Site icon IAS

קטלוניה: "יעד אהוב במיוחד על הנוסעים הישראלים"

צוות בכיר של לשכת התיירות של קטלוניה, הכולל את  ג'ורדי וויליאם קרנס – מנכ"ל לשכת התיירות של ברצלונה, מאטאו אסאנסיו – מנהל שיווק בינלאומי בלשכת התיירות של ברצלונה ומרתה טקסידור – מנהלת אזור ישראל בלשכת התיירות של קטלוניה,  ביקרו בישראל וערכו היום (ד') מפגש עיתונאים בתל אביב.

"מדינה קטנה עם נוסעים רבים"

האורחים הקטלונים הציגו נתונים מעניינים על מספר המבקרים הישראלים בברצלונה בפרט ובקטלוניה בכלל בשנים האחרונות , דירוגם בקטגוריית הקניות, החזרי מס, פילוח לפי ערים בספרד ועוד.

מרתה טקסידור, מבקרת מספר פעמים בשנה בישראל ומכירה היטב את "השוק הישראלי". כבר בפתיחת דבריה ניכר היה שהמאמץ הנרחב שלשכת התיירות של קטלוניה משקיעה בישראל נושא פרי. " אתם מדינה קטנה אבל עם מספר רב של נוסעים היוצאים לחו"ל. לא רק לברצלונה אלא גם לפירנאים, לקוסטה בראווה וקוסטה דורדה".    

מתברר שהיעד הפופלארי על הישראלים רק ממשיך לצמוח, בשלושת השנים האחרונות נרשמה עלייה של למעלה מ-225% במספר המבקרים בקטלוניה, כ-400 אלף בשנה. מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי בחודש אוגוסט האחרון נרשמה עלייה של 10% בכמות הנוסעים בטיסות ישירות מת"א לברצלונה. קטלוניה מובילה בדרוג הערים המתויירות בספרד ע"י הישראלים – 70% מהישראלים המבקרים בספרד מגיעים לקטלוניה.

ג'ורדי וויליאם קרנס – מנכ"ל לשכת התיירות של ברצלונה ציין בפני הנוכחים כי הטיסות הישירות המופעלות בין שתי הערים תל אביב וברצלונה לצד חבילות נופש אטרקטיביות המוצעות ע"י סיטונאי הנסיעות הם חלק מהגורמים שהביאו לעלייה במספר התיירים הישראלים. בראיון בלעדי ל – IAS הוסיף המנכ"ל: "יועצי התיירות עבורנו הם בני ברית היסטוריים והם עדיין חשובים גם ולמרות החידושים הטכנולוגיים של השנים האחרונות. הם מייצגים ביטחון עבור הנוסעים, אמון. העבודה שלנו עם סוכני הנסיעות היא מובנת מאליו ונמשיך לעשות זאת גם בעתיד. הסוכנים שמציעים את הטיולים הטובים ביותר ימשיכו להוביל וחייבים להישאר."

אטרקציות וקניות

ג'ורדי וויליאם קרנס הוסיף וציין כי כ-53% מכלל התיירים המבקרים בברצלונה הם תיירים חוזרים המבקרים בעיר פעם שנייה ויותר במטרה לגלות את צדדיה הרבים של העיר הכוללים: תרבות מרתקת, ארכיטקטורה ייחודית, גסטרונומיה משובחת, אירוע מוסיקה, תרבות ופסטיבלים, טבע מרהיב ביופיו,  וכמובן קניות מגוונות.

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקרים גם באזורים מעבר לברצלונה בדגש על הפירנאים הקטלוניים, קוסטה בראווה וקוסטה דורדה. הישראלים הם התיירים שמבקרים הכי הרבה בפארק הלאומי אייגואסטורטס ואגם סנט מאוריסי הנמצא ברכס הרי הפירנאים הקטלונייים ומספרם רק ממשיך לעלות.

בנוסף, הישראלים מדורגים במקום ה- 3 בהוצאות על קניות בברצלונה לפני כל מדינות אירופה וארה"ב ואחרי ארגנטינה וקוריאה. בהחזרי מס ישראלים מדורגים במקום השישי אחרי סינים, רוסים, אמריקנים וקוריאנים. החנויות הכי פופולאריות הן "אפל" , ביגוד בחנויות מותגים ובמרכז אאוטלט  La Roca Village.

הפיגוע בברצלונה וחוקים להגבלת מספר התיירים 

ג'ורדי וויליאם קרנס – מנכ"ל תיירות ברצלונה אמר בתגובה כי הדבר הראשון שנעשה הוא להחזיר את העיר במהירות האפשרית  למצבה הנורמלי עם כל הכאב. לדבריו מספר התיירים שנשארו בבתי המלון היה פחות או יותר שווה לזה שהיה לפני הפיגוע. לדוגמא מתוך כנס של 30 אלף קרדיולוגים רק 41 נטשו ועזבו וזה נורמלי לדעתו. "מה שקורה כרגע זה שאנשים עדיין מבקרים בברצלונה אבל נמנעים בביקורים במקומות המרכזיים והומי האדם כמו לדוגמא סגרדה פמיליה ועוד אטרקציות תיירותיות. גם לגבי כנסים עתידיים בשלב זה אנחנו לא רואים ירידה בהזמנות."

בנושא החוקים שנועדו להגביל את מספר התיירים בעיר מציין המנכ"ל שברצלונה כערים תיירותיות אחרות באירופה עומדות בפני בעיות שברגע זה אין להן פתרונות אך מנגד לא ניתן לעצור את המגמה העולמית של גידול מספר הנוסעים בעולם.

תרבות ומורשת יהודית

למעלה מ-2000 שנים של תרבות עשירה ומורשת יהודית נרחבת בגירונה, בירת קוסטה בראווה בה רובע יהודי, מוזיאון ובית כנסת. בסלו היא עיירה עתיקה נוספת בה חיו יהודים. לדברי האורחים הרבה יהודים מגיעים לאזור במסגרת טיול שורשים.

קטלוניה : תרבות, גסטרונומיה, טבע

קטלוניה מבורכת בתיירות גסטרונומית בצמיחה, גם בקרב קהל הנוסעים הישראליים  וזכתה ב-2016 לאזור הגסטרונומי המוביל באירופה. באזור קיימים למעלה מ-50 מסעדות עטורות בכוכבי מישלן.

קטלוניה היא קהילה אוטונומית בצפון מזרח ספרד, שבירתה ברצלונה. שטחה 32,000  קמ"ר (כגודלה של בלגיה), אוכלוסייתה מונה 7.5 מיליון תושבים . למעלה מ-600 ק"מ של חופים המחולקים לקוסטה ברווה צפונית לברצלונה וקוסטה דורדה מדרום. בקטלוניה 4 מחוזות: ברצלונה, ז'רונה, ליידה וטרגונה. במחוז, 37 אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, למעלה מ-500 מוזיאונים ונמל הקרוזים הגדול באירופה ממנו מפליגות אוניות נוסעים למסלולי שיט בים התיכון. 

למעלה מ- 2500 ק"מ של מסלולי רכיבת אופניים. סקי תחת קרני השמש ובאחד האתרים  גם במהלך הלילה.  מרבית אתרי הסקי הופכים להיות אתרי טיולים במהלך עונת הקיץ. 13 מגרשי גולף מהידועים באירופה נמצאים בקוסטה ברווה, במרחק של 40 דקות אחד מהשני. מגוון רחב של פעילויות ספורט הכוללים כאמור: סקי, מסלולי הליכה, אופניים, צניחה ועוד.

מה חדש ?

דברים חדשים בברצלונה:

ארכיטקטורת בסגנון ארט נובו 

קניות

מזון ויין 

בילוי משפחתי

מטרו לנמל התעופה

אירועים:

international sustainable tourism

10th Circuit Festival to return bigger and better

Barcelona in 5 days

"מודים לקהל הנוסעים הישראלים"

ג'ורדי וויליאם קרנס – מנכ"ל לשכת התיירות של ברצלונה ביקש לפנות ישירות לנוסעים הישראלים באמצעות אתר IAS: " אני מודה לכם מקרב לב על הביקורים הרבים שאתם עורכים באזורנו, אני מקווה שתמשיכו ליהנות כמה שיותר ומבטיחים להעניק לכם את הטוב ביותר ".

סרטון וידאו

Exit mobile version