Site icon IAS

צמיחה משמעותית ושיאים חדשים לתעשיית התיירות והנסיעות בצרפת

פיקניק צרפתי משפחתי בפריז. צילום Depositphotos

מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) חשפה את הצמיחה המדהימה של נסיעות ותיירות בצרפת אשתקד, כאשר תרומת התמ"ג של התעשייה זינקה בכמעט 6% משנה לשנה ל-246 מיליארד יורו ושברה שיא חדש.

על פי הדו"ח האחרון של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) , בשנת 2023, נסיעות ותיירות זינקו ב-4.3% מעל השיא הקודם, המהווים 8.8% מהתפוקה הכלכלית הכוללת של צרפת, מה שמסמל שנה של צמיחה משמעותית עבור התעשייה. תעשיית התיירות והנסיעות בצרפת יצרה יותר מ-172,000 מקומות עבודה חדשים, ומעלה את הסכום הכולל לכמעט 2.9 מיליון, 4.7% מעל רמות 2019. צמיחה מתמשכת זו מגבשת את מעמדה של תעשיית הנסיעות והתיירות כמניע תעסוקה מרכזי, המייצג אחת מכל 11 משרות ברחבי הארץ.

בשנה שעברה, מבקרים בינלאומיים תרמו לכלכלה 66.7 מיליארד אירו, בעוד שההוצאות של נוסעים מקומיים התאוששו ל-135 מיליארד אירו, ועקפו את השיאים הקודמים של 2019 ב-1% ו-3%, בהתאמה. הנתונים האחרונים מדגישים כי תעשיית הנסיעות והתיירות של צרפת כאבן יסוד של צמיחה כלכלית ויצירת תעסוקה, כאשר פריז בולטת כבחירה הראשונה עבור מבקרים בינלאומיים.

הצצה לשנת 2024

השנה, תעשיית הנסיעות והתיירות בצרפת תביא איתה תרומה כלכלית גבוהה בכל הזמנים של יותר מ-254.7 מיליארד יורו,  המייצגת עלייה של כמעט 8% מרמות 2019, זה מאשר את תפקידו המשמעותי של התעשייה ככוח כלכלי, המהווה 9% מהכלכלה הלאומית.

התעשייה עשויה לתמוך ב-2.93 מיליון משרות בצרפת, מה שמייצג גידול של יותר מ-76,000 משרות בהשוואה לנקודה הגבוהה ביותר שלה. כיעד הפופולרי ביותר בעולם, ההוצאות של תיירים בינלאומיים ותיירים מקומיים צפויים להגיע לרמות חסרות תקדים, כאשר התחזיות מצביעות על הוצאה כוללת של 70.3 מיליארד אירו ו-138.8 מיליארד אירו בהתאמה. זה מוסיף להצלחה הצפויה במבקרים לקראת המשחקים האולימפיים והפראלימפיים שיתקיימו בצרפת בהמשך השנה.

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאה ומנכ"לית WTTC, אמרה: "צרפת רושמת שיאים חסרי תקדים בנסיעות ותיירות, מגבשת את מעמדה כיעד המוביל בעולם ומבטיחה את מעמדה על הבמה העולמית. ההצלחה הזו לא באה לידי ביטוי רק בנתונים. המאמצים האיתנים של הנשיא מקרון להדגיש את המשמעות הכלכלית של נסיעות ותיירות, תפקידה ביצירת מקומות עבודה והשפעתה על המעמד הגלובלי של המדינות היו מרכיבים מרכזיים לשמר את צרפת כיעד מוביל. בהתבסס על המומנטום של גביע העולם ברוגבי, צרפת נותרה אטרקטיבית למבקרים כשהיא מתכוננת למשחקים האולימפיים והפאראלימפיים הקרובים בהמשך השנה".

מון-סן-מישל, המנזר על האי בנורמני, השני באתרי התיירות המבוקרים ביותר בצרפת. צילום Depositphotos

איך נראה העשור הבא?

על פי WTTC, התחזית לעשור הבא מבטיחה במיוחד. עד שנת 2034, התעשייה צפוייה לשפר באופן דרמטי את כלכלת צרפת, עם תרומה של 310.5 מיליארד יורו – 9.6% מהסכום הכלכלי הכולל.

תעשייה מתפתחת זו צפוייה גם להיות מקור מרכזי ליצירת מקומות עבודה ל-3.4 מיליון אנשים ברחבי המדינה – 11% מכוח העבודה, המייצגים אחד מכל 10 עובדים.

העשור הקרוב מבטיח לא רק צמיחה, אלא תקופה טרנספורמטיבית עבור נסיעות ותיירות. צרפת נמצאת בפתחו של עידן המאופיין בשגשוג, חדשנות וקישוריות בקנה מידה חסר תקדים, המסמן תור זהב לתעשייה שמצפים לה בשקיקה צרכנים ועסקים כאחד.

Exit mobile version