Site icon IAS

קרן השיווק של משרד התיירות לתיירות הנכנסת: 10 מיליון שקלים

תיירים בירושלים. מארגני התיירים יבטיחו את המשך התיירות הנכנסת יצירת מקומות עבודה בפריפריה צילום Depositphotos

התקציב השנתי של משרד התיירות לקרן השיווק למארגני התיירות הנכנסת לישראל לפעולות שבין אפריל 2019 למרץ 2020 עומד על 10 מיליון שקלים. כך נמסר ל-IAS. מארגני התיירות הנכנסת לישראל חברים כיום בשני גופים: לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל שהרוב הגדול של מארגני התיירות חברים בה והתאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, שלה חטיבת תיירות נכנסת והחברים בה חברים גם בלשכה.

שני הגופים מפנים את חבריהם אל קרן השיווק של משרד התיירות ואף מקיימים הדרכות לסוכנים לקראת הגשת הבקשה לתמיכה מהקרן. במשרד התיירות אומרים בתגובה כי "אין כל חלוקה בין התאחדות משרדי הנסיעות ולשכת מארגני תיירות נכנסת. כל סוכן העומד בתנאי הסף רשאי להגיש בקשה לקרן, ללא חובת חברות באחד הארגונים הנ"ל".

כאמור, התקציב השנתי של הקרן עומד על 10 מיליון שקלים לתקופה שבין אפריל 2019-מרץ 2020. יצויין כי תקציב קרן השיווק לשנת 2014-2015 עמד על 15 מיליון שקלים. תקציב זה ניתן בגלל האתגרים הקשים שעמם נאלצו להתמודד מארגני התיירות הנכנסת בעקבות מבצע צוק איתן.

לפי סקר כלכלי שהוכן ללשכת מארגני התיירות ע”י חברת דלויט על תרומת התיירות המאורגנת לכלכלת ישראל בשנת 2018, מתוך סך תנועת התיירים לישראל, כ-39% מגיעים למטרת ביקורי קרובים ועסקים. מקובל בעולם להתייחס למדידת תנועת תיירות נכנסת במושגים של ״תיירות משווקת״ (Promotable Tourism) שאינה כוללת את פלחי השוק שאינם רלוונטים בדרך כלל לפעולות שיווק אקטיביות. מסך כל תנועת התיירות הנכנסת לישראל, כ-61%  נחשבת כתיירות משווקת ורלוונטית לקרן השיווק ואילו ההכנסות הישירות מתיירות מאורגנת מוערכות ב-2.2 מיליארדי דולרים, המהווים כ-2% מהיצוא.

ירושלים. כ-61% מהתיירים הם תיירות משווקת צילום נועם חן

נוהל קרן השיווק – מי זכאי להשתתף

משרד התיירות מסייע מזה שנים למארגני תיירות נכנסת לישראל באמצעות קרן השיווק, על ידי השתתפות בהוצאות השיווק של המארגנים, על פי אמות מידה ומטרות שנקבעו בנוהל הקרן ובהתאם לסדרי העדיפויות ומדיניות המשרד.

לפי נוהל הקרן, בהתאם למדיניות משרד התיירות המובלת על ידי השר יריב לוין, נמצא המשרד בתהליכים של הטמעת שיטות מדידה ומעקב אחר פעולות השיווק של המשרד בחו"ל. במשרד רואים חשיבות רבה בתמיכה בשוק הפרטי בתעשיית התיירות "ועם זאת, מבקשים לעודד פעילות חדשנית, יצירתית ופנייה לקהלי יעד חדשים ומגוונים. משרד התיירות ימשיך להשתתף בפעולות השיווק של הסוכנים במסגרת הקרן, במטרה להגדיל את התיירות הנכנסת לישראל".

מטרת הקרן מטרת קרן השיווק למארגני תיירות נכנסת היא לעודד ולהגביר את פעולות השיווק שעורכים מארגני התיירות הנכנסת לישראל בחו"ל על מנת להגדיל את תנועת התיירות לארץ, ובכך להגדיל את הכנסות המדינה ממכלול השירותים הקשורים בהבאתם ואירוחם בארץ של התיירים, זאת באמצעות השתתפות משרד התיירות בחלק מהוצאות השיווק של מארגני התיירות הנכנסת לישראל.

זכאים להשתתף בקרן השיווק מארגני תיירות נכנסת, שהם הגורם העסקי הבונה והמשווק את החבילה התיירותית בארץ לתיירים מחו"ל, ובלבד שמדובר בגוף עסקי – תאגידים ישראליים או יחידים המוגדרים כ"עוסק מורשה" המספקים "שירותי סוכנות נסיעות" כהגדרתם בחוק שירותי תיירות כעיקר עיסוקם, והשירותים – כולם או חלקם, הינם "שירותי תיירות" הניתנים בישראל עבור "תיירי חוץ" כהגדרתם בחוק.

כנס בינלאומי של ארטרא בירושלים. צילום יח"צ

כמו כן, יוכלו להשתתף בקרן גם מארגני כנסים בינלאומיים בישראל העומדים בתנאים. סוכן נסיעות או גוף שעיקר עיסוקו הוא ניהול אתרי אינטרנט המהווים פלטפורמת תיווך בלבד בין התייר הפוטנציאלי בחו"ל לבין ספקי שירותי תיירות בארץ, ואינו בונה את החבילות התיירותיות בעצמו ומשווק אותן בחו"ל – לא יוכל להשתתף בקרן

מארגן תיירות זכאי להגיש בקשת השתתפות בקרן בהתקיים כל התנאים הבאים: עמידה בהגדרת מארגן תיירות המארגן הינו גוף העומד בהגדרת "מארגן תיירות נכנסת"; המארגן פעל בשנה הקלנדרית האחרונה לפני פרסום הנוהל כמארגן תיירות נכנסת, ומחזור ההכנסות שלו מתיירות נכנסת בשנה זו היה לפחות 2 מיליון שקלים. מחזור הכנסות מתיירות נכנסת לעניין נוהל זה הוא מחזור ההכנסות מתיירות נכנסת המדווח בדוחות הכספיים המבוקרים של מארגן התיירות בשנה הקלנדרית האחרונה לפני פרסום הנוהל (לא כולל סכום התמיכה מהקרן). ההוצאה הכספית המינימלית של מארגן התיירות בביצוע פעולות שיווק מוכרות בתקופת הקרן אמור להיות לפחות 75,000 שקל. מארגן כנסים בינלאומיים בישראל יוכל להשתתף בקרן כל עוד הוא תאגיד ישראלי או "עוסק מורשה" ישראלי שעיקר עיסוקו הוא בארגון כנסים.

שיעור השתתפות הקרן בפעולות השיווק של מארגני התיירות תהיה בשיעור של עד 50% מעלות הביצוע בפועל של פעולות השיווק המוכרות; השתתפות הקרן בפעולות שיווק של מארגן תיירות בודד שבוצעו במהלך תקופת הקרן, לא תעלה בכל מקרה על 500,000 שקל. השתתפות הקרן תהיה אך ורק בפעולות שיווק שמטרתן קידום תיירות נכנסת לישראל. השתתפות הקרן תהיה אך ורק בפעולות שיווק המיועדות לישראל .במידה ופעולת שיווק כוללת יעדים נוספים, ההשתתפות תהיה אך ורק לגבי החלק היחסי המכוון לישראל.

ההתייחסות לפעולת שיווק כמיועדת לישראל תהיה גם לפי מספר הלינות בישראל בחבילות שמשווק מארגן התיירות. הקרן תשתתף רק בפעולות שיווק ששולם בגינן כסף בפועל על ידי מארגן התיירות, וכנגד מסמכים המאמתים את ההוצאה הכספית, כמפורט בנוהל זה. הקרן לא תשתתף בפעולות שנערכו כעסקת בארטר, בדרך של קיזוז וכדומה.

הקרן תכיר רק בפעולות שיווק המעודדות ומגבירות את התיירות הנכנסת לישראל: הקרן תשתתף בהפקת חומר פרסומי המיועד לשיווק תיירות לישראל ומחולק בפועל לקהל היעד בחו"ל. כמוכן תשתתף הקרן בהוצאות נסיעה ושהייה של עובדים ומקדמי מכירות של מארגן תיירות היוצאים מישראל לחו"ל ובאירוח מקבלי החלטות מחו"ל לצורך עריכת סיורי היכרות ולימוד בישראל.

הביתן הישראלי ביריד בלונדון. צילום עירית רוזהבלום

הקרן תשתתף בהוצאות מארגן תיירות להשתתפות בירידים ועריכת סמינרים ואירועים לעידוד התיירות לישראל המתקיימים בחו"ל, בירידים או בסמינרים המאורגנים על ידי המשרד או מסובסדים על ידו, או שהמשרד מקים בהם ביתן מטעמו. לא יוכרו הוצאות השתתפות ששולמו על ידי המארגן למשרד. כן לא יוכרו הוצאות המארגן לשכירת שטח או הקמת ביתן עצמאי מטעמו, אלא אם כן המארגן ביקש להשתתף בביתן המשרד אך לא אושרה בקשתו. הקרן תכיר בהוצאות הקמת ביתן ביריד תיירות הנערך בחו"ל רק אם הביתן הוא של מארגן התיירות, והוא מיועד לשיווק תיירות לישראל.

הקרן תשתתף בהוצאות פרסום של מארגן תיירות בחו"ל לעידוד התיירות לישראל וכן בהקמת אתרי אינטרנט, עדכונם וקידומם בתנאי שהאתר מיועד לקידום תיירות מחו"ל לישראל בלבד.  עוד תשתתף הקרן בהוצאות מארגן תיירות לבצוע פעולות דיוור ישיר לעידוד התיירות לישראל ובשיווק באמצעות נציגות בחו"ל.

המועד האחרון להגשת בקשה הוא ה-1 בדצמבר 2019 והמועד האחרון להגשת דוח ביצוע הוא 31 במאי 2020. לפי נוהל הקרן, תקציבה מותנה באישורו ובהעברתו של תקציב מתאים למשרד התיירות.

Exit mobile version