Site icon IAS

צוות מטעם ועדת הכספים יעקוב אחר הנעשה בים המלח וסביבתו

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הודיע הבוקר (ג') על הקמת צוות מיוחד מטעם ועדת הכספים למעקב אחר המצב והפעולות הנעשות בים המלח, בין השאר לשיקום האזור בעקבות התפשטות תופעת הבולענים ולבחינת ההתקדמות בנושא קציר המלח וההיערכות של המדינה לקראת תום תקופת הזיכיון של כיל. בראש הצוות יעמוד ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) ויכללו בו נציג אחד מכל סיעה, קואליציה ואופוזיציה.

לדברי גפני: "הצוות יעקוב אחרי מה שקורה בשטח וייכנס לעובי הקורה בכל הנוגע לתום תקופת הזיכיון של כיל. במידה שיהיה צורך לקבל החלטות נכנס את מליאת הוועדה. אסור להשאיר את המצב באזור ים המלח כפי שהוא. חשוב מאוד שאזור ים המלח לא ייפול והמדינה צריכה להיות בעניין. זה כישלון כשאזור כמו ים המלח שיש בו הרבה פעילות והרבה תיירות והמדינה עומדת מן הצד. לא ניתן להתפשר בעניין הזה. מדינה מתוקנת לא מתעלמת ממצב כזה. ים המלח הוא משאב הטבע מספר אחת שלנו ועלינו לפעול לשימורו ולמיצוי נכון ומאוזן שלו".

גפני הודיע על הקמת הצוות במסגרת דיון על הצורך לבצע תיקון בחוקים: עידוד השקעות הון ומפת אזורי העדיפות הלאומית, במסגרתו עלה הצורך לפעול לשיקום ולעידוד הפעילות ההתיישבותי, התיירותית והתעסוקתית באזור ים המלח.

ח"כ מיקי רוזנטל אמר שתופעת הבולענים ותופעות קשות אחרות באזור ים המלח אינם נזקי טבע אלא נובעים מפעולות אנוש; הפסקת הזרמת המים מהירדן וקמת הבריכות באגן הדרומי ע"י כיל". בדיון שהתקיים אתמול (13.11.17) בנוגע למפעלי ים המלח, קרא רוזנטל לנציגי הממשלה להאיץ את קצב ההיערכות לקראת תום תקופת הזיכיון של כיל ב- 2030 ובמקביל לתבוע מממנה לעמוד בהתחייבויותיה בנושא קציר המלח, כחלק מהניסיון לשקם את ים המלח והאזור כולו.

 

Exit mobile version