולב יכלול אזור קניות, אזור משחקים, מרכז אירועים חדיש, מתקני בריאות וספא, 24 חוויות אוכל וטרקלין ואפשרויות בידור נרחבות.

* אירוח אירועים כמו גביע העולם במיני כדורגל WMF 2023, תחרות הגולף DP World Tour, תחרות חצי מרתון RAK, פסגת התעופה הערבית (Arab Aviation Summit), ועידת תכנון חתונות אקזוטיות (Exotic Wedding Planning Conference) ופורום האזרחים העולמי (Global Citizen Forum).

* זכייה בשני תארי שיא גינס חדשים שהביאו למעלה מ-65,000 מבקרים לתצוגת זיקוקי הדינור והרחפנים בערב השנה החדשה, שהאירה את השמיים לאורך 4.5 ק"מ של חוף הים בראס אל חיימה.

* הרשות לפיתוח תיירות ראס אל-ח'ימה הוסמכה כ- Great Place to Work® זו השנה השלישית ברציפות ודורגה במקום הרביעי במקומות העבודה הטובים ביותר במגזר הציבורי עבור GCC בשנת 2023.

ראקי פיליפס (Raki Phillips) מנכ"ל הרשות לפיתוח תיירות ראס אל-ח'ימה, אמר: " זו הייתה שנה נהדרת עבור האמירות שלנו, שנה שהציבה בבירור את הבסיס לצמיחה ופיתוח בר-קיימא בראס אל-חיימה. למרות אתגרים גלובליים שהשפיעו על התעשייה שלנו, נשארנו יעילים כקהילת תיירות, שבאה לידי ביטוי בהשקעה בתשתיות והפקת אירועים ברמה עולמית ועד הפיכת האמירות שלנו לבר-קיימא ונגישה לכולם. ראס אל-חיימה נמצאת בנחישות להמשך ההצלחה ב-2024 ואילך".

Exit mobile version