Site icon IAS

צפוי גידול של כ-10% בתיירות הצלינית

משרד התיירות מצפה לצמיחה של כ-10% בתיירות הצליינית הנכנסת לישראל בעקבות הביקור שיתחיל בסוף השבוע. 34 מיליון חשיפות נרשמו לבאנר באתר האינטרנט, שהופק לכבוד ביקור האפיפיור.

  

משרד התיירות מציע עשרות סיורים ללא תשלום ברחבי הארץ למאות העיתונאים הזרים שיגיעו לישראל לסקר את הביקור

 

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו: "אנו מקדמים בברכה את האפיפיור כמבקר רם מעלה, בהיותו המנהיג הדתי החשוב ביותר של המאמינים הנוצרים-קתולים ברחבי העולם. אנו רואים כבוד בבחירתו לבקר בישראל; נמשיך לקדם בזרועות פתוחות כל מאמין קתולי- וכל נוצרי באשר הוא- אשר יבחרו להגיע לישראל  בעקבות האפיפיור בעתיד"

 

משרד התיירות נערך לביקור האפיפיור פרנציסקוס בסוף החודש בישראל ומשקיע כ-2.5 מיליון ₪ בשיווק, במטרה לעודד תנועת צליינות לישראל בזמן ביקור האפיפיור ולאחריו.

 

בתוך כך ניתן דגש מיוחד לפעילות המשרד ברשתות החברתיות ובאינטרנט: הביקור ישודר און-ליין, גם באתר הקתולי של משרד התיירות (בנוסף על השידור החי באתר ייעודי שהוקם על ידי לשכת העיתונות הממשלתית).

 

החל מחודש מרץ, ערך משרד התיירות תחרות ובה נתבקשו המשתתפים להפיק סרטון באורך 15 שניות, המסביר מדוע מגיע להם לקבל טיסה ואירוח בישראל, בזמן ביקור האפיפיור. המשתתפים נתבקשו להעלות את הסרטון לפייסבוק ולאינסטגרם ולזכות בכמה שיותר "לייקים". באתר הקתולי של המשרד נרשמו יותר מ-50,000 הקלקות שהובילו לתחרות, בה עלו לגמר 33 סרטונים, מהם נבחר אחד שזכה בפרס. כמו כן  נרשמו 34 מיליון הופעות של באנרים ייחודיים שהפיק המשרד לקראת ביקור האפיפיור בישראל. משרד התיירות הפיק גם סרטוני קידום תיירות באיכות HD המופצים ברשת ועוד. מצורף קישור לאתר האינטרנט של משרד התיירות, לציבור הקתולי:

www.holyland-pilgrimage.org 

 

כמו כן משרד התיירות מציע למאות העיתונאים הזרים הצפויים להגיע לסקר את הביקור, עשרות סיורים ללא תשלום ברחבי הארץ. העיתונאים יוכלו לבחור סיורים, שיערכו בכל יום ב-22-27.5: סיורי בוקר או ערב בתל אביב ובירושלים, לילה בעיר העתיקה בירושלים, סיורי יום מלא באזור ים המלח, באתרים הקדושים מסביב לכנרת ובגליל, וכן סיור לחיפה קיסריה ועכו.

 

לרגל ביקור האפיפיור הקדים משרד התיירות את השיפוצים שתוכננו על ידו במעבר רחל לבית לחם ובחדר הסעודה האחרונה בהר ציון, והם צפויים להסתיים בשבוע הקרוב. משרד התיירות השקיע עשרות מיליוני ₪ בשנים האחרונות בפיתוח תשתיות של אתרי התיירות הנוצריים בארץ, בין היתר באתר ירדנית, בשביל סובב כנרת, בטיילת רכס הר הזיתים, בוויה דולורוזה, בעין כרם ובמסלולי צליינים בירושלים, בנצרת ועוד.

 

מאז בחירתו לכס הקדוש, ההתעניינות באפיפיור פרנציסקוס הולכת וגדלה, ולפי Google Monitor Language הוא האישיות המדוברת ביותר ברשת בשנת 2013.

 

משרד התיירות רואה בביקור האפיפיור הזדמנות להגביר את תנועת התיירות הנוצרית לישראל. התיירות הצליינית מהווה 22% מהתיירות הנכנסת לארץ ותורמת כמיליארד דולר למשק בכל שנה. ההוצאה הממוצעת לתייר בישראל, בקרב המגיעים למטרות צליינות, עומד על 1,584 דולר למשך הביקור, 200 דולר בממוצע ביום. מחקרים שנעשו על השפעות ביקור האפיפיור במקומות אחרים, מראים תוצאות חיוביות לעניין עידוד הפעילות הכלכלית וקידום התיירות. זאת, בעיקר הודות לחיסכון בהוצאות פרסום, בזכות התהודה שמקבל המקום באמצעי התקשורת.

 

ברחבי העולם יש 1.2 מיליארד קתולים, שהאפיפיור מהווה עבורם את הדמות והסמכות הדתית המשמעותית ביותר. במשרד התיירות סבורים כי לפופולאריות הרבה לה זוכה האפיפיור פרנציסקוס תהיה השפעה מיוחדת על הקהל הקתולי בעולם.

 

Exit mobile version