Site icon IAS

קשרי תעופה רוכשת את השליטה בפגסוס

Transat A.T ואייר קנדה מתמזגות צילום Depositphotos

היום, יום חמישי ה-3 במאי, ולאחר שניתן לכך אישור דירקטוריון החברה, התקשרה קבוצת קשרי תעופה בע"מ בהסכם עם פגסוס אחזקות תיירות בע"מ, לרכישה של 50.01% מההון המונפק והנפרע של פגסוס תיירות ונסיעות בע"מ, חברה פרטית שעיקר עיסוקה בארגון ועריכת טיולים מאורגנים בחו"ל. זאת באופן ש-49.99% הנותרים מההון המונפק והנפרע של פגסוס יוותרו בבעלות המוכרת.

קשרי תעופה תשלם לפגסוס המוכרת, כבעלת המניות היחידה בחברה לאותו מועד, דיבידנד בסך השווה ל-36 מיליון שקל, בכפוף לכך שיוותר בחברה הון עצמי מינימלי.

התמורה שתשולם על ידי החברה למוכרת עבור המניות היא במועד ההשלמה תשלום במזומן בסך של 34,5 מיליון שקל. בנוסף, תשלם החברה למוכרת תשלום מותנה בסך שלא יעלה על 16,5 מיליון שקל, בכפוף ובהתאם לרווח הנקי השנתי הממוצע של פגסוס בשנים 2018-2020. ככל שהרווח הקובע של פגסוס יהיה נמוך מ-14 מיליון שקל, קשרי תעופה לא תשלם למוכרת את התשלום המותנה או כל חלק ממנו. ככל שהרווח יהיה גבוה מסכום זה, נקבעו נוסחאות לתשלום.

בכפוף להתקיימות התנאים למימוש האופציה, תעמוד לפגסוס אופציית PUT הניתנת למימוש פעם אחת בלבד, למכירת עד 33% בדילול מלא נוספים מהאחזקות הנותרות של המוכרת בפגסוס לחברת קשרי תעופה, באופן שבו לאחר המכירה, החברה תהיה הבעלים של עד 83%  בדילול מלא מהון המניות המונפק והנפרע של פגסוס .

קשרי תעופה – מדרך החופש ועד סנורמה

קבוצת "קשרי תעופה בע"מ" החלה בפעילותה בשנת 1984 והפכה לחברה ציבורית בשנת 1993. בעל השליטה בחברה הנו איל סגל (60.71%) והמנכ"ל החברה הוא יורם מוטעי (20.1%)..

קבוצת "קשרי תעופה בע"מ" משלבת התמחות בכל תחומי התיירות לרבות תיירות בישראל, שייט, השכרות רכב, טיולים מאורגנים, הפעלת טיסות יוצאות ונכנסות, ונציגתם הבלעדית בישראל של רשתות הנופש המובילות באגן הים התיכון ובאירופה.
החברות הנמנות בקבוצת קשרי תעופה הן: דרך החופש- מתמחה בטיולים מאורגנים, טיולי תמריץ ועומק בכל רחבי העולם. תור לינק- מתמחה בתיירות לרומניה,אוטו יורופ – השכרות רכב בכל רחבי העולם וסנורמה-  נציגתה של חברות שיט מובילות בעולם.

Exit mobile version