Site icon IAS

קטלוניה מתחדשת לקראת 2018

לקראת יריד התיירות IMTM הנפתח מחר בגני התערוכה בתל אביב, הגיעה לישראל משלחת מאזור קוסטה ברווה וג'ירונה שבחבל קטלוניה בספרד. במפגש עם עיתונאים בתל אביב, הציגה מנהלת ישראל בלשכת התיירות של קטלוניה, מרתה טקסידור, את הנתונים: בשנת 2017 הגיעו לקטלוניה שבירתה ברצלונה, קרוב ל-16 מיליון תיירים  (ירידה לעומת 18 מיליון ב-2016) בעקבות המצב הפוליטי במחוז הזה של ספרד, שהסתבך עם משאל-עם לעצמאות וגם הפיגועים בלה רמבלה וליד ברצלונה.

הד לקשיים הללו אפשר למצוא גם בתיירות הישראלית לקטלוניה, שעמדה בשנת 2015 על 184 אלף תיירים וירדה בשנת 2017 לכ-97 אלף בלבד.

עוד לפי נתוני הלשכה, קטלוניה משכה בשנת 2016 61% מהתיירים הישראליים שהגיעו לספרד והיוותה את השוק השישי בגודלו במונחים של הוצאה לתייר בשנת 2017 – 1,252 יורו בממוצע לישראלי חובב הקניות שהם 314 יורו בממוצע ליום, עלייה של 12.8%.

39% מהתיירים הזרים בפארק הלאומי איגואסטרוטס היו מישראל.

מדברי האורחים אפשר היה להבין שהם מחפשים תיירות איכות, ולא כמות. כזכור, לפני הפיגועים התחוללה בברצלונה מחאה כנגד העומס התיירותי על העיר.

קטלוניה (Cataluny) היא אחד מהמחוזות האוטונומיים המרכיבים את ספרד, הנמצאת בצפון מזרח המדינה ונחשבת לחבל הארץ המפותח ביותר בספרד מבחינה כלכלית ותיירותית. בשנים האחרונות הביעו חלק מהקטלונים רצון להתנתק מספרד, זאת אחרי דורות של איחוד, מאז נכבשה על ידי המלך פליפה החמישי ב-1714, שביטל את כל סימני עצמאותה ואף אסר על שימוש בשפה הקטלאנית ושנות הדיכוי של משטר פרנקו.

הקוסטה בראווה היא רצועת חוף במחוז ג'ירונה, בצפון חבל קטלוניה, שמשתרעת לאורך הים התיכון מבּלָנַס  (Blanes)  כ-60 קילומטר צפון-מזרחית לברצלונה ועד הגבול הצרפתי והרי הפירנאים. שמו של הקוסטה בראווה, שפירושו "החוף הפרוע", ניתן לו על שם ההרים הנופלים אל הים ויוצרים נוף פראי ומפרצים קטנים ויפים.

בירתו של החבל היא העיר ג'ירונה, המרוחקת כשעת נסיעה ברכב מברצלונה, עיר עם אדריכלות יפהפיה, עבר יהודי חשוב, מסעדות ידועות ואתרי מורשת. הקוסטה בראווה, לצד הקוסטה דל סול בדרום ספרד, הוא מאתרי התיירות העיקריים של ספרד ומושך מיליוני תיירים שמגיעים בעיקר לנופש בחופים.

אזור קוסטה בראווה הוא למעשה יעד בתוך היעד שהיא קטלוניה – ידוע  בזכות 245 החופים והמפרצים המדהימים, כמו גם הנופים הייחודיים והערים האותנטיות שלו. במקביל, הגסטרונומיה באזור נחשבת לאחת הטובות בעולם ובשנים האחרונות התפתחה תיירות קולינרית משגשגת, המשלבת גם ביקור מקיף במסעדות וביקבים המצטיינים והמגוונים.

המסעדות באזור כוללות מסעדות מישלן כמו של האחים דה לה רוקה -El Celler de Can   אשר אף זכתה פעמים אחדות בתואר "המסעדה הטובה בעולם", כמו גם מסעדות עממיות יותר, עם אוכל מסורתי מעולה לצד אוכל רחוב טרי ועסיסי הנמכר בשווקים הרבים.

באזור גם קמו מלונות בוטיק מושקעים המתמחים בגסטרונומיה ומציעים אירוח, לימוד והדרכה על טהרת המסורת המקומית.

החידושים של 2018

עתה מבקשת לשכת התיירות הקטלונית להפנות את הזרקור אל שנת 2018 ומה יש לה להציע לתייר הישראלי. שנה זו תהיה שנת התרבות בקטלוניה. מאות השנים של קטלוניה השאירו אחריהם מורשת של אטרקציות תרבותיות הנעות מציורי מערות בני אלפי שנים ופריטים יוונים ורומיים עתיקים דרך מנזרים מימי הביניים ופריטי אדריכלות שונים.

קטלוניה מתהדרת בתשעה אתרי מורשת של אונסק"ו וידועה בפסטיבלים ובמסורת התרבותית שלה.

קטלוניה נבחרה להוות חלק ממסע מורשת שתוכנן על ידי אונסק"ו והנשונל גאוגרפיק מאמצע שנת 2018. המסע אחר אירופה העתיקה יעשה אתנחנא בעיר טרגונה, שיאפשר להר להראות את אוצרות הארכיטקטורה שלה, תרבותה ומורשתה.

"המשחקים הים תיכוניים" יתקיימו בטרגונה בין ה-22 ביוני ל-1 ביולי. תחרויות אלה, במגוון סוגי ספורט, ימנו 4,000 אתלטים מ-26 מדינות שיתחרו ב-33 ענפי ספורט שונים.

עוד חידוש הוא, קאסה באטלו שבנה גאודי, ייפתח לראשונה לציבור השנה, ויאפשר בחינה אינטרקטיבית של עבודתו של האמן הידוע. עוד חידושים: שוק סאנט אנטוני חודש וישוב וייפתח באביב הבא.

הספרון האדום של מדריך מישלן, יכלול במהדורתו החדשה 54 מהמסעדות של קטלוניה עם מצבור של 68 כוכבי מישלן. השנה נכנסו שתי מסעדות חדשות למדריך אחת מברצלונה ואחת ממחוז ג'ירונה. ארבע ממסעדות קטלוניה מכוכבות בשלושה כוכבי מישלן.

בג'ירונה יתקיים בחודש יוני פסטיבל אופניים שצפוי למשוך יותר מ-30,000 מבקרים.

בקטלוניה פועלים גם אתרי סקי – 16 במספר עם 529 קילומטרים של סקי אלפיני ו-203 קילומטרים של  מדרונות סקי. השנה יחגוג אתר לה מולינה 75 שנה ויחדש עם סקי פס שאפשר לטעון אותו מהבית.

חידושים נופים הם מסלולי הליכה חדשים וגם מסלול ניווט ביקבים עם מדריך קולי.

Exit mobile version